Det ögat tycker om

Vad kul att ni gillade kuddarna!
Transferpapper kan man köpa lite överallt.
Jag köpte mina på Clas Ohlsson.
Du spegelvänder bilden, sen skriver du ut den på papperet.
Lägg papperet på kuddfodralet, tröjan eller vad du nu vill ha bilden på.
Sen stryker du över papperet med strykjärn.
Det finns jättebra instruktioner på förpackningen.
Går fort och man kan göra mycket kul med det!

Jag gillar att November har kommit såhär långt utan snö.
Visst det är mörk, grått och ganska blött men det finns fortfarande sånt
jag tycker är väldigt vackert i allt det. Som att naturen förbereder sig för
vila. Har inte hunnit med någon längre fotopromenad den här veckan men
i helgen ska det bli av. För att fånga lite sånt som ögat tycker om. 
I alla fall mina ögon.


Men nu är det fredag.
Och ikväll har jag tjejmiddag.
Det blir ett mysigt avslut på en väldigt rörig vecka.

Hoppas att ni får en lugn och skön fredag/Kram Hannis
Ps. Anna.S, ska du göra något speciellt i helgen?
Kramen


17 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så vackra bilder på speciellt solrosorna. Gillar också att växterna vilar så får man tid till lite annat inomhus. Önskar dig en härlig fredag. Kram Pernilla

Villa Freja sa...

Då ska jag kanske ta och ge mig på det där pysslet jag också :) Kram.

Helén i Vilrummet sa...

Kul med tjejmiddag!
Jag gillar inte alls den här årstiden. Dina bilder är superfina, men när jag är ute har jag svårt att se det vackra i allt det vissna. Jag får njuta av dina bilder istället.
Kram Helén

Le petit jardin sa...

Tack för tipset, belv ju helt eld & lågor, sen får vi se när tiden finns, men nya kuddar ska det banne mig bli

Mysigt med tjejmiddag, själv knyter jag förklädet runt midjan och förvandlast till "Hela malmö bakar", för det ska bli tårtor och kakor så det slår härligan till

kram Kajsa

Choices by Annie sa...

Så vackra bilder, naturen är fantastisk

Hoppas du får en härlig tjejmiddag
Kram
Annei

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Ja det är otroligt vackert i sin fulhet. Gäller bara att hitta det fina och ta till sig det.
Tjejmiddag härligt. Det hade jag i onsdags :)
Ha nu en skön helg från Maria

Good Enough sa...

Mysigt med helg o tjejmiddag. Hoppas du får en mjuk helg med mycket skratt och mys.
Jag fortsätter leva i renoveringsbubblan, så det blir lite inköp och fix i helgen.

Ta hand om dig.
Kramen M

På Selmas gata sa...

Och jag längtar lite efter den vackra snön:) Jag gillar inte allt kaos som blir, olyckor i trafiken, etc, men nysnö som ligger som ett täcke över marken är så fint. Åh vad roligt med tjejmiddag, ha det så trevligt och hoppas att du kan varva ner lite efter din vecka! Kram/tanja

Rosa i huset i vitt sa...

Längtar inte efter snön
ha en bra kväll
och helg
kram Rosa

Anna S sa...

Hej! Håller med dig om att naturen är extra vacker nu. Jag gillar det råa och träd utan löv.
I helgen ska jag träffa några barndomsvänner på lördag kväll. Ta några öl eller vad det blir för dricka.Det är inte ofta jag går ut , eller dricker alkohol överlag, så det är trevligt när det blir av. :-)
Min yngsta syster kommer på besök och vi ska ses på söndag. :-)

Fin helg till dig och pälsbollen vad ni än tar er för!

Mina drömmars hus sa...

Naturen är alltid vackert, fast på olika sätt tycker jag.
Hoppas ni får en kulig kväll, här blir det tjejmiddag i morgon och annat roligt.
Kram
AC

Edith och jag sa...

Dina ögon fastnar för vackra saker och din kamera fångar de på bästa sätt. Superfina kuddfodral i förra inlägget!
Kram Maria

svart vitt och rött sa...

Verkligen fina bilder! Detaljer man annars inte riktigt ser om det inte är så att man går förbi och söker med en kamera i handen. Ha det riktigt kul på middagen!

Pemsplatser sa...

Vilka vackra novemberbilder:) Håller med att man ska lägga lite tid på julklppar. Blir dock ofta lite för hysteriskt med julklappar i min familj. Men detta år har alla lovat att inte handla för mycket, haha:) Ha en fin kväll. Kram

Borgmästaren sa...

Så fult ute i november men så fina bilder! Det finns faktiskt skönhet i det mesta.

Berså sa...

Vilka underbara bilder!!!

Melody and M.E sa...

Aldrig testat sådant transfer papper, men nu blev jag riktigt sugen. Dina kuddar är ju så fina. Mycket som jag vill hinna med nu, men i morgon ska det i alla fall bli en tur till blomsteraffären för att köpa hyacinter.
Plockade med mig fin grön mossa från Småland.
kram M.E