Snäckor

När jag flyttade hit så var jag så lycklig över att det fanns ett fönster i badrummet. 
För då skulle jag kunna ställa fina saker där, typ vackra skålar till smyckena. 
Det visade sig att dom gjort en lutning på fönstret så ska jag
 ha något där utan att det glider ner måste jag limma fast det.
Det blev inte som jag tänkte mig alltså.

Så är det helkaklat vilket gör att jag måste borra för att få upp saker.
Vilket i sig gör att min hyresvärd kommer att avsky mig om jag flyttar.
Alltså jag älskar mitt badrum men det känns så förbaskat kalt.
 Då hittade jag snäckorna hos Love Warriors.
Ha, tänkte jag! Så nu hänger dom där, ovanpå dödskallemorgonrocken.
Och det blev lite pyntat, väldigt lite men ändå.

Sen kommer en manlig vän till mig hit för att låna duschen.
Hans fru har varit här och lånat duschen innan(dom renoverar hemma)
Helt plötsligt så ropar han:
Hörru, snäckorna, ska man tvätta ryggen med dom?
Jag flyger upp från soffan och skriker neeej, det är en prydnad.
Han muttrar tillbaka:
Jag tänkte att det var någon spa-grej.
Jag suckar djupt!
Och tänker på att vissa förstår sig verkligen inte på det där med piffandet. 
Verkligen inte! 
Vilka härliga problem man kan ha ibland.

Kram Hannis

21 kommentarer:

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Det där med piff det kräver sannerligen speciella ögon...stackars din vän som får leva ovetandes om denna underbara passion här i livet..hi hi

Kram kram kram

Home2tiny sa...

Ha,ha älskar att starta dagen med ett skratt, tack Hannis. Män o inredning är kanske inte den bästa kombinationen. Kramisar Tina

Le petit jardin sa...

ha,ha,ha karlar...de förstår sig på så lite om det där fina piffet...tur han frågade i allafall innan han började skrubba ryggen med dina fina snäckor

kram kajsa

svart vitt och rött sa...

Hihihi! Skulle varit en syn... han hade säkert rivit sig en del :-)

Flower of Fame sa...

Tycker det blev fint. Jag ler för mig själv visst alla förstår inte sig på fina smyckningar. Ha en bra dag ! Kram Pernilla

Good Enough sa...

Hahaha, skrattar högt när jag läser. Underbart inlägg!!
Tack för det.

Kram M

P.S Du får gärna kasta över tråkiga saker till mig. Passa på nu när jag har flow :-)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fniss...man får vara glad att han frågade, här tror jag dom hade testats. Fint blev det i alla fall.
Kramar
AnnaMaria

Villa Freja sa...

Haha, nån slags spa-grej. Jag säger då det ;) Kram.

Hanna sa...

fint med snäckorna.
Ha en bra dag!
Kram
Hanna

Helén i Vilrummet sa...

Ha ha ha! Underbart!
Nej, inte alla fattar det där med piff. Men tur att vi är några som gör det :-)
Kram Helén

Angela sa...

Snyggt :-) så fint med snäckor!!!

Jag älskar ricinoljan vet inte om de växer mer men precis som du säger är den väldigt bra som inpackning :-) kram kram

Anna S sa...

Hihi! "Spagrej"! Det låter lite farligt nästan, som att den ska riva upp hela ryggen om man torrborstar sej med den. Snäckorna är jättefina!
Kul att du kunde pynta även om fönstret lutar mer än lovligt mycket. Det är bra när man kommer på egna lösningar.

Kram, hoppas att du har det bra!

Charlotte sa...

Ha ha ha det är inte lätt att veta :)

Johanna Stålros sa...

hihi ja problem av dem sorten är verkligen kämpiga, kanske river lite extra gött;) Underbart med fönster i badrummet det saknar jag….Kram

Maria-Snickaregården sa...

Hahaha... det är inte alla som har blicken ;) tur att han frågade först.
Tänker på ditt fönster. Dubbelhäftande tejp från biltema. Svart dubbelsidig. Den använder jag mig av att fästa saker så de inte åker i golvet. Jag har nämligen en katt som vill riva ner allt hon inte gillar. Tji får hon. En liten bit under ett fat t ex och det står där det ska.
Kram Maria

Berså sa...

ha ha...ja, män och inredning...jag säger då det!!:)

Choices by Annie sa...

ha ha ha låter som något som min man hade kunnat säga;) vissa förstår nog bara inte;) Men fint blev det.

Tack för fina ord om min vinst. Det värmer extra i hjärtat just nu och jag hoppas känslan lever kvar länge;)

Och du lussebullarkvällsmat är den bästa kvällsmaten;)
Kram
Annie

Melody and M.E sa...

Måste nog le lite så här på morgonen för jag tycker tanken var rätt härlig! Saker som inte kan användas det är väl inget för en riktig karl... eller... är jag fördomsfull nu?
Kram M.E

Jennica... sa...

Hahahaha!! Stackaren.... Men känner igen "badrumsproblemet". Har också svårt att få till det i mitt badrum. Nu ser ju ditt badrum ut att gå i vitt och det är ju skönt... Mitt är också helkaklat, helt och fräscht och det är ju skönt. Problemet är att det är blått och vitt, väldigt mycket 90-tal....och så badrumsinredning i bok. Hur "får man till det" liksom?! Att kakla om är ingen möjlighet tyvärr.... Jaja, i-landsproblem var det! :)
Kram!!

Mina drömmars hus sa...

Ha ha, förstår att du spratt upp!!!!
Men alla förstår sig inte på piff, tror att allt måste användas och inte bara tittas på ;)
Ha en bra dag
Kram
AC

VisaLiza sa...

Ha ha... tur att han frågade först i alla fall och inte bara skred till handling! Kramar Liza