Yoga

Tack för era tankar om stolarna!
Det blir nog som magen säger, mattsvarta.

Jag läser Malin Berghagens bok just nu.
Oerhört bra!
Hon bjuder på sig själv på ett osentimentalt sätt.
Och det är många bra tips i den som jag tar till mig av.


 Sen är den dessutom fylld av vackra bilder.
För tillfället kan jag inte träna.
Alltså springa eller köra träning med hopp och mycket böjmoment.
Men jag kan gå och jag kan yoga.
Inte alla rörelser men många.
Så det försöker jag hålla mig till.
Och läser vackra böcker.
Som inspiration.
Den här boken har blivit en som ligger på min topp tio-lista.
En feelgood bok.

Idag blir jag hemma. Sängliggandes.
Jag gillar det inte men ibland måste jag bara ge mig.
För nu behöver mina höfter  och rygg vila.
Imorgon väntar sjukgymnastik och efter det massage.
Jag tänker använda min tid i sängen till att planera.
Inför golvet som ska läggas i köket.
Stolar som ska göras om.
Och inför målningen av resten av lägenheten.
Behagliga problem.

Kram Hannis

Ps. Anna.S, en stor, stor kram till dig!
Tack för alla dina fina spår du lämnar.
Två utropstecken tycker jag var en bra beskrivning!




25 kommentarer:

Ellinor sa...

Hoppas du får en vilsam dag med inte för mycket ont.
Tack för info om mattan. I Växjö var den slut men jag hittade två fina lampor istället!
Kram
Ellinor

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Nämen...har du ont idag...hoppas det släpper snart !

Ta väl hand om dej...storkramen till dej

Flower of Fame sa...

Hoppas du får en bra dag. Trots att du har ont. Njut av att läsa det är härligt! Kram Pernilla

Arja sa...

Halloj!
Den boken satt jag bläddrade i hos frissan, håller med fanns mycket bra i den & massor av vackra bilder. Usch för att ha ont, hoppas det blir bra fort, fort. Bra val där med mattsvarta stolar, snyggt!
Ha d gott kram kram Arja

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Trist att du har en sån dag, då gäller dom tre V-na. Vila, värme vänskap, och du har ju pälsbollen som fin kompis. Yoga har jag funderat på ett tag, kan börja med och köpa boken.
Varm kram
AnnaMaria

Anci sa...

Jag hoppas att det blir en bra dag för dig !! Vila och sköt om dig.

Dina bilder är inspirerande och det verkar boken också vara :)

Kram
Anci

Kia sa...

Vila på du!! Jag är lite inne på att prova yoga...få se när jag ska få in det?

Ha en skön dag i sängen!
Kram Kia

Åsa Liljedahl sa...

Styrkekramar!

En Vacker Vardag ♥ sa...

Ja ibland måste man ge sig vilodagar. Boken är underbar den har både bild och tänkvärda texter som du skriver, och man mår bara lite extra bra av att få bläddra i den.

Varmaste kramen till dig
Lotta

Good Enough sa...

Är så nyfiken att läsa boken! Det ska jag ta o göra.
Du lämnar så vackra spår med dina bilder, din inspiration och din styrka.
Ta hand om dig du fina.

Kramen M

kavallinskan sa...

Den boken fick jag i present av mina döttrar när jag fyllde år, älskar att bläddra i den!
Hoppas du mår bättre snart igen och slipper värken!
Kram viktoria

Le petit jardin sa...

Oj, oj...sängliggandes låter ju inte så roligt, men hoppas du snart är på nenen med nya krafter. Yoga är så skönt, borde börja med det igen

Boken lät intressant, ska försöka få hem den en dag

Ha,ha...mes, jo han kommer ju aldrig fram till något vettigt :)

Kram kajsa

Helén i Vilrummet sa...

Jag hoppas att du blir bra snart! Vila vila vila och håll dig till att enbart PLANERA ommåling och golvläggning. Du behöver ju vila ;-)

Kram Helén

Rosa i huset i vitt sa...

hoppas dagen blivit bra
kram Rosa

Tina sa...

Hoppas det onda har stuckit sin kos och att du mår bättre nu!
Den där goa sängen du har botar nog det mesta, hehe!

kramen

Pemsplatser sa...

Härligt med en bra bok. Det var alldeles för längesen jag läste... Har varit lite för stimmigt ett tag med renovering och allt. Men sen en dag kommer jag nog till ro med en bok, mysigt:) Kram

Charlotte sa...

Aj aj hoppas det blir bättre med sjukgymnastiken!
Inspirerande bok!
Hoppas du har en fin kväll!

Mina drömmars hus sa...

Äsch då, inte bra, hoppas du kryar på dig efter sjukgymnastiken och massagen.
Boken ser väldigt fin ut, även om Yoga inte är något för mig. Alldeles för orolig för det, jaa jag vet det är dom som behöver det mest :)
Hoppas du mår bättre snart och kan lämna sängen, även om du är kreativ där.
Kram
AC

Home2tiny sa...

Värk kan göra en tokig, tror minsann vi har en hel del gemensamt vännen. Klokt att lyssna på kroppen o vila. Planera o fokusera på allt roligt som finns där framme när det onda lättar o hoppas på att sjukgymnastik o massage hjälper. Tänkte för något år sen anmäla mig för en helg med yoga där Malin skulle vara instruktör, men modet svek mig tyvärr. Nu ska jag köpa boken o bli inspirerad, tack för tipset o krya på dig. Många o stora kramisar Tina o tack för dina ord hos mig.

Ewa`s Galleri sa...

Låter som en bok jag skulle gilla
Hoppas du vilar dig och tar hand om dig själv idag
Stolarna blir väldigt fina mattsvarta tror jag
Ha en skön kväll

Mamma C sa...

Har stått och klämt på denna bok flera gånger. Ska gå och köpa den nu. Hoppas du känner dig bättre nu.
Kram Mamma C

Melody and M.E sa...

Så skönt att Yoga fungerar för dig när du inte kan springa och träna! Det gäller att ta vara på det som är positivt när det är tunga dagar! Att läsa en fin och inspirerande bok kan fånga tankarna och lindra smärtan!
Hoppas morgondagen är en bättre dag!
Kram
M.E

Choices By Annie sa...

Usch och fy för smärta, men så bra att du inser när kroppen behöver vila, viktigt att lyssna, (hur tråkigt det än kan vara ibland)

Tack för tipsen om boken, det ska noteras på önskelistan inför jul;)

Hoppas du haft en lugn, mindre smärtsam dag.
Kram
Annie

Mamma med ambitioner sa...

Usch inte igen. Stackare där. Jag har också Malins bok. Tycker om den jätte mycket.
Tag väl hand om dig och kasta bort dina måsten.
Stor kram Kristina

Anna Svensson sa...

Yoga är jag faktiskt väldigt nyfiken på. Boken också. Har ju köpt Kristins bok som jag gillar mycket.
Har du ryggproblem?
Hoppas vilan gör susen!
Kram