Fika

Temat på fotoutmaningen är fika.
Just det där klassiska fikat med massor av bakverk och godsaker är
det inte ofta jag gör nu för tiden. Jo, om jag blir bjuden förstås av någon
som bakar. För det gör jag inte själv, bakar alltså.

Däremot har jag mitt helgkaffe.
Min heliga stund när jag är ensam.
Då brygger jag starkt kaffe, en blandning av en sort som heter Brazil &
en sort som är kardemummakaffe. Och dricker det i mina favoritskålar.
Som är i skört porslin med silverkant.
 Varm, lite skummad mjölk
 Och ovanpå det lite kanel.
Min favoritstund.
Med en bok eller en tidning.
Eller som just nu framför datorn.
Med P1 på radion.

För flera fina bidrag så klickar ni här och här
Kram Hannis

Pa. Anna.S, hur är din helg?
Kramen

24 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Ser ut som du har ett mysigt fika på söndagarna! Det där med att dricka ur skål påminner mig om hotellfrukost i Frankrike!
Idag drar vi iväg till Stockholm på fika!
Kram M.E

Malin - Stjärnflocka sa...

Åh vilka underbara bilder!!!
Nu klarar jag inte vänta på kaffe längre :)
Kram Malin

åse sa...

Vilket härlig söndagsfika, njuta av gott kaffe, tidningen och höra radion skvala i bakgrunden. Ha en skön dag. Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag bakar inte heller, men smaskar glatt i mig när andra gjort det. Och det fiffiga med och ha kryddor i kaffet är att då behöver man inga kakor till.
Kramar
AnnaMaria

Flower of Fame sa...

Ser väldigt mysigt och rogivande ut. Vackra bilder. Ha en fin söndag Kram Pernilla

Fröken Grön sa...

Ja, vad vore väl livet utan kaffe! Sitter just och njuter som bäst av söndagens första kopp. Lovely!

Söndagskram till dig!
/Anna-Karin

Villa Freja sa...

Mysiga bilder. Fikastunden är helig :) Kram.

Jennie Bergius - färg och kärlek sa...

Underbara foton, ensamfika till P1 är även för mig en guldstund :)

Hoppas att du haft en härlig helg och får en fin söndag <3 Jennie

PS. jag har en ny fin tävling på bloggen om en härlig Lunafigur! :)

Pernilla sa...

Fint inlägg och en perfekt dag för fika! Hoppas du får en finfin söndag, kram!

Pernilla

Pia Gustafsson sa...

Vilken god fika du njuter av. Måste nog testas Kraaam Pia

Pemsplatser sa...

Vilka härliga varma bilder:) Söndagskram till dig

Arja sa...

Halloj!
Vilka mysiga bilder!
Kram Arja

Anci sa...

Mysigt, mysigt !!
Mår du bättre nu ?

Kram
Anci

My everyday life sa...

Låter inte dumt alls, blir sugen på att testa ditt kaffe :) Hoppas att helgen varit bra! Kram Nina

Edith och jag sa...

Underbara fikabilder! Blir nästan sugen på kaffe när jag ser hur det ryker ur skålen och då är jag inte ens en kaffedrickare :)
Kram Maria

Mamma C sa...

Både ser och låter härligt med en sådan skön stund. Kaffet lät riktigt gott.
Kram Mamma C

Good Enough sa...

Fika är så mysigt. Ensam med en bok, lite musik eller med en fin vän och härligt samtal. Balsam för själen.

Kram M

svart vitt och rött sa...

Vilka mysiga bilder!! Kaffe är såååå gott ju :-) Helst flera koppar varje dag :-) Bakning sker inte så ofta här heller... tur det, hehe :-)

Maria-Snickaregården sa...

Traditionell fika ja... det var länge sen. Men dessa kaffestunder på morgonen är verkligen en guldstund på dagen. Nybryggt gott kaffe i en fin mugg och bara sitta där med sina egna tankar och vicka lite på tårna. Det är inte kattskit det inte ;)
Kram Maria

LissenTo sa...

Så vacker din kaffestund är, som en stillsam ceremoni.

Jo många bilder av minnen :-)

Kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vackert, stämningsfullt, lugnt och stilla, en njutbar stund helt enkelt...
Kram,
Regina

Tatjanis sa...

Ja de där stunderna, energigivande och lugna. Så viktiga,så härliga! Fina bilder!

Ha en fin start på veckan!

Kram Tatjanis

Fröken Foto sa...

Åh, vilket underbart inlägg! Jag gör en annan typ av fröknäcke, men jag tror jag måste testa ditt recept, låter gott! Din kaffestund... mys! Jag lyxar sällan till det med skummad mjölk och kanel har jag aldrig testat. Tusen tack, detta skall jag göra till mig i veckan när jag får en liten egenstund :)

kram kram Malin

Jennica... sa...

Ibland är du en soulmate! :)
Jag har också mitt helgkaffe....blandar visserligen inte kaffesorter men jag brukar pudra i kanel och kardemumma i kaffepulvret. Mums! En otroligt mysig stund som betyder mycket.
Kram!