Turistat

Främmandet fick en promenad i regnigt Uppsala.
Där det samtidigt var rally, oktoberfest och gitarrfestival.
Botaniska trädgården.
Slottet förstås
Och en massa annat som man i vanliga fall cyklar förbi
 utan att tänka på hur det ser ut, när det är byggt 
eller hur gammalt det är.
 Och saluhallen.
För att mamma ville ha ost.
Sån ost som jag inte kan äta för det luktar så illa...


Så fika, sen mat och ja ni vet hur det är.
Sen stupar jag i säng och somnar med näsan i en bok.

Och nu en hel ledig dag till!
Jag ska göra mig en lampa jag.
Därför att den här fina människan har en utmaning.
Och jag behöver lite "nya" lampor.
Kram Hannis


12 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Om allt går som det ska så kommer jag att promenera på Uppsalas gator på onsdag! Det är ju staden där jag bott flest år i mitt liv, så det är alltid en speciell känsla att återvända dit!
Önskar dig en skön söndag!
Kram M.E

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det fanns mycket gott och köpa i den saluhallen. Uppsala är en fin stad.
Intressant och se hur du gör lampan, lycka till.
Kramar/AnnaMaria

Flower of Fame sa...

Så fina kort. Ibland ska man inte så långt för att kunna njuta., ha en fin söndag Kram Pernilla

Choices By Annie sa...

En sådan vacker stad Uppsala verkar vara. Och saluhallen....mmmm känner nästan dofterna genom bilderna.
Ser så fram emot ditt bidrag i utmaningen, så spännande.
Skön dag till dig
Kram
Annie

Jennie Bergius sa...

Härligt att verkligen få SE det fina i ens stad :) Och saluhall är ju så mysigt.

Ha en finfin söndag <3 Jennie

hemma hos lilla mej sa...

Uppsala är en kanon mysig stad .Å saluhall är ju bara så mysigt att gå och handla i .Ha en skön söndag .Kram Rita

åse sa...

Vilka fina bilder, Uppsala har jag aldrig besökt,men det ser ut som om jag borde. Kram

VisaLiza sa...

Botaniska i Uppsala är en plats jag glömt bort att jag älskar! Har haft många fina promenader där genom åren. Härliga bilder från vad som verkar ha varit en härlig dag. Hoppas att söndagen blev fin även den. Kramar Liza

My everyday life sa...

Mysigt att strosa runt där, mycket fint att se på och äta med för den delen.

En lampa, det var spännande. Ser fram emot att se vad du hittar på.

Kram Nina

Mamma C sa...

Mycket vackert i Uppsala. Ska bli spännande att se din lampa.
Kram Mamma C

Villa Björkenäs Backen sa...

God natt !

Sånfina bilder.
Uppsala är en fin stad.
Vi handlade ofta där vi bodde i Sigtuna.
Myaigt med vänbesöket.
Härliga bilder från Saluhallen...
Önskar dig en fin ny vecka ! Kraaammpå dig

Rosenhäxan sa...

Vilken fin dag i din stad. Saluhallen, botaniska trädgården. Längesen jag var i din vackra stad.
Roligt att du gillade bilderna på mina blommor.
Ha d bäst
Kram Gittan