Jag lovar och svär

På heder och samvete att det här är sista inlägget för i år som handlar
om promenader bland odlingslotterna! Ni borde vara rätt less på dom
vid det här laget men i morse tog vi en sväng där igen. I dimman...





Och trots att det är November så är det fortfarande så vackert där.
Hösten har varit snäll.
Egentligen skulle jag ha varit i skogen och fotat hundar men ägaren 
blev sjuk så när jag ändå var uppe så tidigt så passade jag på.

Så vill jag tacka er för era fina kommentarer.
Att ni delar med er av det svåra i sorgen men också det fina.
För sorg betyder på ett sätt att man har haft förmånen att få älska.
Och det är fint att läsa.
Vi hade en oerhört fin stund i kyrkan.
Jag och min mormor gick upp tillsammans och tog nattvarden.
Och tände ljus för morfar.
Och jag sände en extra tanke till dom tre vänner jag förlorat de sista åren. 

Sen avslutade jag kvällen ihop med en av mina fina vänner.
Och en annan som skuttade in snabbt för att kramas och säga hej.
Vin, mat och jag fick en present, fast det inte var jag som fyllde år.
En bok, inte vilken bok som helst.
Den förtjänar ett eget inlägg.

Söndag, frukost i sängen.
Och dra bort tejpen från väggen.

Stor kram Hannis

21 kommentarer:

Le petit jardin sa...

Jag är långt ifrån trött på fina inlägg om morgonpromenader, odlingslotter som bara väntar på dig och de vackra bilderna!
Mysigt med vännerna och mysigt med mormor och stunden för att stanna upp, minnas och tänka till.
Ha en fin söndag
Kram Kajsa

Anna Svensson sa...

Även november har sin tjusning i trädgården. Lite fulsnyggt så där.
Ha en skön söndag
//bara anna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hur skulle man kunna tröttna på såna bilder! När frosten kommer och allt blir vitt kan du få fler vackra foton. Jag hänger gärna med på dina promenader.
Kramar
AnnaMaria

Nyanser av vitt sa...

Så vackra och lite karga bilder på nåt sätt Hannis. Vackert och lite ensamt vilket det ju är så här års bland alla kolonilotter.
Ha en mysig söndag.
Kram Agneta

Mamma C sa...

Vackra bilder från ditt koloniområde.
Här idag är det övermulet och dom har lovat lite regn också.
Kram Mamma C

Melody and M.E sa...

Vill gärna se flera bilder från kolonin, de är så underbart stämningsfulla och vackra!
Här har dagen startat med ösregn igen och nu börjar jag bli rastlös! Önskar dig en skön söndag!
Kram M.E

Anna S sa...

Så fint ni mindes de som varit här och som gått bort. Jag var inte på någon grav igår men skänkte de nära varsin varm tanke på kvällen. Farfar dog för lite mer än två år sedan. Han var den ende i släkten förutom syskonen som jag vill ha kontakt med. Men jag är tacksam för syskonen.

Fina bilder, så väldigt höstlikt. Och vackra detaljer där i odlingslotterna.Som järnskålen.
Du är duktig på att fånga detaljer och känslor i dina bilder.

Önskar dig en fin söndag! Här är det disigt och regnigt idag. Lite som det ska vara vissa dar.
Kramar

Hemma på Sjuan sa...

Underbara bilder! Mycket vackert på vår promenad i dimman igår men ingen kamera eller mobil hade jag med mig...
Så fint du skriver om din morfar!
Kramis Suss

Johanna Stålros sa...

Tycker jag är ett dåligt löfte, gillar ju dina vackra höstbilder. Ha en skön söndag. Kramar

Helén i Vilrummet sa...

Jag tröttnar inte alls på dina inlägg om kolonilotten. Tvärt om får dina bilder idag mig att se lite av det vackra i det trista vädret. Underbara bilder. Och om kolonilotten är en del avåkning ditt liv vill jag gärna ta del av den.
Kram Helen

åse sa...

Vilka vackra stämningsfulla bilder, att tända ett ljus och minnas det är en fin stund. Kram

Anonym sa...

Hösten är vacker i sitt förfall. I år har den varit extra speciell. Det är kul att följa dina besök bland odlingslotterna. Ska bli spännande när du sätter igång med odlandet..En lisa för själen att ha "fingrarna i jorden" :)

Önskar dig en underbar söndag

Kram Lily

~ Eva ~ sa...

Tröttnar aldrig på att få medvandra genom Dina foton.

Vemodsvackra höstfoton.
Tycker om <3

Kramen från Eva

Jennie Bergius - färg och kärlek sa...

Jag kan aldrig tröttna på dessa härliga foton :) Det låter som att ni hade en fin stund tillsammans, du och mormor, och så med vännerna. Fint <3

Tack! Hihi, visst är det härligt när man fyndar smycken :)

Ha en fin söndag <3 Jennie

Flower of Fame sa...

Förstår du vill fota kolonin. En längtan dit gör ju att man vill fota det. Jag tröttnar inte på dina bilder de är hur fina som helst. Sända tankar till de man har förlorat. Känns bra att göra det. Brukar göra det lite då och då. Ha en skön söndag! Kram Pernilla

Jennica... sa...

Det låter som om du har haft en fin helg, trots saknad och lite sorg. Men allting har sin tid, det är en mening jag säger väldigt ofta nu för tiden. Men det är ju så. Saker och ting får ta den tid de tar och just det...allting har sin tid.
KRAM!!

Arja sa...

Halloj!
Kikar in idag igen hihi har blivit en vana, tröttnar inte på dina inlägg/foton. Fortsätt, älskar dina bilder, du är bra på att fota :O)
Önskar dig en fin start på veckan
kram kram Arja

Kia sa...

Äh, fortsätt du med dina promenader. Jag kom inte ut på min imorse. Sov till 9 för ovanligheten skull. Så det var bara att hugga tag i veden igen!

HA en toppen vecka!
Kram Kia

På Selmas gata sa...

nej, inte tröttnar man på så fina bilder! Klart man ska passa på när man har sådana motiv:) Kvällar med fina vänner är ovärderligt och en bra avslutning på en helgonadag.

Vad roligt att du haft både rottis och risenschnauser, de är ju så fina, är dock inte så bekant med rasen, Hade någon sagt till mig för 10 år sedan att jag skulle äga en rottis hade jag bara skrattat. Det intresset växte fram under de år jag hängde på brukshundklubben med min schapendoes. Då fick jag träffa så trevliga "exemplar" och när jag sedan ville ge mig på lite mer seriös träning/tävling inom bruks så skaffade vi en rotta. Hon blev tyvärr inte så gammal, fick en agressiv cancer, men kärleken till rasen hade väckts ordentligt. Jag håller med dig, hundar tröttnar man inte på:-)

Kram såhär på söndagskvällen och jag önskar dig en fin start på veckan!

Choices by Annie sa...

För min del får du göra hur många som helst inlägg om odlingslotten, du är så duktig på att gestalta det vackra i vår natur. Tack för det.
Ett annat tack för dina röster, så spännande det är nu, bara en vecka kvar;) wiiiiii

Önskar dig en härlig ljuvlig dag
Kram
Annie

Therese sa...

Bildene er så vakre og poetiske, og jeg vil se mer og gjerne med snø etterhvert. Kom til å tenke på Karin Boye og diktet: Ja visst gör det ont