Det kluckar liksom

Jag var till läkaren igår. 
För att jag trodde att mitt ena öra var på väg att flytta till någon annans huvud. 
Så jag satt där på en pall och sa att det kluckar liksom i örat...
Den barska läkaren tittade och sa:
Öroninflammation och början till bihåleinflammation.
Penicillin och en hög tidningar bars hem och jag kröp tillbaka till sängen.
Så suckar jag, fast det inte är något att sucka över.
Bara en vanlig förkylning.
 Jag älskar sängen i vanliga fall men nu börjar den bli tråkig...



Så ringer jag mina två närmaste arbetskamrater och talar om vad jag
tycker att dom ska göra.- Jävla kommandora säger en av dom.
Det är så vi pratar med varandra, han och jag.
Men dom gör som jag säger så att vi kan avtacka en arbetskamrat
ikväll. Eller vi, jag vet inte om jag orkar dra mig dit Vi får se det...

Egentligen vill jag bara säga tack till er som är så oerhört fina med era kommentarer. 
Och som så troget kikar in trots att jag inte alltid levererar. 
Det är skönt med en sån plats.

Nu kryper jag tillbaka till dom trassliga lakanen en stund.
Kram Hannis
Ps. Anna.S, hoppas att du mår bra och att du får en fin helg!
Ett stort tack till dig med!
Kramen

15 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Det är inte så "bara" att ha bihåle- och öroninflammation! Fy attan vad det kan värka och ta på krafterna. Nu får du tycka synd om dig själv och framför allt vara rädd om dig. Jag har haft många bihåleinflammationer, så jag vet att det gäller att vila och hålla sig varm för att det ska gå över!
Och det ser ju ut som om du har trevligt sällskap i sängen. Funderar på en sådan där krokodil till Melody i julklapp!
Krya på dig kramar!
M.E

LissenTo sa...

Men krya på dej min vän och försök att ligga lugnt och vila dej, fast jag förstår din otålighet.
Speciellt om ni skulle avtacka arbetskamrat.

Vet du jag ska till vårdcentralen idag, har också ont i ett öra. Hoppas att det bara är "skräp" som kan plockas bort

Kram från mej

franmyllan sa...

Fina bilder du tar! Väldigt inspirerande :)
Kryakram!

Anna S sa...

Hej Hannis! Oj,bihåle- och öroninflammation. Låter riktigt jobbigt. Bra gjort att ta hem tidningar. Håller med, sängen är inte kul när man varit där för mycket. Hoppas att det ger med sig och att du repar dig fort!

Tack själv, och stor krya på dig kram!

Le petit jardin sa...

usch så tråkigt, men jag hoppas du snabbt är på benen igen...

kram kajsa

Jennie Bergius - färg och kärlek sa...

Oj då, då får du verkligen vila och ta hand om dig. Skönt iaf att det kom nu och inte mitt upp i julen. Men visst är det alltid tristare att vila när en "måste"... :)

Hihi, tack så mycket. Idag är det lite mer ljuva färgtoner på bloggen :)

Ha en lugn och vilsam helg nu <3 Jennie

Therese sa...

Du leverer hele tiden, bare med å være deg!

Det er slitsomt å være syk selvom man "bare er forkjølet" og ørebetennelse er ekstra vondt. Håper medisinen hjelper fort og at slutten av helgen blir bedre for deg. Krya på dig! :)

kavallinskan sa...

Krya på dig!
Kram viktoria

Jennica... sa...

Usch, så trist! Hoppas verkligen du kryar på dig snabbt, som tur är så brukar man ju göra det när man väl får penicillin.

Och jag säger tack till dig, som kikar in hos mig fastän jag uppdaterat dåligt den senaste tiden. Jag har haft ett par galna veckor på jobbet! Det märks direkt i min besöksstatistik när jag uppdaterar dåligt och är dålig med att lämna kommentarer hos andra. Så trist...men men, ibland så har dygnet inte tillräckligt många timmar helt enkelt. Men tack! :)

Kram!!
Och krya på dig!

Kia sa...

Ligger du där hemma och domderar folk på jobbet? :) Skönt!
Krya på dig nu och ha en toppen helg!
Kram Kia

Good Enough sa...

ujuj. krya på dig fining. Kram

Flower of Fame sa...

Usch så tråkigt. Hoppas penicillinet hjälper snabbt! Ha det bra Kram Pernilla

Edith och jag sa...

Stackars dig! Här har vi en hund som har öroninflammation. Inte kul det heller.
Krya på dig!
Kram Maria

mittilivetochjag sa...

Näe vad tråkigt! Det är verkligen inget kul att ligga i sängen och vara sjuk. Jag hoppas att du blir bra snart nu när du fått medicin!
<3

Choices by Annie sa...

Krya på dig i massor. Hoppas du snart mår bättre.
Ta hand om dig
Kram
Annie