Fredagskvällar

Men fredagskvällar...Det är något speciellt över dom. 
Det där med att komma hem och kasta av sig arbetet och få vara bara jag ett tag. 
Igår tände jag ljus och ljusslingor.
Lagade mat till blues och drack ett glas vin samtidigt som jag
fixade med middagen till tjejerna som var på väg i ösregnet.



Och tömde huvudet på sånt som hänt i veckan.
Som att jag blev erbjuden jobb och tackade nej till det.
Tankarna runt det, tacksam och smickrad över erbjudandet förstås.
Men ändå nej.
Oron över en vän som får kämpa med sånt som borde vara självklart.
Som att få rätt sjukvård, för att kunna få en chans att bli frisk.
Och komma tillbaka till ett schysst liv.

Så ramlar dom in.
Dyngsura av regnet med kramar och skratt.
Pälsbollen står som vanligt i centrum med sina saker.
Och jag får vin och fyra fina chokladkakor,
jag älskar just den kombinationen av godsaker.
Så babblar vi alldeles för länge.
Eftersom att jag skulle upp tidigt i dag för att fota hundar i skogen. 
Men det är det värt!
Jag kan sova middag när jag kommer hem.
Så nu,  mot skogen!

Önskar er en fin lördag förstås/Kram Hannis


17 kommentarer:

Rosenhäxan sa...

Hoppas du får en fin dag .
Vackra bilder du visar. Du kan det, du har det. Just nu håller jag på med att lära mig kameran jag köpte.
Roligt o spännande... Men svårt.
Ikväll blir det restaurang besök med vänner.
Kram Gittan

Johanna Stålros sa...

Förstår att det var värt det;) låter som den perfekta avslutningen efter en lång arbetsvecka. Mysiga bilder för oss att kika på oxå! Hoppas helgen blir fortsatt fin. Kramar

Flower of Fame sa...

Så skönt det låter att få skaka av sig veckan. Fina bilder med fint mysigt ljus i dem. Ha en rolig fotorunda i skogen kram Pernilla

vitadrömmarobusigabarn sa...

Åh vad härligt!!
Tack för din fina hälsning!!!
Ha en jättefin helg
Kramar Tina!!!!!!!

Bara Sara sa...

Att få besök av sina vänner och avsluta veckan på det sättet låter fint. Jag somnade på soffan igår men är lite piggare idag, idag får vi kompisar på middag så just nu googlas det recept på god tomatsås till egen pizza.. Ha en fin lördag! Kram Sara

Anna S sa...

Låter härligt! Choklad och vin - så bra presenter! Det är härligt när vännerna känner en och vet vad man vill ha. :-)

Ljusslingan gör sig jättefint bakom det vita tyget.

Kram till dig, och sov nu ut imorgon. :-)

Bakom dörr nr. 11 sa...

Mysiga bilder. Fredag är ju den bästa dagen, då man får mysa och dricka och äta gott. Eller göra som jag gjorde igår...somnade i soffan, då är man inte så populär, fniss ;)
Ha en fin dag.
Kram Pia

Jennie Bergius - färg och kärlek sa...

Så underbart det låter. Ibland blir det sent för att ta tillvara på det fina, skönt det med :)

Tack snälla du. Du har en så fin inställning till livet, tycker mycket om den. Vi har ett spännande år framför oss och jag hoppas på allt det bästa.

Ha en fin lördag <3 Jennie

Vitt hus med svarta knutar sa...

Fredagar är absolut den bästa dagen i veckan. Fredagskvällar är lite heliga, då kan man slappna av, arbetsveckan är avklarad. Vilka sköna bilder du visar, fina och stämningsfulla.
Kram,
Regina

Fröken Grön sa...

Låter som om du hade den bästa av kvällar. Härligt med sådana vänner! Hoppas helgen har fortsatt i samma positiva anda.
Kram från Skåne!
/Anna-Karin

Helén i Vilrummet sa...

Låter som en toppenkväll. Jag hoppas att det löser sig för din vän.
Kram Helen

tinajo sa...

Hoppas din vän blir bättre - och fredagar är de bästa dagarna enligt mig! :-)

Jennica... sa...

Att komma hem och "bara vara" på fredagar är det bästa tycker jag. Att få varva ner efter veckan, att veta att man har ett par dagars lugn framför sig. Och att få spendera kvällen med tjejkompisar är ju ännu bättre!
Hoppas du fick en fin lördag!
Kram!

Anci sa...

Det känns så mysigt att komma in här till dig ! Du förmedlar verkligen känslan i ord och bild.

Kram
Anci

Choices by Annie sa...

Låter som en fantastisk fredag.
Hoppas det gick bra i skogen igår och att det blev en härlig middagslur.
Önskar dig en fin dag idag
Kram
Annie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ser att du pillat ihop ljusslingan, blev jättefint. Mysigt och få helgbesök.
Ha en skön söndag
Kramar
AnnaMaria

LissenTo sa...

Så härligt att babbla länge med fina vänner.

Hoppas det ordnar sig för din vän.