Vika en bok

Jag kikar in hos Tatjanis
Hon har vikt granar av pocketböcker.
Jag tycker dom är så fina men fattar inte riktigt hur man viker.
Då är hon så snäll att hon uppdaterar med en beskrivning!
Och jag som just nu ligger hemma och är förkyld börjar vika.
Jag viker mig igenom hela Leif GW:s program.
Än är den inte helt klar för jag pausar med sömn emellan.

Alltså jag är dålig på det där med att vara sjuk...
Helst kör jag i mig några febernedsättande och kör på.
Men nu ligger jag, med det där som hör en vanlig förkylning till.
Huvudvärk, kli i halsen och låter som att jag pratar i en burk.
Och viker lite.
Proppar i mig c-vitamin och dricker te för en gångs skull.
Och nu ska jag vila lite till.

Kram Hannis

17 kommentarer:

Anna Svensson sa...

Åh trist att vara sjuk men du gör helt rätt att ligga där du ligger. Och vika lite emellanåt, kommer att bli fint....
KRAM
//bara anna

Åsa Liljedahl sa...

Krya på dig, vännen! Kram

Le petit jardin sa...

Stora varma krya på dig kramar

Kram kajsa

VisaLiza sa...

Låter som en tillräcklig sysselsättning när man är sjuk. Klokt att du tar dig tiden att vara sjuk och ger kroppen chans till återhämtning. Krya på dig! Kramar Liza

Good Enough sa...

Krya på dig fining. Blev nyfiken på ditt vikande. Ska bli kul o se resultaten.
Kram M

På Selmas gata sa...

Äsch, vad trist att du ska vara dålig:-( Hoppas du kryar på dig alldeles snart!

Har sett de där bokgranarna i några bloggar nu, de är så fina! Förra året gjorde jag (efter inspiration hos Anna -Malin på Helt enkelt tror jag det var?)en gran av rivna boksidor, den ska få komma fram igen.

Tack för ett gott skratt som jag fick mig när jag läste inlägget om snäckorna, det var ju urkul sagt av din vän:-) STor kram och krya på dig!

svart vitt och rött sa...

Trist att vara sjuk! Jag har också en förkylning som aldrig ger med sig. Jättetråkigt, för man går ju liksom på halvfart :-) Kul att ha snygga DIY-projekt att pigga upp sig med!

Anna S sa...

Så tråkigt för dig att vara sjuk!

Har sett de vikta böckerna lite här och där på sistone. Det ser kreativt ut och blir snyggt att vika bokblad till former. Jag tror inte att jag skulle ha tillräckligt med tålamod, utan kanske ta flera sidor eller en halv bok åt gången. Och då blir det inte alls snyggt kan jag tänka mej. ;-)

Krya på dig och be dina vänner komma över med lite Kuckelimuckmedicin som Karlsson på Taket befallde Lillebror att köpa åt honom. Det är bra grejer har jag hört.

Kram!

Flower of Fame sa...

går också och drar på en förkylning. Jag är då lite dum mot mig själv, Jag preppar mig med alvedon och kör vidare, för det mesta går det. Du är duktig som håller dig i sängen och tar det lugnt. Krya på dig. Kram Pernilla

mittilivetochjag sa...

Fy för att vara så sjuk! :-( Hoppas att det värsta går över snabbt!

Jag vill gärna se resultatet av din gran. Jag har absolut ingen aning om hur man gör och skulle gärna vilja veta. Jag har ju NÅGRA gamla pocket att använda om man säger så. Pocketböckerna har liksom tagit över mitt hem. Jag badar i dem. Det skulle vara så kul att göra någonting pyssligt av dem.
Om du orkar någon dag kan du väl ge mig hennes bloggadress eller beskriva hur du gör?
Krya på dig nu och vila mycket!
<3

Mamma C sa...

Inte kul att vara förkylder och snuvig. Men vika lite mellan febertopparna kommer tebax funkar väl :)
Kram Mamma C Krya på dig

Vitt hus med svarta knutar sa...

Usch vad tråkigt att vara förkyld, men det går knappt att undvika att bli det någon gång. Ibland går det att hålla det i schack en stund, speciellt när man har mycket att göra, men sen när man slappnar av brukar förkylningen slå till. Jag har också sett saker som är vikta av böcker, bl.a. en ängel som var så otroligt vacker.
Krya på dig!
Kram,
Regina

LissenTo sa...

Trist med att vara sjuk, krya på dej. Vad fint med vikta granar, fast jag fattar inte riktigt hur man viker.

Kram

Choices by Annie sa...

Så trist att vara sjuk, vet precis hur det är att vara dålig på det. Det är jag med, eller har varit, numer har jag lärt mig att lyssna på kroppen och bara gilla läget;( Som tur är är jag inte sjuk så ofta.

Så roligt att vika böcker, det har jag alltid velat testa på men det har blivit en av de många pysselideerna som ännu inte blivit av. Men kanske sparar den idén till om jag blir sjuk;)

Hoppas du kryar på dig snart'
Kram
Annie

Rosa i huset i vitt sa...

Ser så fint och enkelt ut ...måste nog kolla hur man gör
ha en bra helg
kram Rosa

Tatjanis sa...

Men du! KRYAKRAM i massor! & fint vikt. Jag är just nu inne på min tredje, men jag vill hitta en något större, skulle vara fint och en liten skulle vara fint!

Kramis Tatjanis

PS. Tack för länkningen! DS.

Jennica... sa...

Åhh, så fint! Tack för tipset, det där ska jag definitivt göra! :)
Kram!