Sådär ja!

Det har varit alldeles för mycket jobb den här veckan.
Och det är på ett eget initiativ eftersom att jag ville ha möten.
För att få bort sånt där olöst krafs. Skönt när sånt är klart.
Så nu är det ännu skönare att det är fredag.

Jag tycker om det mjuka skymningsljuset.
Igår kväll hade jag tänkt slå ihop händerna och säga:
Sådär ja, nu är det klart!
För igår skulle trösklarna efter golvläggningen skruvas dit.
Men det visade sig att killen i affären inte visste ett dugg om just det jag 
frågade om för det blev inte så bra. Så istället morrade jag friskt en stund. 
Och gör om det på det sätt som jag hade tänkt från början...
Så trösklarna ligger på tork och får skruvas en dag i helgen. 
Så att ni kan få se något färdigt någon gång...

Men först ska det landa två systrar här ikväll.
Och en mamma. Som ska äta middag.
Systrarna har beställt min köttfärssås och äppelpaj.
Jag längtar efter dom!
Som en tokig.
Så det är bra att dom kommer nu så jag inte blir mer galen
än vanligt. Som igår när jag tvingade arbetskamraterna att
lyssna på Snoddas. Inte vet jag varför men jag tyckte att vi
skulle lyssna på honom. Det tyckte inte arbetskamraterna.

Hörrni, finaste fredagen till er!
Kram Hannis
Ps. Anna.S, hoppas att du får en fin helg.
Att du ska göra något du tycker om.
Kramen


17 kommentarer:

Le petit jardin sa...

Go morron tös, uppe med tuppen som vanligt !! Så skönt med mamma o systrar på middag mitt i veckan!! Små guldkorn i vardagen.

Snart är du där tjejen med kolonilott att rå om

Kram o ha en toppenfin helg!!
Kajsa

Flower of Fame sa...

Så rogivande bilder! Ha så trevligt med dina nära och kära. Kram Pernilla

svart vitt och rött sa...

Jag sitter här i ottan och både njuter av dina bilder men får samtidigt ett fniss när jag läser din text som är skriven så bra. Det där med Snoddas bidrar till att detta blir en bra morgon för mig... startar ju dagen med ett leende :-)

Choices by Annie sa...

Härliga bilder och vilka ljuvliga planer du har för dagen. Önskar dig en fin fredag och tackar för ord hos mig.
Kramar
Annie

Kia sa...

Klar bli man väl aldrig?! :)
Jag har hela huset fyllt med karlar. Annars är vi tjejer mariotet här. 4 st på en gång är väl inte helt fel?

Ha en toppen helg med familjen!
Kram Kia

vitadrömmarobusigabarn sa...

Åh vilken mysig Fredag och träffa
dina systrar och mamma!
Underbart med fredag och helg
Ta hand om dig
Kramar Tina!!!!!

Fröken Grön sa...

Fantastisk stämning i dina bilder!
Stor helgkram!
/Anna-Karin

Angela sa...

oh vad underbart med systermys <3
jag hoppas att ni får en helt fantastisk helg. Många kramar!!

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Låter som en perfekt start på helgen!Köttfärssås och äppelpaj, mums.. och vet du oxå jag skall få träffa mina systrar i helgen, vilket jag bara gör någon enstaka gång per år. Ska bli Kul!!

Sköna bilder från ett mysig hem - ditt!

Vi ger oss iväg på en lite höstresa till dem.

Kram och trevlig helg!!
Monica

Villa Björkenäs Backen sa...

Låter härligt Hannis !
Så mysigt att få trääfa dom
Gissa om jag saknar mina nära !
Det är ju det som nackdelen att bo här i Södra Sverige...
Ha en riktigt Mjuk helg med dina nära.
Njut !
En varm kram till dig !
Underbart med helgen!!!! Kramen

Jennie Bergius - färg och kärlek sa...

Underbart att ha arbetsveckan avklarad och fira med en så härlig fredag! Härliga foton!

Tack fina Hannis, vi hade en jättefin kväll tillsammans :) Ha en toppenfredag <3 Jennie

Pemsplatser sa...

Vad mysigt med systrar och mamma:) Hoppas ni får det bra, det får ni såklart:) Kram

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Nu tittar jag in efter ett längre upphåll. Mycket att ta igen nu :) Önskar dig också en fin fin helg. Kram från Maria

Mamma C sa...

Vilken fantastisk mysfredag med systrar och mamma.
Kram Mamma C

Melody and M.E sa...

Men Snoddas får du nog förklara lite närmare i nästa inlägg! Är du inte för ung för att veta vem det är!
Härligt med mamma och systrar, mys och ha det gott hela helgen!
kram M.E

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Härliga Hannis !!
Vad hände..snoddas..det är ju extremt roligt att du tvingar dina arb.kompisar att lyssna på honom..ha ha ha ha !!!!!
Så mysigt det låter att få hem mamma o systrar på middag.. stämningen o känslan i bilderna tror jag kommer vara den samma när ni alla ses..omsluten av värme och behagliga tankar !!

En riktigt fin helg och största kramen till dej

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Snoddas? hmmm, ja det var i alla fall ett roligt val, kan undra var du hittade inspelning med honom.
Hoppas kvällen blev bra, och fortsätt vara galen. Jobbade jag ihop med dig skulle jag vara glad.
Kramar
AnnaMaria