En tjurskalle

Och nu menar jag inte mig själv!
Utan tjurskallen som hänger i det nästan färdiga köket.
Och innan ni skäller på mig så ska jag säga att den är i konstmaterial.
Jag är kär!
Framför allt efter det att jag hängde dit ett rostigt halsband.
För att mjuka upp tjurskallen, hehe.


Och ikväll ska jag och ett fint smultron åka till det stora varuhuset.
För att köpa ramar så att resten av tavlorna kan komma upp på vägg.

Som ni ser så är inte stolarna målade än.
Och ju mer planen över köket blir klar ju mindre tror jag att
dom ska få bli målade. Tror dom kommer att passa in med
linnegardiner och lite annat mjukt. För det får inte bli för hårt.

Så är det torsdag.
Veckorna går fort nu!
Kram Hannis

Ps. Anna.S, hoppas att du har det bra!
Kramen

21 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefint!! Jag gillar din skalle mycket, halsbandet var en sån där bra Hannis-idé som jag gillar skarpt också.
Kramar
AnnaMaria

Melody and M.E sa...

Härligt! Den tjurskallen i köket skulle även jag stå ut med! Önskar dig en bra dag!
Kram M.E

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Jag förstår att du är kär för vet du att det står
Hannis på det där ! :)
Nästan med stora bokstäver...;)
Fint blev det halsbandet. Den gjorde sig bra där
Ska bli kul att få följa ert projekt....
Hoppas att du lverlevde gårdagen med trötthet... och kaffe.
En jätte fin burk.
Nej nu blev jag så hungrig ich sugen på kaffe så det är verkligen dags att hoppa upö och ta mot denna dagen.
Len jag ligger rätt så skönt här under täcken ...lyssnar på dom trollen som leker med varandra !
Tack snälla för dina värmande kommentarer !!!
Det cärmer och du är så god Hannis
Det är helt ok....må så gott !
En varm kram från mig

Good Enough sa...

Jag håller med dig om stolarna, de är väldigt vackra som dom är...

Lycka till med ram-inköp och tavelhängning. :-)

Kramen /M

Choices by Annie sa...

Sådan fin tjurskalle, den passar verkligen in där och den blev extra fin med halsbandet.

Stort tack för dina röster på min blogg som årets gröna inspratör, de värmer i massor. Hi hi det är så spännande nu med och jag kan inte förstå hur jag ska kunna leva med denna spänning i två veckor;) hi hi

Önskar dig en ljuvlig dag
Kram
Annie

svart vitt och rött sa...

Superdupersnyggt! Coolt att mjuka upp med halsbandet! Tjurskallar gillas ju som sagt här också ;-) Ha det gott!

Hanna sa...

Blir jätte snyggt i ditt kök.
Ha en toppen dag!
Kram
Hanna

Flower of Fame sa...

Så fräckt det blev. Blir fint med linnegardiner till. Du har fin smak! Ha en fin dag Kram Pernilla

Helén i Vilrummet sa...

Fräckt med halsbandet på skallen. Jag tycker stolarna är så vackra som de är.
Kram Helén

Jennica... sa...

Du är fiffig du! :)
Så det blir stora varuhuset idag....för mig med. Nu har jag äntligen bestämt mig för lampor och matta!
Kram!

Anna S sa...

Såå snyggt med tjurskallen! Jag har en liknande , lite mindre i konstmaterial. Vit med gråaktiga silverhorn. Har länge velat ha nåt sånt men är inte riktigt säker på att jag skulle orka med äkta vara. Då är det bra att det finns konstgjort!

Ditt kök ser helmysigt ut. Bra att mjuka upp med lite halsband och tyger. Att lämna stolarna som de är är ett bra drag.

Varm kram till dig! Hoppas att du har det bra också!

Johanna Stålros sa...

Men hallå- såå snyggt!!!!!!!!!!! Och vilken fin header. Duktiga du♥♥♥

Le petit jardin sa...

Tjurskalle eller happy head...läckert värre!! Och stolarna är ju faktsit snygga som de är, charmiga med massor av historia.

Snygg kaffeburk, den skulle man ju kunna tänka sig...fast jag inte är någon kaffemänniska alls, men jag har en liten kaffemoster i min man där hemma..

Ha en fin kväll, själv bär det av till skogen för en fackelvandring

Kram kajsa

Edith och jag sa...

En tjurskalle?! Ha ha! Ja det kan man nog vara ibland. Såg både en och annan döskalle i Köpenhamn häromdagen och tänkte på dig :)
Kram Maria

Mycket annat & lite betong sa...

Jag har också en tjurskalle i köket ibland på morgonen. Men sen åker han till jobbet.
Det blir fint i ditt kök. Visst är stolarna fina som de är.

Kram Agneta

tinajo sa...

Den var snygg du! :-)

Home2tiny sa...

Så himla fräckt o snyggt med halsbanden. Kramisar Tina

Becka [fotoblogg] sa...

Så cool! Hihi.
sv: Åh, så ljuvligt glad jag blir. Tack underbara du!
Halloweenkram. ♥

Therese sa...

Så fint den passer inn hos deg og smykket var prikken over i'en. Jeg har undret meg litt over kontrastene dine. Du tar så myke bilder, og har en lys og lun innredning og så plutselig dødningsskaller og andre skaller - men det blir jo så fint. Flink er du!

Therese sa...

Jeg glemte stolene: de er helt perfekte akkurat som de er, syns jeg.

Lily sa...

Underbar tjurskalle ♥