Skrynkligt

Temat på fotoutmaningen är skrynkligt.
Och mitt favoritmaterial är alltid skrynkligt.
Linne, jag säger bara linne.
Jag har det som sofföverdrag, lakan och kuddöverdrag.
Det skönaste jag vet och lättskött.
Om man som jag inte gillar att stryka eller mangla så är det perfekt.
Tvätta, torktumla och klart.

För att se flera fina bidrag klickar ni här och här

I går umgicks jag en stund med gamla arbetskamrater som gått 
vidare till annat, så oerhört kul att se att dom mådde bra, sen är det
alltid kul att prata gamla minnen. Det hinner hända en del under åren.

Jag avslutade med vinprovning och dart, och kastade mig till vinst.
Vilket i sig är en gåta eftersom att det där med ögonmått inte är min grej!
Och nu är det söndag. Min mysdag.
Jag ska göra ingenting tror jag.

Kram Hannis



20 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så fina skrynkliga bilder. Kil att du vann farten. Det var många år seda.n jag spelade det. Ha en fin myssöndag Kram Pernilla

Flower of Fame sa...

Bok stäverna spelar mig ett spratt ska vara kul och dart såklart

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bra jobbar med darten. Och håller med om linne, det är i en klass för sig.
Kramar
AnnaMaria

Helenas enkla vardag sa...

Gillar linne men har inte såmycket av det själv. Vacker bild. Ha du en riktigt soft söndag. Vi sitter i bile på väg till Järfälla på Truppgympatävling. Kram Helena

Nyanser av vitt sa...

Vackra bilder som alltid Hannis.
Ha en fin söndag
Kram Agneta

Mamma C sa...

Ha en skön och mysig söndag. Linne är ett vackert tyg och strykjärn är ett fördärv ;)
Kram Mamma C

Arja sa...

Halloj!
Vilka vackra bilder, håller med om det skrynkliga linnet, vackert som det är!
Ha mysiga söndag kram kram Arja

tinajo sa...

Haha, jag är livsfarlig med en dartpil i min hand! :-D

Vitt hus med svarta knutar sa...

Kul att du vann i Dart! Underbara rofyllda bilder du bjuder på...och så skönt med en göra-ingenting-dag=)
Kram,
Regina

~ Eva ~ sa...

Underbart vackert med linne, och skrynkligt på rätt sätt...nästan som en befriande känsla tycker jag att jag kan känna när jag ser sånt.
Att det får lov att vara, som det är...tycker jag om, både vad gäller tyg och annat här i livet.


Stor Kram och Tack för Dina alltid så mjukfina, kloka rader hos mej <3
Eva

Helén i Vilrummet sa...

Linne SKA vara skrynkligt! Superfina bilder.
Kram Helén

dammråttor och rabarber sa...

Linne är vackrast skrynkligt, är lat och stryker sällan.
Kram Lisa

åse sa...

Linne ett härligt material och ett bra val till dagens fotoutmaning. Önskar dig en fin kväll. Kram

Home2tiny sa...

Har fått lära mig med tiden att skrynkligt visst kan vara vackert o det är det, men oj vad svårt en sådan sak kan vara för någon som strök det mesta förut.......Kramisar Tina

Edith och jag sa...

Håller med om att linne är fint och att det är så lättskött och t.o.m. kan torktumlas har jag lärt mig av dig :)
Kram Maria

Jennie Bergius - färg och kärlek sa...

Visst är linne vackert. Och vilken härlig kväll du haft. Grattis till vinsten :)

Hoppas att du haft en fin söndag <3 Jennie

Fröken Foto sa...

Vackert skrynkligt. ♡
Kram kram Malin

Our photos sa...

Beautiful are your photos!
Greetings, RW & SK

Melody and M.E sa...

Underbara foton! Jag älskar linne, men tycker även om när det är manglat! Min favoritplagg är en stor linnesjal som hänger med mig överallt!
Hoppas du lyckades med att ha en dag utan någonting att göra!
Kram M.E

Tatjanis sa...

Vilken härlig känsla du förmedlar! Härlig energi - tack!

Kram Tatjanis