Härmapa

Originalet är så oerhört snyggt.
Och kostar också därefter.
Så jag gjorde en härmapa.
När jag var inne på Helena Aros blogg så inspirerade hon till att göra
en egen variant. Jag valde att använda spikband som runda stommar.
Som jag sen klädde in i tyg.
Och själva överdraget är hälften av en gardin.
Allt material hade jag hemma.
Så det här får bli mitt bidrag till Annies utmaning.
Är jag nöjd? Nja, det är en del detaljer att fila på.
Men i det stora hela, ja.


Det är den där mjuka känslan med massor av tyg.
Trivs med den!

Ledig fredag som började med långpromenad i snöblandat regn...
Men nu försöker solen ta sig fram igen.
Och jag ska mysa på stan idag.

Skön fredag/Kram Hannis

16 kommentarer:

Tina sa...

Det är ju det som är så kul med bloggar, man kan få massor av idéer!
Idéa på du, fint o trevlig helg!

kramen

Home2tiny sa...

Vilken ljuvlig o skir liten skapelse, tycker den är fin som den är. Blir alltid lika inspirerad o glad av dina bilder när jag kikar in. Ha en mysig fredag o hoppas solen tittar fram. Kramisar Tina

På Selmas gata sa...

Men oh! Vilken fin!! Jag hade också tänkt att delta i Annies utmaning, men orken räckte tyvärr inte till den här gången. Istället får jag nu förtjust se hur ni andra gjort, vilken inspiration!

Jo jag tänkte att jag skulle tipsa dig om en annan, lite längre, "girland" eftersom du letade present (bra idé ju!) :

http://www.kvartinterior.se/produkt/dekorativt/jennie-ekstrom-girlang/#.UmDy5LxxNAE

Har sett att många bloggat om den:) Fin fredag på dig! Kram/tanja

Helén i Vilrummet sa...

Vad pysslig du är. Jag önskar jag hade hälften av din energi och inspiration. Lampan blev jättefin!
Jag hoppas du får en underbar fredag och trevlig helg!
Kram Helén

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Och det låter som en alldeles underbar start på dagen (utom snöblasket då). Hej vännen... så duktig du är! Fast det visste jag ju sedan tidigare... och jag tycker det ser ut som ett mycket lyckat resultat!

Önskar dig en alldeles underbar och trevlig helg! Jag skall på shopping-mys-dag med bästa vännen i morgon och på söndag blir det till att gå igenom lådor från lgh, kasta, spara??
Kram Monica

My everyday life sa...

Vilken härlig lampa du gjort. Riktigt mysig och ostram på ett positivt sätt. En riktig Hannis-lampa-i-äkta-hannis-stil.

Ha en fin helg vännen! Kram Nina

Choices by Annie sa...

Fantastisk vacker.
Tack för inspirationen och tack för att du deltog i utmaningen.
Kram
Annie

Fröken Fräken sa...

Och sommarkänsla är det också över din fin lampa! (och bättre betyg blir det inte än när något är somrigt :-) ) Men nu måste jag också höra, krukfärg? Hur funkar det? Vad är det för skillnad mot att måla med tex hobbyfärg på krukor?

Melody and M.E sa...

Ljuvligt fin lampa! Mycket roligare med en egengjord än originalet! Du är bäst!
Kram M.E

Maria-Snickaregården sa...

Vilken fin idé. Fint att blogga ;)
Vet precis vart jag skulle vilja ha den.
Kram Maria

Anna S sa...

Så fin lampan är! Hade inte sett originalet men tycker inte det är fel att göra själv/härmas som blir billigare. Och dessutom kan man fixa till den precis som man vill.
Bra på alla sätt ju.

Jag ska nog hänga upp lite tyger i min lya snart. Har funderat på att skärma av sängen ett tag. Hittade några transparenta , långa , vita gardiner i soprummet idag som nog skulle passa att fästa i taket. När det blir kalt på träden utanför så är det härligt med mer tyg.

Promenad i solblandat regn låter härligt!
Önskar dej en riktigt fin helg!
Jag ska träffa min ena syster med bebis imorgon och på söndag blir det nog insamlingsloppis för hemlösa och fika med en vän.
Kram!

Flower of Fame sa...

Så fin lampan blev. Mysigt med en ledig dag på stan, kram Pernilla

Villa Björkenäs Backen sa...

Och det gjorde jag också !
Både det fina och mjuka.
Och härligt med att få bli inspirerad.
Önskar dig en mjuk lördag!
En kram från mig

Jennie Bergius - färg och kärlek sa...

Så mysig! Du är så duktig!! Jag är också peppad på att fixa till en trist ikea lampa här hemma. Måste bara först kolla om det är ok med M. Den står nämligen på hans nattduksbord :)

Tack söta Hannis! Visst är det såå trist att sitta och rensa och framkalla kort.. konstigt egentligen :)

Ha en underbar lördag <3 Jennie

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Jätte fint och härligt blev det.
Kul när man kan göra fina saker som oxå är lätt att göra.´:)
Ha en fin dag.
Kram Jennie

Charlotte sa...

Det blev ju jättefint! Duktig du är!
Att härmas är den största komplimangen säger de ju ;)