Akvarell

Det finns många kreativa människor i bloggvärlden.
Jag vet inte om hon hittade mig eller om jag hittade henne men Jennie Bergius
är en av dom. Och nu finns en av hennes vackra akvareller hemma hos mig.

Och jag får hippiefeeling av den.
Så mycket att jag igår började tänka på handmålade plakat i demonstrationer.
På hennafärg och upp och nervända backar som bord.
Det är inte dumt det!

Nu ska den bara hitta plats.
Bland det andra som ska upp på väggarna.
Det är nog bland det meckigaste jag vet.
Att få upp saker på väggarna på ett snyggt sätt.
Så att det inte blir plottrigt och störande.
Hur gör ni med tavlor?
Planerar ni eller slänger ni upp och tar bort medans ni håller på?

Kram Hannis

14 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Vilken fin akvarell hos dig! Får kika in på hennes sida ikväll. Hippiefeeling med fin budskap ;) Kram Suss

Good Enough sa...

Vilken fin akvarell. Den kändes som Hannis :-)
Jag är väldigt dålig på det där med spontan och "det blir som det blir" så jag planerar noga innan jag sätter upp mina tavlor. Oväntat? ;-)

Kram M

Flower of Fame sa...

Så fin akvarell. Tavlor är nog det som tar längst tid att tänka hur jag ska ha det. Ha en fin dag Kram Pernilla

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Hannis !

Visst fick man det feekingen med fint budskap.
Ja du det där med tavlor...
Det är svårt och ska bli rätt ;)
Just nu har vi inte så mycket uppe tavlor men vill komma dit,
Men hyllplan, speglar mm... skratta eller gråt med då kommer lasern fram ;)

Ha en alldeles fin tisdag !

En varm kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den tavlan hamnade rätt, hon är duktig Jennie. Att hänga snyggt är jättesvårt, till makens förtret har jag ångrat mig och flyttat, ångrat och flyttat...det blir många hål. Så planera före är bra!
Kramar
AnnaMaria

Choices by Annie sa...

Så fin akvarell, får också en hippie feeling av att titta på den. Härligt.

Ja du det där med att hänga på väggar är inte lätt men här slänger vi bort prestigen och slänger upp saker på väggarna som vi gillar. Ibland blir det bra, ibland inte.

Önskar dig en härlig dag
Kram
Annie

Le petit jardin sa...

Peace out...vilken härlig feeling man får av kortet.
Förstår det där med plåttrighet..att hitta balansen att få det snyggt....mitt hem just nu innehåller inte många tavlor, det passar liksom inte in utan de få varav tre är ganska stora så får det räcka.

Kram kajsa

Pemsplatser sa...

Jättefin!! Hon är bra begåvad Jennie:) Kram

LissenTo sa...

Kul att hitta inspiration och nya vänner på bloggar. Läcker tavla som blir snygg kontrast till allt det lugna i ditt hem

Taveluppsättning måste planeras :-).

Tack för dina ord, min peppande vän

kram Lissen

Rosa i huset i vitt sa...

Jättefin akvarell... jag tycker det är jättesvårt att få tavlor bra uppsatta
kram Rosa

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Jamen bloggvärlden är rätt fantastisk...så mkt kärlek o vänskap !!!

Här kommer lite kärlek till dej...kraaaaaaaaam

Home2tiny sa...

Ja Jennies tavlor är sagolikt fina o visst är det fantastiskt vilka fina bloggvänner man får. Tavlan kommer bli så fin hemma hos dig, det står liksom Hannis på den. Kramisar Tina

Jennie Bergius - färg och kärlek sa...

Åh tack fina Hannis! Å ja hippiefeeling, underbart! Jag tror nog att du kommer att hitta en perfekt plats för den :)

Ha det bäst fina du <3 Jennie

På Selmas gata sa...

Så himla häftigt det är med bloggvärlden egentligen, underbart att finna nya människor med massor av talang. Själv köpte jag för en tid sedan ett print från en annan bloggare och är så nöjd.

Förstår att du grubblar på var den passar. Jag är nog sådan att jag vet innan var tavlan ska sitta, får liksom upp det i huvudet när jag ser den och tänker att "den skulle passa SÅ bra just där"... Men vi har alldeles för få väggar för allt jag vill sätta upp:-)

Kram till dig!