Något klart

Planscher inramade!
Japp, en sak avklarad som jag dragit på löjligt länge.
Jag tänkte först ta svarta ramar för att bryta av men det får jag göra
med andra saker istället. Nu krävs ljusterapi för att klara mörkret.
Och med allt det vita så är det ljusterapi.
Fårfällen är efter en av mormors får.
Skönt och mjukt att ligga på den.


Det blir en skum nyans när jag för över mina bilder.
Misstänker att det har med google+ att göra så det måste ju åtgärdas.

Ännu en helg är förbi.
En helg som gav energi och som jag inte riktigt ville avsluta.
Men vardagen kommer man ju inte undan så det är bara att kicka igång. 
Med kaffe och långpromenad.

Skön måndag till er/ Kram Hannis


22 kommentarer:

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Så in i bängen snyggt Hannis !!!! Översta bilden har jag tittat länge på...så skön stil. Lampfoten ser ut som ett stort utropstecken...skitläckert rent ut sagt !!!!!

Kramar i massor

Melody and M.E sa...

Ljussterapi behöver man verkligen idag för att gilla läget! Vintertid, men det struntar ju min sovklocka i och det här kommer bli en väldigt lång dag.
Storm och becksvart utanför fönstret och idag tänker jag tillåta mig själv att inte gilla hösten!
Önskar dig en bra start på veckan och hoppas du har betydligt roligare väder hos dig!
Kram M.E

Anna S sa...

Härliga bilder som vanligt! Håller med, jag gillar också det vita.
Hos dig bryter det av så fint med lampan och väskorna/boxarna vid sidan om divanen. Inte alls fel med vita ramar till planscherna.

Önskar dig en fin måndag trots ruskvädret! Man får kura med ljus och nåt trevligt att läsa när man gjort sitt för dagen. :-)

Kramar

Flower of Fame sa...

Så fint med de vita ramarna. Härligt ljus i bilderna. Ha en fin måndag Kram Pernilla

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon fina du !

Låter som du har haft en härlig helg !
Så mysigt att få vara med sina nära och kära.
Så vackert och mjuk du skriver.
Jag blir alldeles varm inombords !!!
Själv pratade jag med m i fredags bara i telefonen.
Denna 140 mils avstånd är Hemsk rent utsagt.
Just nu när P inte är kry...fy vad jag vill åka hem och krama om dom.
Ta hand dom istället än dom på jobbet.
Pyssla om,baka en kaka och bt är ju så skört.ara få sitta med dom i barndomshem.
Innan det är för sent. Livet är ju så skört. här och nu ! Ska det vara.
Jag sktev igår med min syster.
Hon bor också i Finland i Helsinfors. Jag har 5 syskon utsptidda i finland.
Då kom tårarna också.
Igår efter natten var inte allt som vanligt.
Våran 15-åriga dottrr sprang in med skräckslagen gråt om att lilla Helga
har dött Vi har två små söta kaninvänner.
Vita ,mjuka och riktigt goa och lurviga.
Vi följde med henne , där låg hon . alldeles livlös.
Lilla Vaniljas älskade 'syster' var borta.
Bara ett litet litet djur kan vara så kär.
Alla nära och kära människor är kära !
Saknad ! Glädje och sorg hör ju till Livet sa jag till Jennifer.
Svårt ät det när man måste möta sorgen.
Sörga ska man göra men låt aldrig bitterheen ta över livet....

Mysigt att få vara med dina fina ! Så härligt att din syster har hittat sin kärlek!
Livet!
Så fina bilder du bjuder.
Ramarna blev ju jätte fina ! Skönt med det ljusa .

En alldeles stor ich varm kram vill jag skicka dig !
Nu ska jag och dom små kigga i sängen undet en filt och se på Bolipompa:)
Kramen

Villa Björkenäs Backen sa...

Ligga i sänge ;)

Hajan sa...

Det andas ett lugn över dina bilder, ljusterapi kan vi kalla det. Som vanligt underbara bilder
och ditt fina inlägg, andas harmoni.
kram Hajan

LissenTo sa...

En skön känsla över ditt hörn, mjukhet och ljusterapi det syns ju direkt.

Ha en fin dag. Kram Lissen

Choices by Annie sa...

Så fint det blev med ramarna, skönt att ta tag i sådant ibland, man känner sig så duktig efteråt.
Härlig plats du har, en perfekt plats att mysa på blåsiga dagar som denna.
Ta hand om dig
Kram
Annie
PS tack för alla röster från dig och systrarna, värmer.

Mamma C sa...

Vackert med vita ramar och bilderna är så fina.
Kram Mamma C

Le petit jardin sa...

Nu behöver vi mycket ljus och rymd för att må bra. och din hörna blev ju supermysig!!

Ha en skön vecka, trots att det är vardag...som sagt, bara att kicka igång den!!

kram kajsa

Maria-Snickaregården sa...

Så ljust och fint du har det :)
Kram Maria

Charlotte sa...

Så snyggt!
Gillar verkligen ditt hem!
Hoppas du har en skön måndag!

Jennica... sa...

Så fint! Och skönt att kunna bocka av sådana där "gamla punkter" på att-göra-listan! :)

Ville mest säga idag att jag verkligen gillar din blogg. Gillar det du skriver och älskar dina bilder!
Tack för all inspo!

Kram!

Anci sa...

Om du bara visste hur inspirerad jag blir när jag tittar in på din blogg. Du har det så fint !!!!

Kram
Anci

Mina drömmars hus sa...

Härligt att din helg gav dig energi. Dina bilder sprider också en hel del energi, så tjusigt.
kram
AC

Helén i Vilrummet sa...

Ja, nu behöver vi verkligen allt ljus vi kan få. Och ramarna kan man ju byta för en relativt billig penning till våren igen.
Supermysig hörna. Det översta fotot skulle kunna vara med i en inredningstidning.
Kram Helén

HjärtatsVitaHem sa...

Så vackert hem! :)

Kram Jenny

Jennie Bergius - färg och kärlek sa...

Så fint det blev! Och så skönt att få gjort det där som legat och väntat på en :) Hoppas att du haft en riktigt skön måndag!

Tack så mycket! Det är riktigt gott :) Ha en fin kväll söta <3 Jennie

Kia sa...

Verkar som jag gör tvärtom!! Ska man göra ljust nu när mörkret kommer?? Hm jag har precis fått upp svarta tapeter i köket men vitt tak i alla fall. :)

Kram Kia

Pemsplatser sa...

Vackra bilder:) Fint med den vita ramen tycker jag och lampan är supersnygg!! Kram

Blan betong och gammeldags pioner sa...

tjingeling!!! Det där var uuuurläckert!!!! Vad har du köpt dina läckra ljusstakar??? VILL HA kram kram från Maja