En sån där lördagmorgon

Jag vaknar på soffan, för i sängen ligger två systrar.
Och jag går direkt upp till kameran.
För att fota ett helt vanligt hem som för stunden är så sprängfyllt av
kärlek så att jag på ett sätt vill gråta. Och när jag ser spåren av mina
systrar i form av jeans slängda på skinnpuffen, strumpor i en hög så
blir jag lycklig. Så in i bomben lycklig. 

 Dom sover fortfarande när jag fotar.



Sen vaknar alla till liv.
Min ena syster stökar med myskläder och den andra ropar att
Rolle försöker käka upp mina tår! Han älskar att tvätta fötter...

Vi skålade igår.
För att min mellansyster har förlovat sig.
Hon har hittat kärleken.
Och mamma undrade om jag skulle kunna släppa kontrollen
och låta någon annan fota bröllopet så att jag är med på riktigt.
Så undrade hon när det kommer flera barnbarn.
Och jag fnissar åt att om livet vill sig väl så kanske jag blir moster också.
Och den här galna flocken får växa lite till.
Så pratade vi om tå-vickning när man går till doktorn.
Om resor vi ska göra nästa år.

Och idag ska jag fota hemmet och till fotoutmaningen.
Och kanske bli långhårig igen.
Måla naglar och prova hudvårdsgrejor.
Vara med mina systrar.

Och till er som är här och läser och lämnar spår så vill jag säga:
Ni är så himla fina och mjuka.
Och det värmer att ni tar er tid.
Vad gör ni idag?
Kram Hannis




15 kommentarer:

LissenTo sa...

Sitter och småler när jag läser, låter så ljuvligt att vakna med systrarna och kärleken som flödar i raderna.

Förstår att du får en underbar helg.

Tar det lugnt nu, för på eftermiddagen kommer två små gulliga busar på besök och ska sova över

Kram
Lissen

My white mess sa...

Låter så härligt och befriande, när kärleken gnistrar mellan raderna.
Ha en finfin lördag vännen
kram Malin

Good Enough sa...

Blir rörd av ditt vackra inlägg. Njut av din flock och all kärlek, det är du värd!
Jag gör detsamma idag. Njuter av lugnet hemma med de jag älskar. En stunds träning med min dotter. Sen lunch på stan, hela familjen tillsammans. Biblioteksbesök. Jag njuter av att vara nära de som betyder mest och samlar kraft.

Stor kram /M

Therese sa...

Jeg har tenkt det før og enda mer
nå; jeg tror hjemme ditt er ett godt sted å være, det virker så lunt og godt. Og du er så flink til å se skjønnheten i de små tingene. Håper, og tror, du har en fin dag med søstrene dine.

Jeg ventet besøk fra en kjær venninne som bor i Västerås, det kjennes nesten ut som om det er julaften.

Flower of Fame sa...

Vilket härligt inlägg, verkar som ni har det så bra. Kul! Ha en härlig lördag kram Pernilla

Kia sa...

Lovely!

Jag har varit en sväng på Ikea och shoppat till projektet hemma. Nu slöar jag i soffan innan bästa L kommer över. Hon fyller år idag så jag ska på middag.

Ha en toppen lördag!
kram Kia

Änglarnas hus sa...

kärleken i dina bilder och ord sömmar genom datorskärmen och värmer mig!
Härligt att få rå om varandra så nära och spendera en hel helg tillsammans!

Ha det fortsatt gott! Kram kram Sanne

Mamma C sa...

Låter som ni har det superskönt och bra.
Här har det solats, badat och druckits lite öl. Nu är man nyduschad och ska gå en sväng på stan. Sätta sig någonstans och se på folk. En helt vanlig lördag i solen.
Kram Mamma C

Rosa i huset i vitt sa...

kikar in och önskar dig en trevlig helg
kram Rosa

Mina drömmars hus sa...

Ljuvligt och fångat i fina bilder som vanligt.
Önskar dig en riktigt härlig helg
Kram
AC

Anna S sa...

Hej där! Så fina bilder! Det är härligt att fånga ögonblick så tycker jag. Det som inte kommer tillbaks likadant igen. Blir varm när jag läser om att du har systrarna på besök och vad ni har för er. :-)

Här blir det snart middag och vin och musik med en vän. Ja, samma barndomsvän som jag gissade åttiotalslåtar med häromsistens. Han har gjort mat som han tar med sej. Fin vän, kompis från förr. Vi har nog mycket gemensamt. Men bor inte i samma stad längre så vi passar på att ses när han är här.

Igår var jag med samma vän på det stora varuhuset. Så det blev påfyllning hemma med fuskfårskinn, nya lakan och en superskön "intelligent" kudde från ett annat ställe. Katten fick en liten råtta till leksak men hon verkar mest arg på den och tycka att den stör. Om man inte kastar den högt i luften så att hon kan fånga och visa sina hopp. :-p Alternativt ignorerar prompt när det inte passar fröken.

Kram på dig, hoppas du har en härlig helg.

Maria-Snickaregården sa...

Härligt ni har det ♥
Kram Maria

Choices by Annie sa...

Som vanligt lockar du fram en speciell känsla i dina inlägg som får mig att känna mig varm och mjuk. Tack.)
Verkar som om ni haft en härlig helg tillsammans, och jag önskar dig en lika härlig söndag
Kram
Annie

Blommiga Rutan sa...



Godmorgon!

Så fint du skriver om dina systrar, sitter här och blir alldeles rörd när jag läser din varma, fina text!
Så roligt med förlovning.

Idag gör jag inte så mycket, lite trött efter en härlig (sen) kväll i Stockholm med goda vänner.
Lite tvätt, lite städning, promenad och matlagning, brasa och kanske titta på någon film till kvällen.

Önskar dig en skön söndag
Kramar Anncathrine

Charlotte sa...

Du beskriver det så fint! Låter underbart! :)
Hoppas ni hade en rikigt mysig helg!