En helt onödig sak

Ibland så dyker dom upp.
Dom där helt onödiga sakerna som jag verkligen inte behöver men vill ha.
Som en sjal med dödskallar.
En vän till mig sa med rösten full av ironi:
Men vad händer, det är ju lite färg i den?
Minsann!

Den får ligga kastad över soffkanten.
Kostade mig hela 25:-...

Jag har för lite tid nu känner jag.
Det är jag nog inte ensam om i vardagen.
Den här veckan har det varit arbetsrelaterade saker varje kväll.
Så även den här kvällen.
Men imorgon är det fredag!
Då tänker jag fuldansa och pyssla klart lampan som ska hänga i köket.

Kram Hannis




20 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Visst är det mycket i veckorna. Så man förbjuda när det är helg. Kram Pernilla

Home2tiny sa...

Sjalen är ett riktigt kap, så himla snygg o priset, den var ju nästan gratis....Japp helgen är alltid efterlängtad. Kramisar Tina

Bara Sara sa...

Ja onödiga saker blir det ibland men samtidigt kan det ge guldkant för humöret! Fin är din sjal! Kram Sara

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Lite färg får du stå ut med för och få skallarna, läckert! Jag är ingen sjalmänniska men har också köpt en, och rejält med färg, hallonröd! Får se hur det går, men den är snygg i hallen i alla fall.
Kramar
AnnaMaria

VisaLiza sa...

Har stått och tittat på samma sjal men insåg att jag inte kunde motivera inköpet av ännu en. Riktigt fin är den dock! Passar dig perfekt med tanke på motivet! Det där med tiden är inte enkelt. Känner ständigt att jag har en stor brist av den varan. Kramar Liza

Anna Svensson sa...

Den där var supersnygg! Jag använder gärna sjal.
Kram
//bara anna

Queen of Kammebornia sa...

Åh, fuldansa, vad underbart! och ibland är det ju just de där onödiga sakerna som är nödvändiga. Jag hade inte heller låtit bli den där sjalen! Och vet du... du kan säga ifrån om det blir för mycket. Det är svårt, men det går :) Kram!

Johanna Stålros sa...

25 rikstaler? ett väldigt nödvändigt onödvändigt fynd om man säger så som inte kunde låtas va;) Kram på dig

Anna S sa...

Ett sånt fynd sjalen är! Klart du skulle ha den. Verkligen vacker. Det ser ut som en riktig Hannis-sjal.

Fuldansa är härligt! Att få dansa som man vill och som om ingen tittar. :-)

Hoppas det går bra med alla möten och att du inte tar ut dej för mycket.

Kramar

Good Enough sa...

Vilket fynd. Schalen är fantastisk, jag gillar att det är färg i den ;-)
Fuldansa in helgen låter underbart!!

Kramen M

Helén i Vilrummet sa...

Å vilken cool sjal! Gillar döskallar. Köpte ett armband bestående av små små döskallar i Ullared för 20 kr. Ser ut som ett vanligt armband av pärlor, men det är små små skallar.
Kram Helén

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

...snyyyyygg!! Å döskallar är lovely och färg i den mängden kan man ju klara av, hi hi..

Livet är fullt av onödiga men ändå helt nödvändiga prylar!! Oftast är det just dom som sätter lite guldkant på tillvaron!!

Kram...
PS. Jag ser fram emot morgondagen då skall vi styra kosan mot landet, längtar...

Jennica... sa...

Wow! 25 kronor, vilket kap! Den var ju jättefin.

Fuldansa.....det är väl härligt! :)

Kram!

My everyday life sa...

Många fina stämningsfulla bilder och texter jag missat..men nu är jag ikapp igen :) Kram Nina

Rosenhäxan sa...

Hej Nu har jag läst ikapp dina fina inlägg. Så fint du har i ditt hem. Rogivande.
Din sjal är superfin. Gillar sjalar användar såna varje dag.
Onödiga inköp är roligt ibland.
Fredag redan imorgon. Då ska jag pröva ett fotbad m fiskar för första gången. Hmmm tror de kittlas de små rackarna.
Ha en fin helg
Kram Gittan

Lissen sa...

Sådana fynd är oemotståndliga, helst till det priset.

Har också haft fullt upp, men har nu sakat börjat gå ner i varv.

Ha en fin helg med massor av dans och pyssel

Flower of Fame sa...

Såg att jag skrev fel i inlägget. Ska stå får njuta, inte förbjudna. Tokigt det kan bli ibland. Ha en fin kväll. Kram Pernilla

Mamma C sa...

Vaa! 25:- för denna snygging, vilket kap. Skönt att det är fredag i morgon.
Kram Mamma C

Maria sa...

Vilket fynd! Och sååå cool :)
Skönt med ledig fredag iallafall efter en hård vecka!

KRAM

Choices By Annie sa...

Så snygg och 25:- är ju ingenting.
Ser fram emot lampan;)
Kram
Annie