Plättar

Jag börjar sent dom här dagarna.
09 börjar kursen och det är sent för mig.
Så då passar jag på att unna mig en god start på dagen.
Som kesoplättar. Så gott!
Snabbt går det också.


Bra att starta med lite lugn på morgonen.

Kursen är helt suverän!
Kom hem igår kväll med huvudet fullt.
Av arbetsmiljö, arbetsmiljölagar, samarbete och ansvarsfrågor.
Jag gillar det.
Vi får kasta oss över fallbeskrivningar, granska och komma med
lösningar på problemen. Och alla har hundra frågor och olika
erfarenheter från olika branscher. Och där emellan så äter vi gott.
Och väntar på kaffet med kakbuffé!
Jag är nöjd.

Kram Hannis
Ps. Anna.S, bra att föra in mera positivt i livet.
Det är inte alltid lätt men med små steg så blir det lite bättre. 
Glad att du delar med dig!!
Stor kram

19 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så mysigt med plättfrukost. Nästan hotellfrukost. Ha en bra dag Kram Pernilla

Mina drömmars hus sa...

Härligt med gott om tid på morgonen. Å ha tid att göra plättar låter super.
GOTT!!!
Ha en fin dag
kram
AC

Good Enough sa...

Underbart med mjuk start! Skönt för dig med ett litet avbrott i vanliga vardagen. Njut, inspireras och förkovra dig.

Kramen M

Mamma C sa...

Plättfrukost är inte helt fel att börja dagen med.
Kram Mamma C

tinajo sa...

Här blev det Tomtegrötsfrukost i morse, det gillas av alla - men plättar hade suttit bra det med! :-)

Choices by Annie sa...

Härlig frukost och så roligt det låter med kurs. Lite variation i arbetet är aldrig fel,)

Önskar dig en fin dag idag med
Kram
Annie

Åsa Liljedahl sa...

Jag visste du skulle gilla den här kursen :-) Kram

le petit jardin sa...

Tända ljus, god frukost och lugn på morgonen..det kallar jag lyx! Det hör ju inte till vardagen...här blir det en snabb macka eller fil vid skrivbordet på jobbet, så får man njuta på helgen istället

kram kajsa

Ps. Gillade din nya ljusslinga...cool

Anna Svensson sa...

Roligt med kurser som ger inspiration. En del kan ju vara hur tråkiga som helst men den här verkar ju givande.
Kram
//bara anna

VisaLiza sa...

Härligt med senare morgon och att kunna äta frukost i lugn och ro. Har inte testat kesoplättar men det låter spännande. Inspirerande med utbildning också. Alltid kul när man känner att det fullkomligt surrar i huvudet av nya intryck. Önskar dig en härlig dag. Kramar Liza

Rosa i huset i vitt sa...

Kesoplättar låter gott ..har bara ätit ugnspannkaka med keso
kram Rosa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Lyxigt och börja lite senare och få en frukost som man inte är van. Och kurs är roligt, nästa vecka åker jag på tandvårdsmässa och hoppas få höra lite nytt.
Kramar
AnnaMaria

Fröken Grön sa...

Jag är egentligen ingen frukostmänniska, men när det kommer pannkakor på bordet, då är jag med! Gärna med lite stekt bacon vid sidan av och en stor balja kaffe, mums!

Gillar verkligen din fina ljusslinga från förra inlägget. Den känns verkligen som en året-runt-variant. Skulle också kunna tänka mig en sådan.

Må så gott i novembermörkret!
/Anna-Karin

Hanna sa...

gott.
Ha en fin kväll.
Kram
Hanna

Anonym sa...

Tack min vän ♥

Ser gott ut! Kan vara skönt med sena morgnar i vardagen emellanåt..och kurs. Härligt!

Gillar din ljusslinga..

Ha det gott ♥
Kramar
Lily

Edith och jag sa...

Kesoplättar lät spännande, liksom både gott och nyttigt på samma gång.
Härligt att du är så nöjd med din kurs.
Kram Maria

Edith och jag sa...

Kesoplättar lät spännande, liksom både gott och nyttigt på samma gång.
Härligt att du är så nöjd med din kurs.
Kram Maria

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej fina du !

En mjuk start på dagen Hannis eller hur ? :)
Det kan ju inte börja bättre....jag gick upp igår lite lite för sent.
Vill gå tidogare nästa gång så att man hinner sitta där och njuta.
Men imorrn blir det kväll så då får vi en lugn start på dagen.
Hoppas att allt är bra med sig.
Kul med kurs och utmaningar eller hur?
Sov gott ! Kram kram
Lät spännande med keso pannkakor....kanske kan du dela med dig receptet ? :)

På Selmas gata sa...

Oh kesoplättar! Vad spännande, det har jag aldrig testat. Men jag har just fått dille på keso så jag måste nog prova:)

Vad fint det blev med tavelfärgen på väggen. Vi har målat insidan på vår ytterdörr i tavelfärg. Just nu så står det några rader ur en låt där, men det byts ut lite då och då. Kul och smidigt!

Jaså, du har en omplaceringshund! Jag jobbade tidigare lite ideellt inom en omplaceringsförening för hundar och det är ju fantastiskt att de kan få så fina nya hem. Jag är övertygad om att din vovve är lyckligt lottad som hamnat hos just dig.

Mina föräldrar tog hand om en hund (en goldenkille) som först hamnade hos mig då jag var jourhem, och sedan ansökte de om att få ta honom. Han hade då bott i tre olika hem och inte haft det så roligt. Det var underbart att se hur han levde upp när han kom till dem, de är väldigt aktiva så han var med på fjällvandring, jakt, etc. Nu finns han inte mera men de sista åren av hans liv blev väldigt bra.

Kram till dig! /tanja