När man kryper ner

Jag var trött och väldigt less när jag kom hem.
Och efter promenaden visade det sig att pälsbollen var lika trött.
Så här låg han i söndags och så även igår.
Och jag kröp ner där jag också.
Med en bok och var tyst.


Det är skönt med en pälsboll som sällskap när man inte orkar.
Inte orkar vara social, inte orkar prata.
Utan bara är med sina egna tankar.
Och eftersom att jag tror på att vara sann mot 
sig själv så lät jag mig vara så igår.
Det är inget farligt över det, jag tror på att titta inåt ibland.
Det är oftast där man hittar svaren.
Och det gjorde jag igår.
Bredvid den här, pälsbollen.
Så idag känns det lite lättare.

Hoppas att ni får en fin tisdag/Kram Hannis

Ps. Anna.S, vilken tur att fynda en sån härlig bok.
Det är bra, det där med att vara i nuet är viktigt.
Stor kram till dig


22 kommentarer:

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Det låter gott Hannis !! Sådana dagar behövs dom oxå.

Men du..alltså din granstory ute på åkern med ett helt jaktlag som åskådare...jag tvärdog av skratt..helt underbart hi hi hi !!!

Må så gott idag min sköna lilla höna och kraaaam

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon fina du !

Man behöver ha såna dagar...
Jag känner igen mig själv där ;)
Trots att jag kan babla mycket så lika mycket kan jag vara tyst.
Så härliga bilder från dig.
Din pälsboll.
Nej nu måste jag väcka dom små trollen och sen ska vi iväg....

Ha en alldeles fin tisdag. Jag var tvungen att lämna en hälsning.
Jag finns kvar ;)

Kram.kram

ps...du får komma en dag så bjuder jag dig på :)

Ellinor sa...

Du är så klok. Och de där pälsbollarna ger så mycket kärlek och lugn. Den varma lilla kroppen som bara finns där för en.
Hoppas idag blir en bättre dag och att energin vänder åter. Men vi lever lite fel. Mer än någonsin att göra när man egentligen bara borde gå i ide...
Kram
Ellinor

Ellinor sa...

Du är så klok. Och de där pälsbollarna ger så mycket kärlek och lugn. Den varma lilla kroppen som bara finns där för en.
Hoppas idag blir en bättre dag och att energin vänder åter. Men vi lever lite fel. Mer än någonsin att göra när man egentligen bara borde gå i ide...
Kram
Ellinor

Hemma på Sjuan sa...

Så mysigt att gosa med din pälsboll! Jag skulle gärna krypa ner i sängen igen och inte behöva gå ut i regnrusket... Kram Suss

svart vitt och rött sa...

Åh, vad mysigt!! Härligt med en sådan pälsboll i sängen :-) Superfina bilder!! Ha en go dag!

Flower of Fame sa...

Så mysigt det ser ut. skönt att få ha sådana stunder ibland. och att du unnar dig dem. Ha en fin dag Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kravlös kärlek, världens bästa kompis har du där. Jag saknar hund i huset jättemycket, den goa känslan med en vovve över fötterna slår inte mycket.
Varm kram
AnnaMaria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Är det inte mycket som slår...ska det ju stå
Kram/AM

Choices by Annie sa...

Djurs kärlek är fantastisk. Här hemma har vi en liten honkatt som varje natt ligger jämnte min äldsta son. Liksom vakande och när han är ledsen så är hon gärna i närheten av honom (om han inte är arg samtidigt och skriker högt vill säga)
Jag tror det är bra att ha sådanadär dagar, och det är helt normalt att ha dem med. Jag tror dock det kan vara farligt att vi hela tiden strävar efter att fixa sådana dagar, att inte känna sådant. Jag kan inte säga att jag gillar mina låga dagar men jag har kommit att acceptera dem och numer tillåter jag mig att vara låg, för det är ok.

Önskar dig en vacker dag
Kram
Annie

Jennica... sa...

Man behöver de där dagarna, absolut. Igår kände jag att det egentligen var en sån dag. Det är ju min vecka att vara utan tjejerna så en kväll hemma i soffan med en bok lät bra. Men istället blev det en träningskväll med badminton med gamla träningskompisar. Det kändes tungt att köra dit men väl där så var jag så glad över mitt beslut. Det blev en riktigt bra kväll och idag är jag sådär skönt mörbultad i kroppen! :)

Ha en fin tisdag,
kram Jennica

Therese sa...

Fine, myke pelsballen! Bildene dine er så fine at jeg får lyst til å krype inntil.

Jeg er glad for at du har det bedre i dag. Det er godt å titte innover, men bare for en stund før man vender utover og fremover igjen

~ Eva ~ sa...

En sån fin vän Du har <3
Exakt så är det härhemma också, men några fler pälsklingar till antalet :)

Och du har så rätt i att många av svaren finns inom.
Ibland kan jag tycka att det känns ledsamt, och nästan skrämmande, men bara jag kommit över den tanketröskeln, så ljusnar det igen, och känns hoppfullt, och som att ha funnit ny kraft.

Kramen från Eva

Angela sa...

Låter riktigt härligt, man måste vara sann mot sig själv annars äts man upp.
Stor kram till dig

Hanna sa...

fina bilder och ja det är otroligt viktigt att lyssna på sig själv.
Ha en fin dag!
Kram
Hanna

På Selmas gata sa...

Klart man behöver stanna upp och bara vara ibland, kanske extra viktigt nu när vi ständigt är uppkopplade, alltid förväntas bli nådda... Och självklart gör man det bäst i sällskap med en pälsboll:-) Lyckodjuret i inlägget under har jag också fallit för, men har ingen hemma. Hoppas den ger dig just Lycka! Kramkram!

Le petit jardin sa...

Det där såg ju hur mysigt ut som helst...och som jag har lärt mig är - att man måste ha tråkiga dager för att uppskatta de roliga. Alltså måste man ha downs så att man kan titt auppåt igen

Super kram Kajsa

Rosa i huset i vitt sa...

Mysmys ...behövs ibland
kram Rosa

Anna S sa...

Hej Hannis, så härligt med pälsbollen som ligger bredvid dig! Jag har en liten kattrackare som gillar att sova bredvid mig med. Speciellt sen igår då jag härmade dig lite och delat av för sängen med ett skirt skynke från taket. Det blev som ett extrarum nästan.

Absolut, jag tror också på att vara sann mot sig själv. Alltför många jagar nog runt i sina liv efter "lyckan" utan att känna efter. Hoppas att det inte är så dock, utan att många tänker till och tittar inåt med. Man har ju bara sig själv egentligen att gå tillbaka till. Det är inte bra att förneka sig själv eller sina känslor. Jag ser ofta lyckan i det lilla.

Stor kram tillbaks!

Mycket annat & lite betong sa...

Så skönt att bara få vara!
Speciellt tillsammans med sin pälsboll. Bästa sällskapet!

Kram Agneta

mittilivetochjag sa...

Ja visst är det härligt med de fina vovvarna. Själv förstår jag inte hur jag kunde leva utan hund. Känslan en hund kan ge en är fantastisk! Ovillkorlig kärlek. Åt bada håll i mitt fall. Gud vad jag älskar min Leo!
<3

Charlotte sa...

Förstår dig verkligen... Ibland orkar man inte bara.
Skönt att det känns bättre..!
Ta hand om dig!