The complete artist´s way

The complete artist´s way är en bok av Julia Cameron.
I stora drag så handlar den om att fördjupa sin kreativiteten eller 
att hitta den kreativitet som man kanske känner att man har men
inte riktigt når fram till. Det här är en tjock bok på engelska och
den är fullmatad med andliga vägar och övningar. Jag har längtat 
efter den här. Och fick den av min pärla Suss. Jag älskar den!


Jag låg nästan hela söndagen och läste.
Hummade och nickade. Skrattade och blev lite arg.
Den är skitbra!
Och den får mig att titta inåt på ett annat sätt.
Bland annat så tittar jag inåt på det skapandet som en lärare
kvävde för många år sen. När han lät sin bitterhet gå ut över 
sina elever som ville hålla på med kreativitet. Nu kvävde han
inte alla mina kreativa sidor och eftersom jag inte är bitter så
tänker jag att det är aldrig för sent. Aldrig för sent att leka.
Och det är boken en hjälp i.
Flummigt, det kan ni ge er på!
Och det passar ju mig.

Härlig torsdag till er/Kram Hannis

18 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Det är ju så viktigt att man får utrymme för sin fantasi och kreativitet. Kul du har hittat en så bra bok. Själv hade jag nog haft svårt att läsa på engelska. Du är duktig som fixar det! Ha en fin dag Kram Pernilla

Fröken Foto sa...

Så härligt det låter. Hmm, undra om man skulle ge sig på den. Blir rätt lockad, men engelska... hmm, ja varför inte :)
Tack! Du sålde in den bra *ler*

Ha en fin dag!

kram kram Malin

Johanna sa...

Ja du Hannis, det ser ju onekligen ut

Johanna sa...

som en bok för dig! Blir så arg när jag läser om det som du skriver om läraren... Så jäkla fel!

Ska bli kul att se vad som föds ur ditt läsande:)

Kram Johanna

Melody and M.E sa...

Låter fantastiskt skönt med en söndag och en bra bok! Snart är det söndag igen, men jag hinner nog inte läsa så många rader det är ju Farsdag och det ska bli en resa till Småland igen!
Hoppas du får en kreativ torsdag!
Kram M.E

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Sorgligt med såna lärare, så mycket dom kan kväva i en ung människa. Men det lustiga är att just du läser boken, den som jag tycker är den mest kreativa av alla!!
Kramar
AnnaMaria

Le petit jardin sa...

Den där boken lät ju verkligen intressant, ska nog spana in den och kanske önska den i födelsedagspresent...bra tips, hördudu :)

ha en fin torsdag

kramar Kajsa

Kia sa...

Bra och nyttigt att läsa på engelska.
Kul att kursen var givande och kesoplättar lät gott. Hur gör du dom??

Kram Kia

Helén i Vilrummet sa...

Det låter som en underbar bok.
Kram Helén

Jennica... sa...

Jag har en bok av henne som heter 'Konsten att vara kreativ'. Undrar om det är samma. Har kollat lite och hon har skrivit flera som heter något med 'The artist..' så det behöver inte vara samma. I vilket fall, jag började läsa den men avslutade aldrig. Jag tyckte det blev för mycket religion. Men jag kanska ska ge det ett försök till, öppna mitt sinne....
Kram Jennica

Queen of Kammebornia sa...

Vad intressant det låter!

Fröken Grön sa...

Usch, en sådan lärare hoppas jag verkligen inte att jag är...

Måste få säga TUSEN TACK för tipset om hur man ändrar inställningarna så att Google slutar tvångsförbättra mina bilder på bloggen. Nu funkar det bra, gudskelov!

Må så gott!
/Anna-Karin

Jennie Bergius - färg och kärlek sa...

Så underbart med en andlig bok om kreativtet! Låter som att jag skulle älska den med :)

Så härligt! Precis så tänker även jag om tatueringar - minnen från livet genom konst på huden.

Tack snälla du! Ha en fin kväll <3 Jennie

Choices by Annie sa...

Låter som en bok helt i din stil.
Men oj så bedrövligt med lärare som gör på detta sätt. Jag hade en sådan i kören, hon påstod att jag brummade och bad mig istället mima för att inte förstöra för de andra. Det har lett till att jag först nu 25 år senare vågar ta ton. Kanske brummar jag fortfarande men som tur är är jag vuxen nu och bryr mig inte längre om jag brummar eller ej.

Så hejja dig Hannis. Fram med kreativiteten, och skit i vad gamla gubbar säger;)

Önskar dig en härlig kväll
KRam
Annie

Villa Freja sa...

Det låter som en väldigt intressant bok även om jag tvivlar på att jag hade förstått så mycket på engelska. Kram.

Mamma C sa...

Låter som en bra bok.
Kram Mamma C

~ Eva ~ sa...

Ja, en sån Bok kanske man behöver, för jag ler igenkännande :)

Kramen från Eva

Good Enough sa...

Oooh vilken fin present! Den önskar jag mig också! Njut av din läsning.
Stor kram /M