Vee speers

Jag har några av planscherna, så har jag boken.
Den här serien av Vee speers bilder gillar jag.

Hade jag haft en större lägenhet så hade jag satt upp planscherna.
Men nu har jag litet och då skulle dom ta över och bli det enda som syntes.
Så jag fundera på att skära ut bilder i boken...
Och göra mindre tavlor av. För boken blir bara liggandes annars.
Full av vackra bilder.
Så läser jag era kommentarer om hur ni gör med tavlor och tänker
att jag ska göra en plan för väggarna. För att det ska bli ordning.
Behagliga problem att fundera över.

Kom hem hyfsat sent från ett kvällsmöte igår.
Sådär lagom förvirrad och trött.
Slänger på pälsbollen och mig själv reflexväst .
Ut i trappan på väg på kvällspromenad och tänker att han går lite konstigt.
Tror jag det...
Jag hade satt på stackarn min egen extraväst.
Har alltså lyft i hans ben i hålen för armarna och dragit igen dragkedjan
under magen på honom. Och han är så snäll att han gör inte en min av
att något är fel. Jag skrattade så jag höll på att smälla av och sprang
förstås raskt in så det blev rätt. Då kan man säga att huvudet är fullt
av andra tankar. Pälsbollen, ja han viftade på svansen som vanligt.

Hörrni, ha en fin dag.
Kram Hannis
Ps. Anna.S, hur har du det?
Kramen


15 kommentarer:

Good Enough sa...

Haha underbart. Han är snäll mot sin förvirrade matte, pälsbollen. Hoppas du fått en god natts sömn.

Kram /M

Hemma på Sjuan sa...

Åh jag har kollat efter ett par planscher från Vee Speers! Tror den översta skulle passa bra i mitt sovrum ;) Var har du köpt dem!
Så go han är din pälsboll som finner sig i att gå i mattes väst :)
Kram o fin dag till dig

Choices by Annie sa...

Ha ha söta pälsboll:)
Klart du ska använda bilderna i boken, då njuter man ju mer av den. Och du det där med planerings är bra även fast vi inte gör det.
Ha en härlig dag
Kram
Annie

Le petit jardin sa...

Måste kolla in denna konstnär, verkar vara superhäftig. Själv är jag supersvag för Alphons Muchas tavlor.

Pälsbollsproblematiken var ju för söt...snurrigt värre. Förstår dig att du blev fnittrigt värre :)Förvirringen kan ibland vara total.

Kram kajsa

åse sa...

ha ha så galet det kan bli, skulle nästan kunna tro att det var jag själv som var i farten. Kram Kram

Helén i Vilrummet sa...

Ha ha ha, å vad underbart med pälsbollen. Och visst är det så att saker blir tokigt när man har andra tankar som upptar sin hjärnas kapacitet.
Klart du kan skära ut bilderna ur boken, då ser du dem ju. För ärligt, hur ofta sitter man och bläddrar i böcker med bilder i??!!
Kram Helén

Charlotte sa...

Gillar dessa bilder, jättevackra!

Hihi ibland är man någon annanstans ;) Känner igen det..!

Flower of Fame sa...

Oh lilla pälsboll. Vad Goa våra små vänner är. Tur du kom på dig själv med vad du gjorde. Jag hade nog använt bilderna ur boken till tavlor. Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag kommer ihåg tjejen som håller en kanin? som ser avsvimmad ut, hennes ögon glömmer man inte. Det är häftiga bilder och lite annorlunda.
Kramar
AnnaMaria

Edith och Jag sa...

Ha ha! Underbara pälsboll! Att han inte protesterade :)Och tack för att du påminde om Vee Speers. Vill ju ha en sådan plansch.
Kram Maria

Melody and M.E sa...

Jag behövde nya tavlor till vårt sovrum häromdagen och ville ha sovrumstema! Hittade en bok med vackra foton och skar ut dem! Först såg mannen lite chockad ut, men sedan höll han med mig om att ändå ingen tittar i den där boken! Nu kan vi njuta av bilderna varje dag!
Kram M.E

Mamma C sa...

Ja dom säger inte mycket de fyrbenta vännerna när man gör något konstigt. Vet inte hur många gånger som vi glömde tikskyddet på vår lilla prinsessa när vi skulle ut och gå.
Kram Mamma C

Home2tiny sa...

Sötaste pälsbollen o typiskt en sådan knasig sak jag själv skulle kunna göra, blir ibland nästan rädd för mig själv när jag snurrar till det. Älskar mina Vee Speers tavlor. Kramisar Tina

Fröken Grön sa...

Verkligen superläckra bilder, det där. Jag har också gått och sneglat på dem (mer än en gång) på olika ställen, - bok var ingen dum idé när man inte har plats för dem på väggen.
Kram till dig och din pälsboll!
/Anna-Karin

Jennica... sa...

Hahaha! Jaaa du....känner igen mig! Jag är också så himla förvirrad efter tuffa dagar på jobbet. Min 4-åring suckar "mamma, mamma, mamma....." och tittar sådär lite förnumstigt på mig...! :) När jag tex kör förbi huset, glömmer bort var vi ska, tappar bort bilen på parkeringen på ICA maxi.....lite sånt. :)
Kram!