Vi startar veckan med

en bildbomb från lördagsmorgonens promenad.
Vi går ut tidigt. Så tidigt att frosten ligger kvar och det är ett grått ljus.
Överallt syns spåren av att hösten är här.
Jag tycker om det.


 Pälsbollen ska tränas på att vara passiv så vi går till fåren.
Han hetsar upp sig när han ser dom så det är bra att träna på.
Eftersom att fåren bryr sig föga om att han piper.
 Bakom mig börjar det bli dag. 
En dag med sol.

 Jag klappar en kviga och hennes kalv.
Och får en sträv tunga över hela ansiktet.
 Så säger vi hej till grisarna.
Fast på avstånd då suggan är så arg att hon är på väg att riva
staketet. Men kultingarna är nyfikna. Och söta!

Efter två och en halv timme går vi hem.
I solen.
Hem till kaffe och vila.

Jag bor alltså 5 minuters cykelväg från city.
15 minuter åt andra hållet finns det här paradiset.
Där hunden kan strosa lös och jag kan ladda energi.
Där vi kan gå utan att ana att man är nära stan.

Den här helgen har varit så bra.
För den har varit fylld med såna promenader.
I solen, i oktober. Fantastiskt!

Hoppas att ni har haft en fin helg/Kram Hannis

Ps. Anna.S, hur har du haft det?
Lugnt och skönt eller fullt upp?
Kram till dig




20 kommentarer:

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Ååå..jag riktigt känner hur bra ni har haft det !! Tidiga morgonpromenader/jogging är bland det bästa jag vet !!!

Hannis..din hjärna är alldeles underbar..hi hi !!!

Mjuka varma kramar tillbaka

VisaLiza sa...

Så härligt du bor som får både stad och land. Verkligen vackert med den riktigt tidiga morgonen. Det är något alldeles särskilt med att promenera innan världen riktigt vaknat till liv! Tack för peppande ord om vår föreläsning. Håller med om att ämnet verkligen är angeläget! Kramar Liza

Good Enough sa...

Jag älskar hösten och dina bilder visar den vackra höst som jag tycker så mycket om. Vilken underbar helg det låter som . Önskar jag hunnit njuta av den underbara hösten mer. Men jag har tagit tillvara varje litet ögonblick jag varit ute.

Önskar dig en fantastisk vecka.
Kramen M

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej igen,
skrev värsta långa kommentaren och spå försvann den, grrrrr

Härliga bilder från en helt grym helg! Visst är det härligt att ha närheten till naturen. Vi har varit på landet i helgen och gjort massor av bra saker, satt vitlök, blomlökar tagit upp båten, gjort det sista för detta år på orangeriet ...

Nu hoppas vi på en skön vecka!!
Kram monica

Helenas enkla vardag sa...

Vilka härliga höstbilder. Vi har också landet precis bakom knuten, vilket jag älskar. Var också ute och insöp allt det vackra igår.
Kram Helena

tinajo sa...

Härliga bilder, du har fångat det fina med hösten! :-)

Choices By Annie sa...

Ljuvliga morgonstund. Vilket fantastiskt ställe du verkar bo på, landet och staden det bästa av två världar. Härligt.

Ha en fin dag
Kram
Annie

Stina sa...

Så fina bilder från er promenad...
det kanske inte är så konstigt egentligen, för allt du gör blir/är så himla fint.

Hoppas fina du mår bättre nu!
Största kramen.

Ps. Jag mår hur bra som helst nu, det där bihanget har nog spökat ett längre tag. Det är nog därför jag känt mig så hängig och trött det senaste halvåret :)

Le petit jardin sa...

Vilka sköna bilder du bjuder på, njuter av att titta på dem. Här ligt att ha paradiset nära och ändå bo nära city. Själv bor jag i city och har 5 minuter till city city men runt omkring har jag massor av parker och hav och 15 minuter senare med bil är jag på min koloni och 20 minuter till skogen - det är helt perfekt.

Dina skymningsbilder var sköna

kram Kajsa

mariaemilsson sa...

Vilken uppfriskande och skön promenad. Fint att bo i båda världarna så. Fina bilder du tagit
Kram Maria

Hemma på Sjuan sa...

Underbara bilder! Höten är helt ok, och just nu sååå vacker! Kram Suss

Flower of Fame sa...

Sådan träning behöver min lilla Tippen också. Inte lätt att behärska sig och vara lugn. Söta kor och kalvar. Kram Pernilla

Jennie Bergius sa...

UNDERBARA foton, verkligen paradiset :) Djur är bäst!

Hihi, tack snälla du! Jag och M har också precis börjat titta på Breaking bad - den är ju toppenbra :)

<3 Jennie

Melody and M.E sa...

Tänk du lyckades att skicka hit solen! Nu lyser den över sydkusten och det blev en liten promenad på stan och ett inköp till dagens inlägg i fotoutmaningen!
Blev så glad över solsken och lite kycklingbuljong i magen att det blev en Rosa Bandet utlottning i dag!
Kram M.E

Jennica... sa...

Vilka fantastiska bilder! Och vad härligt att bo sådär mitt emellan stad och landet, och så nära till båda! Jag bor ju på landet och älskar det, har dock bara 30 min med bil till stan....det tycker jag är bra, men inte så bra som du har det! :)

Kram!

Kia sa...

Helgen bjöd verkligen på toppen väder! Jag börja både lördag och söndag med en powerwalk i det tysta. Vattnet låg så stilla och fint. En älg träffa jag på som stod där och åt från träden. Lovely.

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Mamma C sa...

Superfina höstbilder du knäppt. Toppen att ha nära till både stad och naturen.
Kram Mamma C

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Hej där.
Du har alltid helt underbart fina och inspirerande bilder. Fångar verkligen de där fina ögonblicken. Härligt.
Hoppas du har det fint och ja..vi är nog många som känner att man har alldeles för lite tid över till att roa sig :)
Kramar Jennie

Kristin Nygren sa...

Fantastiska bilder!

Charlotte sa...

Denna hösten har varit/är fantastisk!
Vacker och lagom kall/varm.