Kaffedag

Kaffemänniska som jag är så tycker jag förstås att kaffet ska ha en fin burk.
Om inte annat så förgyller det en sån där dag där man släpar sig upp
och känner sig som en björn som blivit väckt efter vintervilan...

Fy så trött jag är idag.
En granne har haft fest i natt och det är inte så att jag inte unnar folk
att festa men kanske inte med hög musik natten mot en onsdag.
Så jag låg och läste istället för att sova.
Leif GW Perssons bok Gustavs grabb.
Fasiken så bra den är.

Nu, kaffe som sagt. Massor av kaffe.
Kram Hannis


23 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Ingen kaffemänniska här :) däremot är jag beroende av te! Vilken fin burk du förvarar ditt kaffe i!
Nu är Vee Speers beställda hem hit, tack för tipset, kram Suss

Mina drömmars hus sa...

Stackars dig. Inte roligt att inte kunna sova. Mittiveckanfest är säkert superkul för dom som är med, men jag förstår att du inte hade lika skoj. Bra ändå att du kunde läsa och inte bara låg och var arg.
Kaffe är livets dryck. Så söt burk dessutom.
Ha det gott
Kram
AC

Hanna sa...

Så fin burk till kaffet. Själv är jag ingen kaffe människa.
Ha en bra dag.
Kram
Hanna

Flower of Fame sa...

Så fin burk. Gillar mönstret. Hoppas du får en bättre dag utan festande grannar. Kram Pernilla

Hajan sa...

Det gjorde du rätt i som läste,
De kan väl inte ha fest varje natt.
Hörde i förgår på Tv 4 att hans nya bok fick också 5 klappor.
ha en lugn dag om det går. kram Hajan

Fröken Grön sa...

Heja kaffe!
Heja fina burkar!
ALLA dagar!
/Anna-Karin

Helén i Vilrummet sa...

Just nu har vi inte en så fin kaffeburk, så den får stå inne i ett skåp. Men jag håller på att förbereda för några öppna hyllor i köket och där tänker jag vackra burkar, bland annat en med kaffe i. Så jag kikar runt vart än jag går.
Ibland saknar jag att bo i stan, närheten till allt. Men när jag läser om din natt är jag glad att vi bor på landet och inte har grannar...
Kram Helén

åse sa...

snygg kaffeburk, visst krävs det några muggar gott kaffe per dag, det hör liksom till. Kram

På Selmas gata sa...

Vilken fin burk! Klart man ska ha det bästa i den bästa:) Men störande med fest hos grannen en vanlig vardag! Det är inte okej ju! Jag älskar ju att bo i lägenhet men ibland är jag glad att jag hör så pass dåligt som jag gör för jag blir ju sällan störd av andras ljud:)

Den boken har jag faktiskt inte läst, däremot annat av GW, men klart jag måste plöja hans "memoarer"! Kram och ha en fin dag, hoppas du inte är alltför trött!

Jennica... sa...

Men usch så jobbigt! Visst, kul med fest...men inte när man är den som försöker sova! :)

Och visst ska kaffet finnas i en fin burk - så är det hos mig med!

Kramis!

Choices by Annie sa...

Klart att kaffet ska ha en fin burk, det har den här med fast här i form av en rostig gammal kaffeburk;)

Inte roligt när det festas och man vill sova, tur du hade en god bok att läsa. Har aldrig läst GW men kanske borde jag göra det.

Hoppas du vaknat till och att du får sova inatt.
Kram
Annie

HjärtatsVitaHem sa...

Och känslan av dricka kaffet i en fin mugg! Mm! :)

Kram Jenny

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fy så jobbigt när det är full fart hela natten på grannarna när man ska upp och jobba! Gissar att du är trött nu på em också.
Kramar
AnnaMaria

Mamma C sa...

Här har det varit lite sömn också. Grannen i bugaloven bredvid har haft på sin AC förmodligen med värme. Men den har kört igång var 20 minut hela natten. Hade lust och knacka på och undra om dom inte hade fått filt som vi har.
Kram Mamma C

tinajo sa...

Kul att höra att du tyckte boken var bra (även om jag kan tänka mig att du hellre ville sova) för jag har varit nyfiken på den! :-)

Jennie Bergius - färg och kärlek sa...

Jättefin burk! Och visst är kaffe gott :) Trist med grannfest mitt i veckan.. Hoppas att du får sova gott inatt.

Tack snälla du! <3 Jennie

Bara Sara sa...

Ja mitt i veckanfest hos grannarna förstår jag är sådär lagom roligt… Hoppas du piggnat till under dagen! Kram Sara

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Åååå...det lät jobbigt !!! Hur orkar dom..(sa den gamla tanten som precis glömt hur roligt det var att festa på en tisdagsnatt) Hoppas du får sova riktigt gott denna natt..björnar som väcks kan bli arga !

Kraaaaam till dej

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Åååå...det lät jobbigt !!! Hur orkar dom..(sa den gamla tanten som precis glömt hur roligt det var att festa på en tisdagsnatt) Hoppas du får sova riktigt gott denna natt..björnar som väcks kan bli arga !

Kraaaaam till dej

Välkommen Hem! sa...

Det där är baske mig inte roligt! Om jag blir väckt så jag inte kan somna om, mitt i natten så blir jag allt annat än snäll!... Jag är en sån där HäxanSurtant som bankar med knytnäven i väggen (och hoppas på att de inte fattar att det är jag sen...). Nejvars. Okej då, jag bankar väl lite.
KRAM!
Judita

Queen of Kammebornia sa...

Vilken fantastiskt fin kaffeburk!

Anna S sa...

Fina bilder som vanligt! Så snygg din header blev med de nya bilderna med.!

Jag älskar kaffe och mår bättre av det. Men inte alltför många koppar, då blir jag stressad. Har en manuell maskin som kan skumma mjölk med, men det blir tyvärr sällan att jag använder den varmluftsfunktionen och skummar.

Kram!

Lily sa...

Kaffe är livet..

Underbar kaffeburk!

Kram