Favoriter under hösten

Det finns flera saker att älska med hösten.
Färgerna, lugnet som lägger sig, tända ljus och varma filtar.
Och torget som jag brukar strosa förbi tidiga lördagar.
Jag har skrivit om det förut.
Jag brukar köpa blommor här.
Nu står dom klädda i tjocka jackor och med rykande hett kaffe.
Och säljer det dom odlat och pysslat med.

 Kransar hängandes på en gammal dörr.
Mer behövs inte för att få mig på bra humör.

Jag ska förbi här i helgen.
För att en av damerna kanske hade frön hemma som jag skulle tycka om.
Och köpa en marmelad som inte fanns sist.

Fredag...alltså, mysdag.
Gillart jag!
Kram Hannis

Ps. Anna.S, vad ska du hitta på i helgen?
Och hur går det med dina projekt?
Kram till dig

12 kommentarer:

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Gomorron vännen..jaa jag ser dej som en vän..hoppas det går bra ! Torgmarknader är mysigt, handla egenodlat och hembakt...det värmer !

En riktigt bra och skön helg till dej och stor varm kram

Tina sa...

Jag försöker alltid besöka torgmarknader när jag är ute o reser, även hemma. Grönsakstorget ska jag till idag!

kramen o trevlig helg

VisaLiza sa...

Härliga bilder! förstår att du tycker om att gå dit. Kransarna är verkligen toppenfina och vem blir inte glad av rödbetor och palsternacka! Just palsternacka har vi odlat här hemma och fått sådana mängder att jag för första gången i mitt liv börjar att tröttna. Kramar Liza

Jennica... sa...

Vilket underbart höstfredagsinlägg! Jag är på riktigt fredagshumör idag och blev extra glad och fredagsmysig av ditt inlägg! :)

Ha en fin dag!
Kram!

Le petti jardin sa...

Mys fredag it is!! Här ska inte hända allt för mycket, mest ligga på soffan och rulla in mig under filten...Mysigt med torghandel!!

Sjalen var ju supersnygg, vill ha...vart hittar man en sådan för ynka 25??

Ska testa rökelsesorten en dag, när jag hittar den. Just nu hade mannen köpt två andra som doftar gott ett tag. Och konseren var något utöver det vanliga, jag går här och nynnar idag

kram kajsa

Jennie Bergius sa...

Så mysigt! Vilka underbara kransar! En sådan marknad borde alla få ha nära sig :)

Tack snälla Hannis och tack för dina omtänksamma ord, det värmer så gott!

Ha en härlig mysfredag <3 Jennie

Choices By Annie sa...

Härliga torgbesök, en av sakerna som jag kan sakna med att inte bo i jönköping och det är lördagsbesöken på torget. Fast å andra sidan behöver jag inte köpa morötter eller potatis jag kan bara gå ut och hämta det i trädgården;)

Önskar dig en härlig ljuvlig helg
Kram
Annie

Flower of Fame sa...

Det är trevligt att kunna handla blommor på torget. Brukar jag göra när jag är i stan. Ha en skön fredag Kram Pernilla

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Härligt med torghandel. Här i stan är det inte mycket av den varan längre... Det är lite synd.
Kram
Marie

Home2tiny sa...

Torghandel är så mysigt, önskar att det fanns mer av det i min stad. Kramisar Tina

Mamma C sa...

Finns inte så mycket kvar av torghandeln här. Tycker mer det blivit som lite loppis. Men kommer ihåg när jag var barn och sprang och köpte grönsaker hos torghandlarna.
Kram Mamma C

Anna S sa...

Hej Hannis, så härliga bilder. Det är mysigt med folk som odlar och säljer de tycker jag. Och så marknader och sånt. kan förstå varför du ofta går förbi torget.

Helgen blir lugn här. Är väldigt trött. Ska sortera lite tvätt och kolla på inredning i tidningar och på nätet tror jag.

Det går bra med snickarprojektet,tack! :-) Jag målade det sista på skåpet i förrgår. Vitt täckt med silverfärg på sina ställen blev det. Så att träets ådring kom fram lite. Ska köpa gångjärn och skruva på, så är det klart sen.

Har en beställning på ett skåp till en vän med , en födelsedagspresent, att sätta "tänderna" i fast inte bokstavligt. ;-) Det ska bli kul att sätta igång med.Han har gett mej fria händer.

Önskar dig en fin lördag. Här skiner solen och himlen är blå. Hoppas att du har det bra!

Kram