Janis Joplin och jag liksom

Att jag älskar Janis Joplin är ingen nyhet.
Jag har böcker om hennes liv och jag har hennes skivor.
Det är den där rösten, den hesa och sköra.
Så full av erfarenhet och en hel del smärta.
Trots att hon var så ung.
Jag ryser alltid när jag hör henne.
Precis som när jag hör Billie Holiday eller Nina Simone.
Bland annat så ska hon i en intervju sagt att:
På scenen älskar jag med 25000 olika människor, sen går jag hem ensam.
Just den meningen säger en del.

Och idag äter jag frukost mitt emot Janis, med en hund under bordet.
För på väggen har jag börjat på en griffeltavla.
Och där hänger en bild Janis. 
Och jag har bland annat skrivit dit några av hennes citat.
Imorgon är den klar så då ska ni få se.

Jag har haft indiskt tema, jag har haft furu (viskar det), jag har haft
shabby, jag har haft kurbits och massor av andra teman i mina hem.
 Och det är det som är så kul med inredning. 
Inget är hugget i sten för det är på lek hos mig. 
Så nu blandar jag, madonnor med dödskallar, tjurhorn med hortensia.
Och Janis med Frida Kahlo.
Efter humör liksom.

Hörrni, det är fredag!
En fin sån önskar jag förstås er.
Kram Hannis

21 kommentarer:

Choices by Annie sa...

Janis ;) hur kan jag glömt denna fantastiska röst. Tack för att du påminner mig om henne. Ska genast göra en spelningslista med mina favoriter (vilket ju är ett gäng)

Och du det där med inredning är fantastiskt älskar förnyelse och förändring, Göra om göra nytt inget är fel utan allt handlar om smak och smaken är ju som tack vare som baken.. delad;)

Önskar dig en ljuvlig underbar helg, jag tackar från djupet av hjärtat för alla fina röster på min blogg. Det betyder så otroligt mycket för mig det här så det går knappt att beskriva;)

Nu ska jag förbereda inför den stora hantverksmässa helgen, lite pirrig är jag allt.
Kram fina du
Annie

Flower of Fame sa...

Så fint det blir! Ha en fin fredag! Kram Pernilla

Hanna sa...

Ja visst är det roligt att ha olika teman och att ändra om i sitt hem.
Ha en fin fredag
kram
hanna

Bara Sara sa...

Det är så roligt att följa vad du gör i inredningsväg- du är så härligt kreativ! Ha en fin fredag, jag ska jobba fram till lunch bara... Kram Sara

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det första som slår mig är att ni är lite lika med ert långa vackra mörka hår, troligtvis möts ni i tankesättet också. Precis som du gillar jag henne, absolut favorit är, Little girl blue, då ryser jag.
Stor kram och ha en fin helg
AnnaMaria

LissenTo sa...

Ja den meningen säger mycket, känslan känns igen.

Och intet ska vara hugget i sten, vi säger ja till lekfullhet, eller hur.

Kram
Lissen

Anna Svensson sa...

Du verkar ha så mysigt där hemma hos dig. Så roligt att kunna ändra tema så där som du gör. Det är jag nog för lat för tror jag...
Ha en skön fredag
//bara anna

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

"Freedom just another word for nothing else to loose"
Janis är cool..Hannis med !!!!

Goa varma kramen från mej

svart vitt och rött sa...

Janis = cool! Spännande med din tavla. Vill se mer!!! Ok, får väl vänta då :-) Ha det gott!

Johanna Stålros sa...

Inreda efter humör- det är fint det;) Hennes röst ger en verkligen rysningar- så fin! Önskar dig en toppenhelg snäckan! Kram

Jennica... sa...

Jamen det är ju därför jag gillar din blogg så mycket! Denna blandning! Man hittar något att ta till sig i alla bilder, så fint! :)

Och det ska bli spännande att se mer av din griffelvägg. Planerar för en sån i köket jag med. Tänkte grunda med magnetfärg tänkte jag, men det är klart...man kan ju sätta upp saker med washitejp också. Då sparar man in pengar på färg! :)

Kram!

Anna S sa...

Så fint med griffeltavelfyrkant på väggen..! Fint med hund under bordet, en sån kamrat.

Ja, Janis Joplin har fantastisk röst och musik. Jag har inte lyssnat på henne på flera år men satte på hennes musik nu. Lyssnade mycket på henne när jag var i 20-årsåldern då jag köpte skivan "Best of Janis Joplin".

Härligt att inredning är så föränderlig och vad man gör den till. Jag har också haft en mängd stilar hemma hos mig. Men länge sedan jag målade saker röda. Det står jag inte ut med nu. :-p Ett tag var i princip allt ljusblått från svampmålade väggar och överkast.
Gillar att man bestämmer själv vad man ska ha omkring sig.

Stor kram och önskar dig en härlig fredag!

le petit jardin sa...

Gud, va skönt...att bara byta, njuta, byta igen...ha teman i sitt hem efter tycke och smak. H Ä R L I G T!!

Själv vill jag också fixa, ändra och vara ombytlig efter tycke och smak...men när jag tänker ljusa färger, kan jag nästan aldrig låta bli att ha mycket färg..i allafall på en vägg. Ska snart ta tag i köket, ska bara ge mig själv en rejäl spark där bak

Janis är urcool, men det var längesedan jag lyssnade på henne...jag har mina perioder mellan allsköns musik..men hennes röst och sånger är så fantastiskt bra !!

Ha en toppenfin helg sköna du

kram kajsa

Kia sa...

Det är väl det som är så skönt att man kan ändra sig och byta stil om man vill!
Ha en toppen fredag!
Kram Kia

Mina drömmars hus sa...

Jamen usch det lät lite tragiskt.
Härlig blandning hos dig.
Önskar dig en riktigt skön fredag
Kram
AC

Anci sa...

Dina bilder får mig att vilja inreda, lyssna på musik och njuta !

Vad står det på din griffeltavla ? Jag ser nästan vad det står,men inte allt. Det ser ut som kloka ord :)

Hoppas att din helg blir helt underbar !!

Kram
Anci

Rosa i huset i vitt sa...

En fantastisk kvinna
ha en trevlig helg
kram Rosa

Pemsplatser sa...

Ser spännande ut det du gör där på griffelfärgen. Ser fram emot att se allt:) Kram

Mamma C sa...

Synd att hon inte blev äldre utan hamnade i 27 årsklubben.
Kram Mamma C

Millas hem sa...

Håller med!!

Trevlig helg till dig också!

Kram Camilla

Lily sa...

Janis o Billie ligger mig också varmt om hjärtat..så även Edith Piaf
Kram Lily