Egna servetter i linne

Det där med servetter har jag funderat på.
Det känns onödigt att gå att köpa snygga pappersservetter hela tiden.
Så vill jag ha några som är lite egna.
Som man kan duka fint med men ändå inte vara orolig över att dom blir förstörda.

Så igår kväll gjorde jag egna.
I linne, med tryck på.
En trästämpel och svart färg så var det klart.


Och dom ska få vara ofållade.
Så att dom blir lite fransiga. 
Och eftersom att det är linne får dom vara skrynkliga också.
Så kan det bli en fredagskväll.

Nu, ner på stan och leta födelsedagspresent till en liten kille.
Kram och mjuk dag/Hannis

Ps. Anna.S Hoppas att du kryar på dig!
Och nyfiken blev jag på vad det var i paketet=))
Kramen Hannis

19 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så fina servetter. Snyggt med trycket. Nu blev jag sugen på att också göra egna. Ha en härlig lördag Kram Pernilla

Choices by Annie sa...

En sådan fantastisk ide. Här ska letas tyg på loppis och göras servetter, ser framför mig både finservetter och glada servetter till barnkalas;) tack för inspirationen och lycka till i paketletandet.
Kram
Annie

Helén i Vilrummet sa...

Vad fiffig du är! Dom blev superfina!
Kram Helen

Maria-Snickaregården sa...

Suveränt!! Har kikat på mina linneservetter ett tag och funderat på nål och tråd men det här var en bättre idé. Tack för tipset :))
Kram Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefint. Och det är en bra känsla och duka med linne. Och så praktiskt att det är fint skrynkligt.
Kramar/AM

Le petit jardin sa...

Vad kul det kommer att bli när du dukar framöver, jättebra tips

Kram Kajsa

Therese sa...

Lurt! Og så fine og litt typisk deg. God helg. Håper den blir myk for deg :)

tinajo sa...

Jättefint, bra idé! :-)

Sabelhagens Olivlund sa...

Så snygga servetter. Vilket bra tips, tack:)
Ha det gott
Kram Maria som precis hittade till din blogg

Villa Freja sa...

Fantastiskt. Så snygga de är. Kram.

Good Enough sa...

Superfint! Hoppas du har en strålande, varm och mjuk helg och att du hittar en katt ;-).
Kramen M

VisaLiza sa...

Klokt och fint! Önskar dig en härlig första advent. Kramar Liza

ida andersson sa...

Men så fint! Vilken smart idé. Önskar dig en härlig första advent! Kram

Enkel stil sa...

Jag brukar oxå duka med tygservetter, men inga av dom har så fint tryck. Nästa gång jag ska till Stof o Stil ska jag köpa en bit av deras vackra linnetyg till nya servetter. Med eller utan tryck. Tack för inspon. Kram Anita

esterii sa...

Vad du kan:)

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad fina!
Ha en fin söndag!
Kram/Lena

Ett Vitare Hem sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anci sa...

Du är fantastisk och kreativ ! Var får du alla bra idéer ifrån ???

Ha en skön söndag !

Kram
Anci

Pemsplatser sa...

Vad smart:) Så himla fint! Fin första advent till dig! Kram