Tar fredag

Så var det redan fredag.
Veckorna bara rusar förbi på något sätt.
I helgen blir det tjejmiddag igen.
Och fasters sötaste pojke fyller år och ska firas.
Han önskar sig spindelmannen-saker och en katt.
Inte en riktig utan ett mjukisdjur så det ska jag leta efter.

Men först ska det få vara fredagskväll.
Om några timmar alltså.
En sån som jag gillar, med lite pyssel.
Hänga upp adventsstjärnor och göra i ordning en ljusstake.
Så att första ljuset kan tändas på söndag.
Så ska jag njuta av tanken på att det nu är klart att jag
blir ledig tio dagar över jul. Tio dagar, lycklig över det.

Kram Hannis



17 kommentarer:

Villa Freja sa...

Härligt med fredag. Kram.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ha en fin fredag och helg vännen
Kramar/AM

Le petit jardin sa...

Mys på för kung och fosterland & ha en toppenfin första advent

Kram Kajsa

Johanna Stålros sa...

Tio lediga dagar gör gott för både själ och kropp. Men först njut av en fin fredag. Puss

Anna S sa...

Fin fredag till dej! Så skönt med helg. Hoppas att kvällen blir precis som du vill att den ska vara. Lagom pysslig och advents-aktig.
Och helgen med vännerna. Idag ska jag fira en vän som fyllde jämnt igår. Min syster med son kommer med.
Helgen är obokad, men det blir nog träff med nån vän och hämtning av paket jag beställt. Alltid kul!
Annars vila, tror jag behöver det. Kroppen säjer ifrån.

Har fått nån förkylning som satt sej på stämbanden så jag låter som en kråka. Kanske inte ska sjunga för vännen då. Det låter nog mest som krax och hon får skador för livet. ;-)

Kramen!Anna S

Mina drömmars hus sa...

10 dagar, låter som evighet. Då kommer du hinna gå ner i varv.
önskar dig en mysig fredag
Kram
AC

Maria-Snickaregården sa...

Ja äntligen fredag och helg. Ska bli så skönt att få landa hemma i lugn och ro. Fixa klart och lyssna på Bing Crosby. Inte en advent och jul utan honom :)
Ha en fin kväll
Kram Maria

Kia sa...

Skönt med långledigt! Jag tar också ledigt över jul, gäller att passa på när det är många röda dagar.
Här blir det kalas imorgon och handbollsmatch på söndag.

Ha det toppen!
KRam Kia

Jennica... sa...

Kul med tjejmiddag! Jag har ju min hippiefest.... :)

Men jag säger som du, först är det fredag! Såå skönt! Det har varit några intensiva veckor på jobbet. Ikväll ser jag fram emot Frank Sinatras jul, glögg och fixande och pysslande med ljusstakar, stjärnor och annat mys!

Kram!

Hanna sa...

Ha en fin adventshelg!

Flower of Fame sa...

Njut av en mysig fredag. Jag ska också pynta lite till. Har en adventsstake att pynta. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Rosenhäxan sa...

Hej vännen läste ditt inlägg om julen. Vet du sådär har jag oxå känt vissa jular. Vill inte ha.... Jul.
Sorgen över han som jag skulle leva mitt liv med har jag kvar i mitt hjärta. Efter så många år kommer ofta det där tunga över mig... Sorgen är så grym. Jag låter den komma en stund. Men den får inte ta över glädjen jag känner för livet mina tjejer och alla goa barnbarn. Jag har en ring kvar som jag fick ett år innan han gick bort. I den hade han graverat: Kärleken övervinner allt. Och den tror jag på.
Ha en underbar helg vännen
Kram Gittan

Mycket annat & lite betong sa...

Skönt med fredagskväll!
Lite pyssel här med. Målning och en adventsstake ska det bli. De elektriska är tända nu.

Ha en fin första advent!
Kram Agneta

Edith och jag sa...

Låter mysigt. Njut av kvällen!
Kram Maria

Mamma C sa...

Låter som du har haft en toppenskön fredagskväll förmodligen. Så skönt med 10 hela dagar ledigt över jul också.
Kram Mamma C

~ Eva ~ sa...

Skönt det med, med tiden som rusar, för lustigt nog så stillar den sej stundtals också.
Ibland tycker jag lika mycket om känslan av det ena, och det andra.

Skönt med lång ledighet.
Då blir det nog mycket pysslande :)

Kramen från Eva

Choices by Annie sa...

Låter som en mycket trevlig helg du har framför dig.
Och du tio lediga dagar låter inte alls dumt
Kram
Annie