Vintervila

Vila nu lilla Pelargonlum Dentikulatum säger jag.
Eller jag säger inte det latinska namnet för då vrickar jag tungan av mig.
Men jag säger vila nu lilla blomma.
Men se den här lilla blomman vill inte vila
Inte ett dugg faktiskt, för den har vuxit 5 cm på två veckor...

Och jag tänker att det får väl vara så då.
Och vattnar den lite.
Den här sticklingen höll på att dö första veckan.
Nu tar den över.
Måste vara den ljusa hösten.

Och det kan också vara så att jag igår kväll målade en svart ruta på en vägg.
Det skyller jag också på den ljusa hösten.
Mer om det svarta sen.

Tack Karin för ditt mail!
Det gjorde mig glad.

Kram Hannis

Ps. Anna.S, du har så rätt i det där om stress.
Lätt att fastna i.
Och vet du, jag gillar din katt.
Hon kör samma taktik som min hund.
Han brukar stirra ut gästerna när han tycker att det är 
dags för dom att gå hem!
Stor kram till dig!

19 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Härligt när blommorna har sån kraft. Mina pelargoner blommar fortfarande. Då känns det som man har lite kvar av sommaren, när man tittar på dem. Ha en bra dag Kram Pernilla

Choices by Annie sa...

Så vacker den är.
Här tvingade jag mina pelargoner till vila, vet inte om de uppskattade det. Men förhoppningsvis har det gjort dem gott så det orkar med en säsong till.
Ha en fin dag
Kram
Annie

tinajo sa...

vilken rolig blomma! försöker just nu få mitt olivträd att överleva inomhus (för jag har inget bra ställe att sätta det på) - blir intressant att se hur DET går..! :-)

Nyanser av vitt sa...

Tack söta. Jag hoppas att de säljer. Vilken busig blomma som inte vill gå och lägga sig :O)
Ha en fin dag
Kram Agneta

Maria-Snickaregården sa...

Växtkraft i de rackarna ;)
Min mårbacka blommar vackert.
Kram Maria

Kia sa...

Vad är det för kul växt??
Var det griffelfärgen som kom upp på väggen?? Kan du skriva komihåg lappar till dig själv.

Ha en toppen dag!
Kram Kia

HjärtatsVitaHem sa...

Vilken rolig och fin blomma! :)

Kram Jenny

På Selmas gata sa...

Vad snyggt! Jag har helt upp blommor då jag har ihjäl dem på två veckor, men gröna växter går bättre.

Vad fint det var med allt det vita i ditt hem, älskade fårpläden! Du har så rätt i att det är ljusterapi att inreda vitt nu under de mörka årstiderna, dumt egentligen att vi tar in ljusa pasteller på sommaren och mörkt på vintern, borde nästan vara tvärtom. Dock älskar jag hösten så för mig är det underbart med att det "murrar" till sig:) Kramkram!

(p.s. har du sett att jag tävlar ut Swedish grace på min blogg nu?)

Becka [fotoblogg] sa...

Åh så vackert.
sv: Så himlans glad jag blir att du tycker det. Tack så väldans mycket kära du! ♥

svart vitt och rött sa...

Vilken härlig grön växt! Planscherna blev kanonfina där de sitter! Ha en riktigt go dag!

Rosenhäxan sa...

Så snyggt du har gjort i ditt hem. Wow! Åh du planschen på war is over, så fin. Har en inramad bild på John Lennon ( väldigt gammal) . Beatles o just John Lennon var ju mina idoler i många år. Roligt att följa dej på Instagram. Ha det så bra
Kram Gittan

VisaLiza sa...

Växters växtkraft kan onekligen slå en med häpnad. Ungefär som människor tänker jag. Alla bär på den där oanade förmågan och det handlar egentligen bara om att förse dem med rätt förutsättningar för att de skall kunna blomma. Kramar Liza

Melody and M.E sa...

Vilken sirlig och härligt grön växt! Här känns det lite som om jag går och väntar på att göra jularrangemang med hyacinter i massor, så det är lite tomt i krukorna än så länge!
Kram M.E

Hanna sa...

Jag har också några pelargoner som blommar fortfarande här hemma.
Ha en fin kväll.
Kram
Hanna

Jennie Bergius - färg och kärlek sa...

Underbara blommor som bara vill leva och bli stora :)

Visst är det så med de där vännerna och stunderna, så himla fint. Hoppas att du har en toppenkväll söta Hannis <3 Jennie

Mamma C sa...

Hört att våra citrus mår bra hemma. Våra palmer har vi ju skickat bort på förvaring, men dom mår säkert bra dom med. Men jag tror ingen av dessa växter växer så det knakar nu som din gör :)
Kram Mamma C

Home2tiny sa...

Tror minsann det är någon som har gröna fingrar....Just nu längtar jag efter att fylla huset med hyacinter o dra in doften av denna favoritblomma. Kramisar Tina

På Selmas gata sa...

Tack snälla du för att du sa till! Ingen idé att tipsa om tävlingen om det inte går att besöka bloggen:/ Tyvärr är det inte så många som tävlat ännu, synd då priset är så fint, kanske delvis beror på det då? Men nu ska det vara åtgärdat, önskar dig lycka till i tävlandet!! Kram!

Edith och jag sa...

Underbart med växtkraft och ljus höst! Men undrar just om det inte är slut med ljus höst nu. Känns betydligt svalare och ruggigare idag efter att stormen lagt sig.
Kram Maria