Mitt i röran

Ni vet ju alla hur det är när man renoverar.
Det där självvalda kaosets om jag tycker så mycket om.
Nu är ju det här en liten renovering som går fort.
Men ibland ska man bara släppa allt och vara ledig.
Så det gjorde jag igår.
Istället fikade jag med min moster.
Och pratade med mamma som kommit hem från Belgrad.
Och läste en deckare som jag fick hjärtklappning av.



Och bara gick runt bland lister, hundleksaker, tvättställningar och klädhögar.
Och myste över att det bara är småsaker kvar.
Jag hade bra hjälp från min vän så det är småfixet som vanligt.
Så pratade jag med min älskade mormor som också varit i Belgrad.
Vi pratar med varandra varje dag och nu har hon varit borta i fyra
dagar så vi hade en del att ta igen. Och skratta lite åt.
Röran finns ju liksom kvar till en annan dag.

Hur har ni haft det i helgen?
Mjuk dag till er/Kram Hannis

15 kommentarer:

Helén i Vilrummet sa...

Ja, visst måste man kunna låta röran vara. Den finns ju liksom kvar ändå. Bättre att vårda relationer och nära och kära.
Kram Helen

Ellinor sa...

Jag gör också så ibland. Bara går runt i röran. Men sen är det ju så skönt när det blir lite ordning igen! Så utan röran skulle man ju inte njuta av ordningen!
Ditt golv ser helt ljuvligt ut. Och så kul att bara ha småfixet kvar. Det är ju liksom "njuta-görat"!
Ha en fin start på veckan.
Kram
Ellinor

Ellinor sa...

Jag gör också så ibland. Bara går runt i röran. Men sen är det ju så skönt när det blir lite ordning igen! Så utan röran skulle man ju inte njuta av ordningen!
Ditt golv ser helt ljuvligt ut. Och så kul att bara ha småfixet kvar. Det är ju liksom "njuta-görat"!
Ha en fin start på veckan.
Kram
Ellinor

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon fina du !

Så mycket du har hunnit under helgen.
Härligt ! :)
Så fint det vlir med golven....så ljust och fint.
Ja du och röra har vi här hemma med ....vips så var hela våran kökö ute igen.
Ha en alldeles mjuk dag !
Kramen en varm sådan

svart vitt och rött sa...

Perfekt att kunna göra så, bara släppa det! Jag gjorde likadant... är mitt uppe i ROH (renovering of hell), men stack till GBG för att kolla på Jerry Williams :-)

PS fåglarna är av trä.

Ha en go vecka!

Therese sa...

Nydelig bilder! Likte det øverste ekstra godt, og at bordet er litt slitt.

Så heldige vi er som fortsatt har en mormor i livene våre. Min er min hjertevenn.

Anci sa...

Åh, vilka underbara bilder !
Du gör helt rätt & Tack igen :)

Kram
Anci

Melody and M.E sa...

Den röran som blir när man renoverar är jag inte så förtjust i! Igår ägnade jag hela dagen åt att plocka och städa bort de saker som åkte ut ur sovrummet efter vår tapetsering där! Nu har jag Josef Frank tyger som inte passar in någonstans i huset, så efter de är tvättade ligger de på sybordet och rör till det både där och i tankeverksamheten! Väntar på att en idé ska dyka upp!
Kram M.E

Choices by Annie sa...

Nepp jag gillar inte röran som blir av renovering men jag gillar att du gillar din röra;)

Dina bilder ger ett sådant lugnt intryck så jag inbillar mig att renovering kanske inte är så tokigt ändå. och kanske borde vi ta tag i den där trapprenoveringen trots allt. Sen inser jag att min renovering inte kommer kännas lika lugn och harmonisk som din då det finns två busungar som tar bort det harmoniska i renoveringen;)Kanske väntar ett tag till trots allt;)

Kram fina du
ANnie

Queen of Kammebornia sa...

Det låter härligt tycker jag! Man måste göra så ibland för att få ny energi :) Kram!

Flower of Fame sa...

Det är härligt att du kunde ta en paus. Det är du väl värd efter all renovering. Ha en fin måndag kram Pernilla

Maria-Snickaregården sa...

Låter bra tycker jag. Att ta det lite med ro. Oftast stressar vi upp oss i onödan. Golvet blev riktigt snyggt :)
Kram Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har lyckats få klädhögarna och se piffiga ut, en mycket kreativ röra.
Kramar
AnnaMaria

Mamma C sa...

Skönt att bara släppa allt ett tag. Din lampa blev urläcker tycker jag.
Kram Mamma C

LissenTo sa...

Så får min dag vara idag, bara vara och röran tar jag itu med annan dag.

Förstår att du hade mycket att ta igen med mormor, det samtalet tog säkert en lång stund :-)