Egna kuddfodral

Det finns en uppsjö av snygga kuddfodral som jag vill ha.
Men dom kostar! 
Så jag tog fram lite transferpapper och förde över Da Vinci 
på dom kuddfodral jag hade hemma istället.
Kuddfodralen kostade 20:- för två stycken och papper hade jag hemma.
På 15 minuter hade jag två nya kuddfodral som jag gillar.


Snabbpyssel en onsdagskväll.
Det gillar jag!

Och slingan gick bra att montera.
Det var enkelt men krävdes viss försiktighet eftersom att jag
höll på att trycka till bollarna lite för hårt...Fin blev den också.

Hörrni, härlig torsdag till er/Kram Hannis

21 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon min fina Hannis !

Här är jag igen...det är bara lilla jag ...mumin mamman ;)
Nu så ska jag sno lite till bloggen.
Just nu så har jag den mest arbetssamma veckan.
Det blir ju mer arbetsdagar när man går på dag/kväll och helg.
Men det känns som kroppen vaknar till...
För vi brukar ju ha samma funderingar !

Vad fint det blev med kuddarna.
Jag vill också börja pyssla.
kan du tänka dig att jag inte har gjort det på några veckor nu...
Men idag får det bli av det för idag är jag ledig...
Vill börja sy. Men det saknas en del till symaskinen.
Ska fundera på att köpa en billig symskin på ICA...
Det är nog lika dyrt att köpa en del till en mycket gammal askin.

Du ser nu bablar jag massor :)
Förlåt.
Så kul att följa dig och ditt pysslande.
Nu ska jag önska dig en god torsdag !

Kram på dig varma Hannis !

Kram från mig

ps...nu ska jag rätta till min blogglista.
Jag råkade radera alla bloggar och sen kom alla bloggar upp som jag lämnat mig som följare....
typ 300 :)
Ja ja Hej hej !

Charlotte sa...

Gud vad fint! Vilken smart idé :)
Får nog sno det ;)

Tack för din fina kommentar, hoppas du har en fin vecka!
Kram

Anci sa...

Dina inlägg gör mig glad ! Det om pälsbollen är så fint ! Och de inlägg där du visar allt du gör är ju så bra !! Hur kan du göra så där fina kuddar ?? Bara så där :)

Kram
Anci

Villa Freja sa...

Så fint och kreativt. Kram.

Flower of Fame sa...

Så fina de blev. Fräckt att få bilden på tyget. Kram Pernilla

På Selmas gata sa...

Så fina kuddarna blev! Snabbpyssel är bra ibland när man vill förändra lite utan att lägga alltför mycket av både tid och slantar. kram

Le petit jardin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Le petit jardin sa...

Wow, vilken lysande ide...och supersnyggt!! Vill ha något likande så nu får jag nog snappa upp din idé. var köper du transferpappert?? Kuddfodral för en 20:a och bilderna fick du från?? Vanlig bok??

Helén i Vilrummet sa...

Transferpapper, hade ingen aning om att det fanns. Var köper man det? Panduro? Fina blev kuddarna dina i alla fall.
Kram Helén

Pemsplatser sa...

å så smart och så fint det blev. Jag har sånt papper hemma som jag använt på tröjor nån gång i tiden men kuddfodral var ju väldans fiffigt:) Kram på dig.

Hajan sa...

JAA, VET dU VAD SÅ SYGGA DE BLEV. tÄNK VAAD MAN KAN GÖRA SJÄLV
NÄR MAN HAR ALLA SAKER TILL DET.
JÄTTESNYGGA



KRAM hAJAN

svart vitt och rött sa...

Wow! Kanonsnyggt! Da Vincis motiv är ursnygga ju! Ha det gott!

Hanna sa...

Så fina kuddarna blev.
Ha en fortsatt fin torsdag!
Kram
Hanna

Mamma C sa...

Snabbpyssel är kanon och när det blir sådär fint är det ännu bättre.
Kram Mamma C

Home2tiny sa...

Vilken superide o så himla fina, varför köpa kuddar när man kan fixa snyggare själv? Kramisar Tina

Johanna Stålros sa...

Tack där;) Magiskt fina kuddar ser svindyra ut;) Kram

Anonym sa...

Men så snyggt Pärlan! Kan man lägga in en beställning?:) Puss

VisaLiza sa...

Vilket tjusigt resultat. Blir lite nyfiken på vad det är för sorts papper du använder. Jag är ju numera ägare av en skrivare så jag tänker att det här är rätt sorts pyssel för mig :D Kramar Liza

Choices by Annie sa...

Verkligen snygga kuddar. Du kan du,)
Kram
Annie

Anna S sa...

Så snygga kuddfodral du gjort! Smart att använda transferpapper och göra själv. Jag har bara köpt färdiga bilder och gjort kuddar av och gett bort. Annars är kuddar något jag köper ganska ofta och byter alltefter humör. Just de DaVinci-bilderna gillar jag mycket också.

Önskar dig en härlig fredag!
Kram till dig

Decdia sa...

Men åh, jag är helt kär!!
Har tittat igenom dina pyssel och där är ju så mycket snyggt. Men dessa var i en klass för sig själ. Exakt hur har du gjort dem?