Doftljus

Decemberutmaningen kör idag bokstaven D
Och då får det bli ett doftljus, med doften Chai-tea
Och eftersom att det är ett litet rött snöre runt så får det ses som
lite julpynt, ihop med små julkulor och ett renhuvud i miniformat.

Julpynt light kan man kalla det.

Och ikväll ska hemmet invaderas av en vän med två hundar.
Plus min egen, det är inför såna besök man struntar i att dammsuga.
Och plockar bort en del saker som kan tänkas komma
i vägen för tre hundars framfart. Man gör tvärtom helt enkelt.
Ganska behagligt med andra ord.

Kram till er// Hannis
Ps. Anna.S, jag gillar idén med julklappar till sig själv.
Man ska unna sig sånt!
Det tycker jag att du är värd.
Kramen


21 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så fint doftljus. Har själv ett med grönt snöre med annan doft. Gillar det skarpt. Smart tänkt med städningen. Ha en bra dag . Kram Pernilla

åse sa...

Ljus med doft av chaite skulle passa mig för drycken är ju så god så god. Hundinvasion ja då är det lika bra att skippa städningen och ta den efteråt. Hoppas att både du, vännen och de fyrbenta får en mysig kväll.Kram

Helén i Vilrummet sa...

Härligt med hundbesök, och välbesökt också förstås. Hoppas ni får det mysigt.
Kram Helen

Choices by Annie sa...

Å doftljus ett självklart D ;)
Härligt med besök, förstår om det kommer bli livat i dag.
Önskar dig en fin dag
Kram
Annie

Le petit jardin sa...

Det lät ju skönt att göra tvärtom...mys på med hundarna

Kram kajsa

Mina drömmars hus sa...

Snyggt att mixa stolarna.
Mysigt med doftljus, bara dom doftar yttepyttelite.
Ha en fin dag
Kram
AC

Kia sa...

Dammsuga innan verkar överambitöst. :)Då blir det fullt ös hemma hos dig då.

Ha en bra dag!
Kram Kia

tinajo sa...

Jag älskar doftljus! :-)

Suz sa...

Mm chaite, låter härligt. Gillar drycken så jag skulle nog acceptera det ljuset också:)

Härliga bilder!

Ha en mysig kväll, tänk vad härligt att inte behöva fara runt som en galning och städa innan:)

Kram
Suz

Jennie Bergius - färg och kärlek sa...

Vacker light-pynt :) Och chai-doft är fantastiskt. Mysigt med hundbesök, det är ju bland de bästa tycker jag.

Tack söta, ja jag har funderat på att göra egna målade ljuspynt. Det kommer säkert upp på bloggen :) Vad glad jag blir att målningen ger dig så mycket glädje, jag kände också att den var full av god energi :)

PS. i gårdagens inlägg fick du lite fina ord, du och din fantastiska blogg.

Ha en härlig dag <3 Jennie

Jennica... sa...

Åhh, du "knyckte" Doftljusidéen! :)
Får fundera ut något annat....

Skönt med gäster man inte behöver städa så mycket för. Ibland tycker jag att man (jag...?) gör det lite för svårt för sig själv inför besök. Det blir liksom för mycket förknippat med jobb, istället för kul. Jag försöker själv tänka mycket på att sänka mina egna krav.

Kram Jennica

franmyllan sa...

De där doftljusen har jag också suktat efter. Är nog dags för ett litet inköp snart ;)
Kram!

Good Enough sa...

Älskar doftljus. Bra val! Mysigt med besök, både för dig och R.
Ha en fantastisk och mysig kväll.
Kramen

Anna S sa...

Tack för dina ord! :-)
De där doftljusen verkar jättehärliga. Kan tänka mej att det blir stämningsfullt i lägenheten med alla dofter.

Önskar dej en fin onsdagskväll tillsammans med din vän och era hundar!

Jag är helt slut just nu, har varit hos psykologen. Bra, men som sagt, behöver vila.

Kramen tillbaks!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Då är det snart full fart hos dig, kan bli livat med tre hundar. Eller så sover dom. Jättefint ljus.
Kramar
AnnaMaria

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Vilket underbart ljus. Och tydligen en decemberutmaning på g.....får se om hag hittar mera om detta. Lät ju kul :) Ha de bäst från Maria

Mamma C sa...

Doftljus är toppen och förstår om man måste plocka bort lite när tre hundar möts.
Kram Mamma C

Pemsplatser sa...

Fint julpynt tycker jag:) Svårare än så behöver det inte vara! Kram

Melody and M.E sa...

Önskar att jag kunde ha doftljus, men mannen påstår här att han får huvudvärk av dem. Själv tvivlar jag lite på att det är så, men svårt att testa utan att han märker det.
När min syster kommer på besök med sina Berner Sennen, då kör vi också "städa efteråt"!
Hoppas ni har en riktigt trevlig kväll!
Kram M.E

Tatjanis sa...

Vackert. Vackert. Vackert. Magiskt och behagligt! Tack för att du delar med dig av dina finfina bidrag :)

Kramis//Tatjanis

VisaLiza sa...

Tänk ett lite snöre gör hela skillnaden :) Fint och enkelt.

Vad gäller sockerskrubben så tycker jag att den fungerar alldeles utmärkt i ansiktet, i alla fall vintertid. Kramar Liza