Det där med presenter

Igår hade jag fått ett paket på posten.
Från en vän som bor ganska långt härifrån.
Samma vän som jag fick John Lennon-planschen av.
 (den som fortfarande inte har blivit inramad...)
Vi pratade tidigare om en väska hon och jag..
En väska som jag köpt och lämnat tillbaka.
För att det var ett onödigt köp. Inte dyrt men onödigt.
Det tyckte även väninnan som var med när jag köpte den.
I alla fall så hade min vän som bor långt hittat den på rea och tänkt på mig.
Och skickade den, ihop med en massa "ta hand om dig själv" saker.
Hudvårdsprodukter.
Som hon tyckte passade mig.

Det blev som julafton.
Att sitta där och lukta, och prova och fnissa åt brevet som var med.
Och ställa väskan på plats.
Och vet ni, det handlar inte om det materiella.
Utan det handlar om att en människa som har det så oerhört tung i
sitt eget liv just nu tar sig tiden att tänka på mig. Att hon funderat på
vad som skulle göra mig glad och vad jag skulle behöva för att mysa.
Jag känner mig bortskämd.
På det känslomässiga planet.
Det är inget att ta för givet!

Kram Hannis



17 kommentarer:

Bara Sara sa...

Å så roligt att få just ett paket på posten, det mesta som kommer hem har man ju liksom själv beställt. Men ett paket! Kram Sara

Flower of Fame sa...

Så härligt med en sådan vän. Tror säkert att du är en lika fin vän åt henne. Ha en fin dag Kram Pernilla

Le petit jardin sa...

Vilken skön vän att ha!!

Kram kajsa

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad härligt att ha en så fin vän, kanske var det så att hon fick en liten, liten frist i sitt eget, när hon tänkte på dig och vad du tycker om och när hon slog in paketet...
Kram,
Regina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en fin bloggvän, vilken överraskning. Och det står ditt namn på väskan, ursnygg.
Kramar
AnnaMaria

Den där Victoria sa...

Åh, så fint av din vän, det är sådant som man kan glädjas åt länge. Jättefin väska var det också.

Kram Victoria

Helén i Vilrummet sa...

Såna vänner växer inte på träd. Vårda henne ömt. Och ge tillbaka av dig.
Kram Helén

Anna S sa...

Så härligt att din vän tänkt på dig och tagit sig tid att välja ut saker! Förstår vad du menar med att det inte handlar om det materiella.
En fin vän som bryr sig mycket om dig.
Och väskan är supersnygg!

Kramar Anna S

tinajo sa...

Snäll kompis! :-)

Mamma C sa...

En riktig BÄSTIS, det är toppen att ha.
Kram Mamma C

Charlotte sa...

Vad gulligt! Sånt som verkligen värmer i hjärtat.
Väskan är jättefin också!

Jennie Bergius - färg och kärlek sa...

Den där väskan känns ju verkligen som din stil! Så gulligt av din vän :)

Tack snälla! Visst är hösten fantastisk. Ha en härlig kväll <3 Jennie

Edith och jag sa...

Så fint av din vän! Lycka att ha så fina vänner i sitt liv.
Kram Maria

Maria-Snickaregården sa...

Vilken fin gest av din vän. Rena julafton, eller bättre än julafton för då förväntar man sig iallafall ett litet ;)
Kram Maria

På Selmas gata sa...

Det är verkligen en rikedom att ha sådana vänner! Lycka! Kram/tanja

Melody and M.E sa...

Jag tror att hon gjorde det för att du är en så himla bra vän själv, så hon vill visa sin uppskattning!
Det märks så väl här i din blogg, vilka fina tankar du bär på!
kram M.E

Choices by Annie sa...

Det kallar jag rikedom, att ha sådana vänner är få förunnat.
Det är du så värd
Kram
Annie