Dan före

Jahaja. då var det dagen före den stora dagen.
Och jag är liksom klar med allt och sitter och dricker morgonkaffe.
Och ska jobba mitt sista pass för i år.
I helgen har det fixats med hyacinter, dom på bilden.
Jag har sytt en gardin och en matta som ni ska få se i dagarna.
Och det bästa av allt:
Igår när vi kom hem till mamma från morfars grav så möttes jag av ropen:
Faaaaster Jois! 
(dom kallar mig så syskonbarnen)
Och varma små barn-armar som hamnade runt halsen.
Och svägerskan hade gjort knäck, mitt absoluta favoritgodis.
Det är familjetid.
Dom är hemma nu, nästan hela gänget.
Resten kommer ikväll.


Jag vet inte om jag bloggar imorgon.
Men dom andra dagarna kommer jag med all säkerhet att dyka upp.

Så vill jag önska er en fin jul.
Den finaste.
Fylld av det som just ni vill ha.
Kanske i tystnad, kanske med barnaskratt och massor av paket.
Kanske i ett annat land eller en annan stad.
Så vill jag tacka er som är här och alltid lämnar så fina spår.
Som har peppat, kramat och tröstat.
Och som så ofta får mig att le.
Ni är guld värda!
En riktigt God Jul till er!
Stor kram Hannis

Ps. Anna.S till dig vill jag rikta en alldeles egen kram.
Och jag hoppas att du får en fin jul på det sättet som du vill.
Du har varit med länge här och det är alltid kul att läsa om
dina tankar och ideér. Jag är glad att du tar dig tid här!

23 kommentarer:

Home2tiny sa...

Jag ska också iväg o göra årets sista pass på jobbet, sen äntligen välbehövlig ledighet. Önskar dig en riktigt God Jul med din härliga familj. Kramisar Tina

Kia sa...

Skönt att allt är klart och att du har familjen samlad. Jag önskar dig en alldeles underbar jul!!

God Jul
Kram Kia

Flower of Fame sa...

Hoppas du också får en riktigt härlig jul! Fina dina hyacinter blev. Kram Pernilla

Anci sa...

Och jag önskar dig den bästa av jular ! Hoppas att den blir mysig och fin med din familj !!

Din blogg (och du) är underbara !!

Kram
Anci

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag passar också på och säga GOD JUL idag, ha en härlig jul vännen.
Kramar
AnnaMaria

kavallinskan sa...

Jag önskar dig en riktigt god och mysig jul!
Kram viktoria

Villa Freja sa...

Åh vilket härligt mottagande som värmer :)
Ha en riktigt god jul. Kram.

Hanna sa...

En riktigt God Jul!
Kram
Hanna

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Önskar dig nu en riktigt GOD JUL :)
Kram från Maria

Rosa i huset i vitt sa...

Kikar in och önskar dig en God jul
kram Rosa

Anna S sa...

Tack Hannis för din hälsning. Och för att du bloggar. Din blogg är speciell för mej.
Det låter härligt att samlas allihop och fira jul! För mej blir det lite utspritt i år.
Igår var det Spa dag med syskonen. Vi provade rawfood-buffén/julbordet som jag nämnde för några veckor sedan och lovade att berätta om. Den var underbart god, med en hel massa ovanliga rätter att ta av. Bland annat Sushisallad och nån marsipananrättning, men som var mat. De hade också nåt som kallades Mangopalla. (Tänkte först att det kanske var dessertbordet.:-) och en grönsallad som var söt/salt och helt underbar. Det var en härlig och avkopplande dag när vi väl var där. Vi gick av på fel hållplats och fick vackert traska några kilometer när vi skulle dit.

imorgon förmiddag kommer min syster och är här några dagar. vi ska pyssla med lera hade vi tänkt. På Juldagen har jag bestämt att åka till en barndomsvän (vi hade mat, vin och sångkväll igår igen) och hälsa på hans mamma och ge lite presenter till henne.

Fin fortsatt ledighet och härliga mellandagar önskar jag dej! Stor kram.

tinajo sa...

Mums med knäck - och ha en riktigt fin jul fina du! :-)

franmyllan sa...

Tittar in för att önska dig en riktigt god jul!

Mamma C sa...

Önskar dig med en riktig fin och bra jul med.
Kram Mamma C

HönaPöna sa...

härligt med lediga dagar tillsammans med nära och kära... hoppas att de blir just sådär underbara som du önskar!

Stina sa...

God Jul fina du <3

Choices by Annie sa...

Jag önskar dig en fantastisk underbar ljuvlig jul.
Massa kramar
Annie

Pemsplatser sa...

Fina bilder och fina ord. God jul till dig! Kramar

Villa Björkenäs Backen sa...

Tack vännen
Önskar dig också en riktigt god och varm jul med dina !
Var räddom dig !
Varma julkramar Sirpa

Johanna Stålros sa...

Sitter här och väntar på att svägerskan ska komma med sin knäck om en stund- har inte ätit någon alls i år så det är lite kris här;) Vad gulligt det lät faster Jois;) En riktigt fin jul till dig min vän. Julkram från mig.

Nyanser av vitt sa...

Tittar in för att önska dig en mysig julafton.
Kram Agneta

Edith och jag sa...

Njut av julhelgen!
Kram och God Jul
Maria

Le petit jardin sa...

God Jul och mys av allt vad du är värd..med andra ord massor med mycket med mer

Kram Kajsa