Småpyssel

Jag bryter mot en av mina principer idag.
Och går upp och tvättar tidigt på en lördag.
Mest för att jag har nya lakan som jag vill krypa ner i, 
i kväll när jag hem efter vinprovningen jag ska på.

Passar på att skriva ut bilder på dom där jag älskar mest.
Flocken.
 Mitt hus är det tystaste som finns på mornarna.
Och det är obeskrivligt skönt.


En bild på min ena syster har fått ord på sig.
Ord som Dalai Lama har sagt.
Ni som har instagram har sett den tidigare.
Nu ska den ramas in och hängas upp.

Eftersom att jag inte kan ha lika mycket saker framme i min lilla lya,
 så har jag bestämt mig för att väggarna ska få tala istället. 
Så ni kommer att hinna lessna på ramar och olika tavlor.

Fin lördag/Kram Hannis

12 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vinprovning är roligt, kommer bli en bra kväll. Och ser att du hittat en mugg med en skalle, läckert.
Kramar
AnnaMaria

Jennica... sa...

Först - sluta inte med dina "avhandlingar" hos mig, jag gillar dem skarpt! :)

Sen - vilken underbar bild på din syster och vilka vackra ord! Superfin...på alla sätt.

Och - boken. Andligt...det lät bra. Det passar mig bättre. Det där med religion tycker jag är svårt och det funkar inte riktigt för mig. Men andligt, det är fint. Ska faktiskt ge den där boken en ny chans och helt enkelt hoppa över de avsnitt där det blir för mycket religion.

Och till sist - det där med träningen. Och vara nöjd med sig själv. Jag håller med dig, jag jobbar också väldigt mycket med att hitta en kravlös tillvaro. Lugn och ro. Det är vad mitt liv kräver just nu. Men igår när jag skrev det där, då kände jag att det var precis så jag kände. Ibland blir jag lite trött på att vi ska vara så himla duktiga hela tiden. Jag tränar i perioder, men behöver mål för att hitta motivation. Så enkelt är det. Jag behöver struktur, listor och sånt när det gäller att ta tag i sånt som jag helt enkelt inte tycker är superkul. Men det är ett sätt för mig att få saker och ting gjorda.

Men för övrigt så gillar jag lugn och ro, att "bara vara" och "allt har sin tid". Man måste vara snäll mot sig själv. Njuta mer.

Just nu njuter jag av en kopp kaffe, din fina blogg och ljudet av min goa lilla unge som leker en trappa upp. Hör hur hon pratar och sjunger med sina gosedjur. :)

På tal om avhandling... :)

KRAM!

Le petit jardin sa...

Det är skönt med en tyst morgon för sig själv och du verkar ju ha riktigt mysigt, förutom tvätten då.

Ska själv på vinprovning ikväll, ska bli intressant och se vad det blir för vin denna gången

Kram & mys på
Kajsa

På Selmas gata sa...

Vilka fantastiskt fina bilder, jättefin "nyans"! Det finns en skörhet över dem som jag verkligen gillar.

Jag måste bara återknyta till det där med nakenheten... För mig är det jätteprivat. Kanske FÖR privat, Skulle aldrig gå på toan inför min sambo. Jag blir jätteobekväm med nakna människor helt enkelt, men jag kan inte riktigt förklara varför för mina föräldrar är inte sådana. Kanske har det med att göra att jag aldrig någonsin har trivts med min kropp? Nu när sonen växer upp så vill jag att han ska ha ett helt annat förhållningssätt till sin kropp, och det har han just nu i alla fall, han kommer springande utan kläder och ropar "jag är nakenfis, mamma!!" Det är härligt:) Men samtidigt så kan jag känna ett krav på att tycka något jag inte tycker och det känns inte heller bra. Så jag försöker säga till mig själv att det är okej att INTE uppskatta nakenhet, att inte vilja ha bilder på nakna personer, om du förstår hur jag menar:) Nu blev det värsta utläggningen när jag egentligen bara skulle skriva att det var kul att läsa dina tankar och kommentarerna till inlägget också!

Ha en jättefin lördag och en trevlig vinprovning! Kram/tanja

svart vitt och rött sa...

Superfina fotografier som blir assnygga på din vägg!

Anna S sa...

Fina bilder på de dina i din Flock! Tror att väggarna kommer bli jättefina med din mix av saker, foton , planscher.
Tyst är det där jag bor också, speciellt på mornarna. Skönt att kunna vila i det och inte sätta på musik direkt tycker jag.

Önskar dig en härlig lördagskväll vad du än har för dig! :-) Kram!

Jennie Bergius - färg och kärlek sa...

Det låter och ser ut som en helt underbar lördagmorgon. Härligt att ha fina ord och texter på foton. Bästa som finns.

Visst är det underbart mysigt nu. Hihi, Liljan är inte så stor :) Just nu ligger hon och sover på min stora mage.

Hoppas att du haft en fortsatt fin dag <3 Jennie

Maria-Snickaregården sa...

Vilka bilder! Och den på din syster som fått så fin text.
Kul med vinprovning :)
Kram Maria

Mamma C sa...

Kommer bli en superfin vägg att vila ögonen på.
Ha en bra lördagskväll.
Kram Mamma C

Mina drömmars hus sa...

Härligt att pryda väggarna med flocken.
Så vackert.
Ha en skön och avkopplande söndag
Kram
AC

Sinta sa...

Vilka vackra bilder och fina ord! <3

Choices by Annie sa...

Bilden på din syster är fantastisk vacker.
Hoppas du hade en mjuk lördag.
Yogan var fantastisk, men jag har sån träningsvärk i muskler jag inte ens trodde att jag hade;)

Kram'
Annie