Vitt golv

Det blir bara en tjuvtitt.
Runt den här bilden står saker på varandra.
Blandat med lister, målarfärg och gardinstänger...
Men golvet är på plats, och väggarna målade.
Jag har gått i jobbarbrallor hela helgen och har färg överallt.
Men nöjd, det är jag!
 Den här killen bryr sig föga.
Han går och lägger sig eller leker med leksaken tills han blir vindögd.
Ikväll ska jag slå dit listerna och måla sista väggen.
Sen tar det nog en vecka eller två innan jag lägger golv i köket.
Den här träningsvärken lär ta tid att repa sig ifrån!

Kram Hannis

24 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

Härligt jobbat ! :)
Bra träning ;)
Gym behövs inte eller hur ? ;)
Så var det precis igår :)
Klo 13 kläderns på.en mjuk dag till dig.kram

Villa Björkenäs Backen sa...

Så fint det blir goa du !kram

tinajo sa...

Vad du har legat i - jag är imponerad! :-)

Hemma på Sjuan sa...

Snyggt! Här är det också målning för fullt, förhoppningsvis sista veckan...
Så söt han är er vovve, kram Suss

Tina sa...

Lägga golv är tufft, särskilt för knäna. Men fint blev det!

kram

Hanna sa...

Ha en fin vecka.
Kram
Hanna

Melody and M.E sa...

Här skulle sovrumsgolvet ha målats vitt i helgen, men när jag skulle köpa färg i lördags hittade jag en heltäckningsmatta som man lägger som plattor! Så jag gick därifrån utan färgburk och med mattfunderingar!
Önskar dig en bra vecka!
Kram M.E

Flower of Fame sa...

Så fint det blev. Så söt vovvsingen är! Kram Pernilla

Jennica... sa...

Åhh, det är ju så fint med vita golv! Vad duktig du är!

Ha en fin måndag!
Kram!

VisaLiza sa...

Vovven är verkligen ljuvligt söt! Ett hundliv är verkligen inte att förakta, han ser ut att ha det riktigt gott. Fint det ser ut med det vita golvet, bra jobbat! Kramar Liza

Le petit jardin sa...

Vilken energi..både på dig och pälsbollen

kram Kajsa

Stationen1887-Angelica sa...

Vad roligt! Det är rätt inne med färg all-over nu för tiden! Många som har det iallafall!

Fint blir det!! Kram!

Fröken Grön sa...

Hihi, det är ju det bästa med fotografering, att man väljer hur man vill beskära bilderna! Mången smutstvätthög har hamnat utanför bild här hemma. =)
Spännande med nytt golv. Och "lurvas" är ju för go'!
Ha det fint i veckan!
/Anna-Karin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Superfint! Det blir så härligt ljus i rum med vita golv. Vila ryggen ikväll nu.
Kramar
AnnaMaria

Helén i Vilrummet sa...

Vad duktig du är! Fint! Heja dej!
Kram Helén

svart vitt och rött sa...

Superdupersnyggt!! Bilden på vovven är ju bara sååå läcker också :-) Hihi, det gäller att hålla koll på leksaken all the time liksom :-) Ha det gott!

MammaElva sa...

Ser kanonsnyggt ut! Jag ska nog fortsätta tjata på gubben om att måla om våra golv ;) Kram på dig!

Home2tiny sa...

Varför gå på gym liksom???? Så läckert det kommer att bli med vita golv, ska bli spännande att få se lite mer än en tjuvtitt. Älskar de svartvita bilderna i förra inlägget. Kramisar Tina

Pemsplatser sa...

Åå vad spännande! Ska bli så kul att få se resultatet:) Kram

Anna S sa...

Så fint!! Din lägenhet helt badar i ljus.
Älskar hur Rolle ligger på rygg med sin leksak med. Trygg kille. Tur att han är cool inför förändringar. Min katt börjar hyperventilera så fort jag flyttar något större härinne. Men sen blir det lugna gatan igen.

Hoppas att du har det bra. Jag har fixat i hallen nu ikväll. Tog ner en hatthylla som mest tog upp utrymme och ändrade om med spegel mm. Har lite snickarprojekt på gång som jag ska köpa färg till.

Kram till dig!

Mamma C sa...

Du är så grymt duktig på allt. Ser jättefint ut den lilla tjuvkiket vi får göra. Här hemma tänker jag mest nu för tiden vad jag skulle vilja göra. Men kommer aldrig till skott.
Kram Mamma C

Bara Sara sa...

Ser jättefint ut!! Tror jag skulle ha svårt att måla golv- skulle säkert glömma och trampa i färgen:-) Kram Sara

Kia sa...

Ser bra ut! Bra jobbat. Skönt med träningsvärk. :)

Kram Kia

Jennie Bergius sa...

Åh så fint det är med vita golv, bra jobbat! Och underbart fin hund :)

<3 Jennie