Rör till det lite

Man kan undra hur en dag där jag ska göra ingenting slutar med att jag
vänder upp och ner på hela lägenheten, för att göra allt på en gång.

För att jag får någon snilleblixt om att gå igenom alla ljusstakar, 
samtidigt som jag letar fram projekten som inte blivit klara. 
Och nästa stund ska göra en plan för vad som verkligen ska hänga på väggarna. 
Och då kommer på att jag ska göra ett nytt soffbord som sen inte blev bra.



Så slutar det med att jag har dragit fram nästan allt jag städade bort i torsdags. 
Och faktiskt inte har fått ett dugg gjort, på riktigt.
Jo, ett testarmband. För att kolla om Fatimas hand blir bra på ett armband.
Och ett nytt soffbord ska det bli så småningom.
Jag tror att jag är långt ifrån ensam om att gilla det där kaoset.
Det är bra söndagar på något sätt!

Kram och fin start på veckan/Hannis
Ps. Anna.S, skrattade högt när jag läste om din kväll.
Snacka om billig kväll. Då har man roligt=))
Kramen


22 kommentarer:

Helén i Vilrummet sa...

Jag tror det kallas kreativitet ;-)
Jag hoppas du får en bra vecka.
Kram Helen

svart vitt och rött sa...

Det kallas kreativitet :-) Det låter som en riktigt bra söndag... man går och pillar med lite av varje i lugn takt :-) Ha det gott!

Villa Freja sa...

Hihi, låter ungefär som jag när jag ska göra något ;) Kram.

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

På något vis känns det där oerhört bekant..hi hi !!!

Storkramen till dej

Anna S sa...

Hej Hannis, låter som du är inne i ett flow. Känner igen mig väldigt i att påbörja saker och riva fram. För mig blir de diverse projekten ofta liggande ett tag och jag går och blänger på dem för att sedan sätta fart som den värste Duracellkanin och beta av ett och ett. Och det känns så bra när det är gjort.

Nej ,inte alltid det man bygger blir som man tänkt sig. Tur att man kan börja om , bara sådär.

Det är ett tips till mänskligheten att dricka en ynklig flasköl och ta en bit morotskaka till när de bekantat sig. Man blir plakat så det heter duga.;-) En win-win situation.

Önskar dig en fin måndag, ny start på veckan känns bra ibland tycker jag. :-) Jag ska till min sjukgymnast i eftermiddag. Får se om han kör lika högintensiv träning idag, höll på att ta knäcken på mig sist.

Kramen tillbaks!

Le petit jardin sa...

Du har en sådan sprudlande id´rikt kaos omkring dig, som slutar i bra saker...även om du inte fick göra det just då. Blir så inspirerad varje gång jag tittar in ...och så fina saker du visar, fullkomligt älskade träpeace märket

Kram kajsa

Min KuriÅsa Värld sa...

OM jag känner igen mig;)) Men i slutänden blir det nåt av all röra ändå!
Kram Åsa

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej, En positiv eller kreativ röra är ganska typisk för oss hyperaktiva inredningsbrudar!!

Kram - önskar dig en skön vecka! Jag har däckat i en förkylning men snart är jag på benen igen..

På Selmas gata sa...

Haha, ja jag är likadan. Vi bor ju i en rätt liten bostad, 58 kvm, så mannen är inte helt nöjd när jag drar fram alla grejer och sedan kommer på att jag måste ta en paus och då låter allt vara framme...Men annars kommer man ju av sig helt ju!;) Just nu kan man hitta en massa spännande i hundbädden, en viss liten tjej tar nämligen gärna och springer iväg med allt och lägger det där:) Fin måndag önskar jag dig! kram!

Tatjanis sa...

Som jag känner igen mig. Skrattar högt :-) men på något vis trivs jag så bra med det där kreativa kaoset som blir.

Du fick mig att le :-)

Tack för din fina kommentar hos mig. Den värmde och för din skull är bilderna uppdaterade så att du kan fixa en egen pocketgran!

KRAM / tatjanis

Jennie Bergius - färg och kärlek sa...

Hihi, visst är det så lätt att det blir så. Charmigt tänker jag :)

Jag kan tänka mig att det är klurigt utan att titta på en instruktionsfilm, vissa delar om igen. Pysslade julklappar är ju toppen. Kan tro att du gör dem jättefina. Här börjar magen komma ivägen för att pyssla.. :)

Hoppas att du har en fin dag <3 Jennie

Jennie Bergius - färg och kärlek sa...

Hihi, visst är det så lätt att det blir så. Charmigt tänker jag :)

Jag kan tänka mig att det är klurigt utan att titta på en instruktionsfilm, vissa delar om igen. Pysslade julklappar är ju toppen. Kan tro att du gör dem jättefina. Här börjar magen komma ivägen för att pyssla.. :)

Hoppas att du har en fin dag <3 Jennie

Flower of Fame sa...

Så blir det när man vill göra mycket. Låter som du har haft kul. Det är väl ändå det bästa. Fina bilder. Gillar peace märket i trä. Ha en fin kväll Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ofta blir det helt annorlunda än man tänkt, men i kreativt kaos föds dom bästa idéerna.
Kramar
AnnaMaria

My everyday life sa...

Vad du pysslar (!) även om du inte alltid får så mycket gjort ;) fast du har kreativiteten och det är du bra på att ta tillvara på!

Ha en fin kväll! Kram Nina

Fröken Fräken sa...

Ojojoj, vad jag känner igen mig! Undras varför lusten att ändra på allt är som störst när man precis har städat klart?!

Jennica... sa...

Hihihi, ja...så kan det bli... Man vill så mycket på en gång. Och ibland föder idéerna varandra och så blir det ett härligt kaos! Men ibland behövs det där kaoset för att komma vidare. Faktiskt.

:)

Kram!

mittilivetochjag sa...

Underbart! Haha!
För mig brukar det oftast vara tvärtom. Jag planerar in en massa saker men hamnar på soffan med en bok istället. Men några gånger om året gör jag precis som du gjorde. Jag får en impuls att fixa om precis allt här hemma. Men då kan jag inte sluta förrän jag är klar. Om jag så ska stanna uppe halva natten.
<3

Therese sa...

Høres ut som en perfekt dag! Og selv av rot tar du eventyrlige bilder :) Gleder meg til å se bordet ditt etterhvert.

Mamma C sa...

Ja, ibland är det lite svårt att bara hålla sig till en sak som man börjat med. Helt plötsligt är 5 grejer på G.
Kram Mamma C

Borgmästaren sa...

Ja, härliga pyssliga, kaotiska söndagar längtar man till hela veckan.

Maria-Snickaregården sa...

Jojo... det är lika här. Här blev det ommöblering och en massa kaos när jag inte skulle göra någonting nu sist. Förstår bara inte hur det går till ;)
Kram Maria