Solen letar sig in

Jag har sovit i över tolv timmar...
Och vaknar av att solen letar sig in.
I vanliga fall så skulle jag ha skuttat ut med hund och kamera men idag
blir det vilodag. Förutom yoga, fast det är ju också vila på ett sätt.



Jag funderar på såna ytliga saker som att provdockan kanske ska få nya kläder. 
Om jag ska fortsätta pyssla med dom smycken jag började på igår. 
På att läsa klart en bok, som sagt funderar bara. För jag måste inget. 
Och det är skönt! 

Så jag dricker kaffe och viftar på tårna. Och känner efter hur kroppen känns. 
Jag gick mitt första boxningspass på länge igår. 
Eftersom att höften har varit dålig sen i april så har det inte blivit någon boxning. 
Men igår eftermiddag då var det dags.
Herrejävlar säger jag bara, vad med stryk jag fick.
Fast bara på låtsas förstås, för man hoppar ju av när man vill.
Och vi har skydd på oss.
Jag hade mera muskler kvar än jag trodde.
Och känner mig nöjd, även om jag går aningens märkligt idag.

Vad gör ni idag?
Kram Hannis
Ps. Anna.S, hur har du det?
Kramen



16 kommentarer:

Välkommen Hem! sa...

Oj! Har du boxats?! Coolt!
Ja, då förstår jag att du behöver lite vila. Vet ännu inte vad vi ska hitta på idag, solen skiner som aldrig förr! Jaha, det blev julmarknad på Ekenäs slott tydligen, säger maken. Bäst att klä på sig! Bye bye!
Kram!
Judita

En Vacker Vardag ♥ sa...

Jag är en morgonmänniska och vaknar oftast tidigt. Oftast för tidigt Så det är så skönt när man får sova ut så där länge ibland. Här skiner solen så det var en skön promenad idag. Idag ska jag jobba på em. Men det är lycka för mig just nu ❤️
Kram Lotta

Flower of Fame sa...

Låter som en härlig söndag. Ha det bra! Kram Pernilla

Maria-Snickaregården sa...

Så har jag också suttit nu på förmiddagen. Med kaffemuggen och viftat med tårna och bara varit. Funderat på vad jag kan göra men bestämde mig för att låta saker vara som de är och låta mig landa hemma innan kvällens pass på gymmet.
Grymt att boxas. Verkar vara kul.
Kram Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Sonen har boxboll, den brukar jag drämma till ibland, bra och avreagera sig på. Skönt med en slappe söndag, tåviftning är bra.
Kramar
AnnaMaria

Helén i Vilrummet sa...

Skönt med en dag utan måsten. Och visst är det underbart att solen tittar in igen, den har vi saknat några veckor nu.
Coolt med boxning. Förstår om du är lite mör i kroppen idag. För min del blir det först badminton och sen söndagsmiddag hos pappa.
Hoppas du får en lugn och skön dag.
Kram Helen

Choices by Annie sa...

Härliga dagar utan måsten och bara möjlgheter och så sol på det;)
Här har det jobbats idag och längtats hem, idag var verkligen en sådan dag som jag inte ville jobba. Hade mycket hellre varit hemma och myst i trädgården med familjen och lapat sol. Men ibland har man måsten och det är väl tur för då kan man verkligen uppskatta de dagar utan måsten.

Ha en fin kväll
Kram
Annie

Rosa i huset i vitt sa...

Hoppas du haft en skön söndag
och ha en bra kväll
kram Rosa

Anna S sa...

Hej Hannis! Härligt med bara-vara-dagar.Och att kunna fundera på vardagliga , eller världsliga saker. Att lägga allt annat åt sidan är svårt tycker jag. Men tror att det går att öva sig på det.
Jag sov tills kl 14 idag vilket är det längsta på många år. Var ute och fikade och tog en endaste öl på flaska igår. Jag blev full av den, det måste ha varit atmosfären och att jag hade så trevligt tillsammans med mina vänner.
Blir ju bra budget om man blir dyngrak på så lite. ;-)

Så idag har varit mest en vilodag. Provar på att göra fiskpaté för första gången idag. Ringde ena syrran och pratade lite om jul och vad hon önskar sig. Det hade varit trevligt att åka på Spa i mellandagarna , men verkar som det mesta är stängt då. Men vi kan ta promenader och ha hemmaspa och så om inte annat.

Boxning är kul och ansträngande! Jag tränade det för många år sedan. Tyvärr så slutade jag, det hade varit kul att vara så vältränad igen.

Önskar dig en fin söndagskväll!
Kram!

Mamma C sa...

Kom hem vid 02.30 i morse från semestern. Sov några timmar innan allt röj med resväskor och smutstvätt började. Nu har alla barn och barnbarn åkt hem. Snart läggdags för i morgon börjar man och jobba igen.
Kram Mamma C

Edith och jag sa...

Först hann jag tänka oj! Tolv timmar?! Det hade jag garanterat fått huvudvärk av. Sen tänkte jag oj igen! Boxats?! Kan bara tänka mig hur blåslagen jag hade blivit om jag gett mig på sådana aktiviteter ;) Men häftig låter det!
Kram Maria

Kia sa...

Åh,vad kul med boxning! Jag gick på det förut men nu passar det inte med tiden och barnaktiviteter men jag kanske köper hem mig en egen säck att slå på. jag förstår om du går konstigt idag om du inte tränat på ett tag! :)

Ha det toppen!
kram Kia

Jennica... sa...

Underbart med såna dagar. Dagar då man liksom bara pysslar med det som faller en in, i sin egen makliga takt. Inga måsten. Bara vara. Härligt!
KRAM!

maria at inredningsvis sa...

WOWW vilka vackra bilder:) du är talangfull och duktigt här på bloggen.

Idag har jag Giveaway på bloggen, så var gärna med:)

Ha en fin vecka

LOVE Maria at inredningsvis - En inredningsblogg för alla

Therese sa...

Jeg liker lyset du til stadighet fanger i bildene dine. Det øverste bilde er fantastisk! Så gøy at du bokser og så hyggelig at du er i gang igjen.

Charlotte sa...

Vilken härlig dag! Boxning som är så kul också!