Skoltavelfärg

Jag behöver ha ett ställe där jag kan ha lite lager på lager.
Så en ruta med skoltavelfärg får det bli då.
Där jag kan tejpa upp lite blandade favoriter och skriva lite citat.

 Om jag någon gång kommer att kunna köpa mig en "äkta" tavla...
Då blir det en av Frida Kahlo.
Den kvinnan säger jag bara.
 Mitt motto i livet.
För att slå den där perfektionsjakten lite på fingrarna.
 Och ett citat av Janis.
"Be true to yourself, it´s all you got."
Kan tolkas på flera sätt.
Jag tänker att om jag inte är sann mot mig själv, 
hur ska jag då kunna vara sann mot andra?

Där står också:
Tanken kan aldrig fängslas.
Och det är sant!
Även om tanken på att få rutan rak kändes som ett fängelse en stund.
Men det gick det med till slut!

Den här arbetsveckan kommer jag bara att vara på jobbet två dagar.
Dom andra tre är jag på utbildning.
Bam-utbildning om arbetsmiljö.
Kommer att bli intressant.

Kram Hannis
Ps. Anna.S, hoppas att du får en fin vecka!
Kramen


14 kommentarer:

Choices by Annie sa...

Så fin väggen blev, gillar de du satt på skoltavlan med;)
Att vara sann mot sig själv är viktigt, att lyssna på den inre rösten, för den har oftast rätt.

Önskar dig en härlig vecka och det låter spännande med utbildning.
Kram igen
Annie

Le petit jardin sa...

Snyggt!! och praktiskt...själv vilj ha en veckokalender i skoltavlefärg...speciellt för mannen som glömmer allt vi ska göra och allt jag sagt...

Underbart citat, ska ta det till mig

Kram Kajsa

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
så snyggt det blev att göra rutan direkt på väggen - och suveränt att få till den! Det skulle jag ALDRIG klara, jag är totalt sned - allt som skall sitta rakt blir liksom helt snett och vint för mig! : ) Jag hade en skiva som jag målade till tavla i köket. Planerar att göra en större på annan plats när vi får flytta hemåt igen.. Just nu är jag inne i en period då jag längtar vansinnigt mycket efter mitt hem! Men det är ju borta .. har nog mycket att göra med årstiden. Man känner för att boa in sig och mysa hemma...
Så fint du gjort hemma hos dig, väldigt personligt - ett riktigt hannishem - snyggt!! Det viktigaste med ett hem är ju verkligen just det där personliga.
Kram vännen hoppas din vecka blir bra och utbildningen spännande!

Jennie Bergius - färg och kärlek sa...

Jag har också funderat på en fin taveltavla :) Och jag känner samma, en tavla av Frida Kahlo skulle vara oslagbart. Hihi, det där citatet av Janis tänkte jag tatuera in för ett par år sedan :) Det är så fint och sant. Men, den gången blev det ordet serenity istället. Å fin header!! Det låter som att du kommer ha en härlig vecka, så skönt!

Tack fina Hannis, det kan ju vara superfint med lite färg också. Grön sjal till svart låter ursnyggt tycker jag. <3 Jennie

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Smart drag där..och snyggt dessutom !!
Hi Hi.. va skoj att den låten satte sig så..gillar texten som tusan !

Ha en bra dag goa fina du..kraaaam

Flower of Fame sa...

Så sanna ord. Det vinner man på i längden att vara. Så fint det blev på väggen. Håller själv på att hitta plats till de fina vykorten jag vann hos svart och vitt. Inte lätt var de ska hänga. Ha en fin kväll Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Om jag bara fick se en av dom bilderna, skulle jag gissa att det var din tavla den satt på. Snyggt med skoltavelfärgen.
Kramar
AnnaMaria

svart vitt och rött sa...

Jag gillar dina idéer! Snyggt som tusan! Ha en go kväll!

Edith och jag sa...

Vilken fin ruta! Jag har ju en svart tavla som jag använder på samma sätt. Fyller den med kloka ord och fina bilder och varierar allt eftersom andan faller på.
Och citatet om att vara sann. Så bra!
Kram Maria

Helenas enkla vardag sa...

Precis det citatet fick vi lära oss på Mindfulness kursen idag. det är något jag verkligen är dålig på och som jag verkligen behöver lära mig. Skönt med lite ledigt I veckan.
Kram Helena

Mamma C sa...

En snygg tavla du gjort med fina bilder och bra citat.
Kram Mamma C

Jennica... sa...

Vad fint det blev!! Jag har, som jag skrev innan i dag, haft en tanke om att måla en del av en vägg i köket med griffelfärg. Jag funderade också på att grunda med magnetfärg, så att vi kan sätta upp lappar från skola och dagis där. Gillar inte riktigt att ha dem på kylskåpet...

Och som du var inne på, tjejerna hade gillat det! :)

Kram!

VisaLiza sa...

Trevligt med en kreativ vägg. Gillar skarpt idén men har ont om väggar här hemma, tänker att man skulle kunna måla om en av dörrarna på samma sätt kanske! Nu fick du mig att börja tänka i nya banor :) Om jag hade möjlighet att köpa en enda äkta tavla skulle det också bli Khalo, såg hennes verk utställda i Göteborg för två år sedan och det var verkligen fantastiskt. Tack förresten för fin kommentar om min tjusiga frisyr! Kramar Liza

Anna S sa...

Hej Hannis, så snygg rutan blev med bilder och atteraljer på sig!
Har fängslats lite av Frida Khalo jag med. Gjorde ett arbete om henne i svenskan när jag studerade för några år sedan. Hon målar så att man känner det när man ser på bilderna tycker jag.

Gillar också ickeperfekt när det är på mitt vis. Trist med personer som verkar perfekta med tycker jag. Men man vet inte vad som döljer sej under ytan.

Idag röjde jag lite på vinden och hittade diverse kul saker jag inte haft hemma på länge, och ett extra bord att göra keramik vid. Passade bra med lite yttre förändring här nu. :-) Vill få in mer positivt i mitt liv.

Tack, fin vecka till dig med!
Kramar