Startar en lördag

Jag vaknar tidigt, kroppen är liksom inställd på det.
Det är det där gråa ljuset och regnet smattrar mor mina fönster.
Det är tyst, inga bilar eller grannar hörs.
Jag går bara runt i mysbyxor och fotar lite medans hunden äter frukost.




Så flinar jag lite.
Åt kvällen igår och dom där pärlorna.
Vid det här laget så har vi både gråtit, skrikit och skrattat ihop.
Åt viktiga saker och åt helt oviktiga saker.
Dom är fina mina brudar.
Som kommer med äppelkaka och bok. Och en till bok som är på väg.
En bok som jag har letat efter och längtat efter men inte hittat.
Men det har en av pärlorna!

Och idag ska vi göra stan med främmandet från Belgrad.
I regnet.
Och jag håller tummarna för en vän som kör rally.
Jag myser för att det är ledigt.
Tända ljus som luktar mandel.
Och jag mår bra. Väldigt bra.
Jag har det så bra i mitt liv. Det är lätt att glömma bort det i vardagen.

Kram Hannis

Ps. Anna.S, vin och åttiotalslåtar!
Jag dööör så mysigt!
Hoppas att det blir fint med din syster.
Kram

14 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fining, jag blir lugn och mår bra bara av och läsa det du skriver. Det är viktigt och ge sig tid till vackra tankar.
Massa kramar/AnnaMaria

Melody and M.E sa...

Vackert inlägg denna gråa lördag! Här startade också dagen tidigt, gjorde brasa i köket och ordnade lite mys samtidigt som dagen grydde! Det gäller att ta vara på alla stunder man kan!
Kram M.E

Flower of Fame sa...

Så mysigt det ser ut. Kul att du har det så bra. Ha en fin lördag Kram Pernilla

hemma hos lilla mej sa...

Bara så mysigt sr det ut .Underbart att du har det bra !Ha en skön och ärlig lördag.Kramar Rita

VisaLiza sa...

Viktigt det där som du skriver att komma ihåg att man har ett himla bra liv. Så lätt att glömma bort när livet susar på i hög hastighet. Önskar att jag hade samma möjlighet som du att vakna tidigt om morgonen. När helgen väl kommer och jag är ledig då sover jag länge.

Vad gäller håret så är det en himla fiffig hårförlägning. Jag sätter fast den i min egen tofs och har lyckats hitta en i helt rätt färg. När dagen är slut är det bara att lägga håret på hyllan :) Kramar Liza

Fröken Grön sa...

Så mysigt det låter, Hannis. Och så fina bilder du tar! Jag har också en stillsam lördagförmiddag. Skönt att göra ingenting.
Lördagskram till dig!
/Anna-Karin

Villa Björkenäs Backen sa...

Hannis , du ska veta att du är en riktigt Pärla !
En varm och mjuk person.
Du får alla att må så bra !
Ha det härligt med dina vänner.
En riktigt mjuk helg till dig !
En varm kram

så fina bilder !!!

Kristina Jönsson sa...

Härligt Hannis!
Det är så mysigt att läsa dina inlägg.
Ha en underbar helg med dina fina vänner. Shoppa loss tjejen.
Krameli kram.
Ps skönt att jag inte behöver oroa mig.

svart vitt och rött sa...

En sådan morgon låter ljuvligt! Ha det riktigt skoj! Peacetokig? Här är en till :-)

Välkommen Hem! sa...

En härlig kväll verkade ni ha fått! Så mysigt att bara strosa runt och låta kroppen vakna till liv i sin egen takt.
Fast nu är det snart eftermiddag, så jag hoppas du kommit igång ordentligt nu ;-)
Kram och ha det fint!
Judita
Ps. Kika in hos mig, Rosa Bandet tävling!

tinajo sa...

Härligt - och visst har man det bra! :-)

Choices By Annie sa...

Härligt att läsa ditt inlägg idag, det är så fyllt med livslust. Det är härligt när man är drabbad av livslust, hoppas det håller i sig länge.

Massa kramar'
Annie

Helén i Vilrummet sa...

Vad härligt att vakna tidigt av sig själv. Man får ut mycket av dagen utan att behöva ställa klockan.
Jag hoppas du och ditt besök haft en fin dag.
Kram Helén

Edith och jag sa...

Fungerar också så där att jag vaknar tidigt även på helgerna men jag har lagt mig till med en ny vana, en sådan som känns lite halvbusig. När jag känner att jag inte sovit tillräckligt många timmar så går jag och lägger mig igen en liten stund vid 10-tiden. Inte mer än en halvtimme eller så men det gör susen.
Tack för tipset om necessären!
Kram och fortsatt trevlig helg!
Maria