Vid odlingslotterna

Vid odlingslotterna där jag ska stå och gräva nästa år blommar det.
Tidig morgon är det tyst och jag strosar runt där.
Kan ni fatta att den här oasen ligger fem minuter från Uppsalas city?




Och vad är det då jag älskar med det här stället?
Jo, det är så operfekt. Så utan prestation att jag blir lyrisk.
Här odlar folk bara för glädjens skull.
Inte för att sälja eller stressa.
En trasig trästol duger alldeles utmärkt att vila på bland sina blommor.
Färger, grönsaker och sneda små staket.
Gångar som inte är raka, någons pioner krockar med någon annans rosor.
Och mitt i det så sitter en dam med en bok.
I en oas fem minuter från smeten.
Jag älskart!
Och nästa år står jag här och gräver.
Hur ska jag kunna låta bli att planera långt i förväg?
Svårt det här med att vara här och nu ibland.

Kram Hannis


20 kommentarer:

Mina drömmars hus sa...

Den operfekta odlingen skulle passa mig perfekt.
Ser underbart ut, där kommer du att trivas.
Kram
AC

Anna Svensson sa...

Vi var hos goda vänner i somras på deras kolonilott. Jättemysigt och bara minuter från Helsingborgs stad. De bor där 6månader om året och jag tycker det verkar toppen.
Har du köpt en liten kolonistuga?

Jo tack, Cecar mår nu mycket bättre men går på kortison som jag håller på att trappa ner, det går åt rätt håll, tack och lov.

Ha en fin dag!
Kram
//bara anna

Charlotte sa...

Gud vad mysigt! Lugnet själv med grönskande platser. Förstår att du längtar! :)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kan inte bli bättre, att ha nära är ett stoort plus. Kommer bli roligt detta nästa år.
Kramar
AnnaMaria

Choices By Annie sa...

Så roligt du kommer ha det nästa år, förstår om du längtar lite. En plats att odla på är något fantastiskt som gör gott för både kropp och själ.

Ha en fin dag idag
Kram
Annie

Jennie Bergius sa...

Vilken underbar plats att få spendera tid på! Och visst är det allra bäst när det bara är för att njuta och inget annat :)

Tack fina Hannis, så glad jag blir. Jag hade lätt kunnat flytta in i den där målningen :)

Ha en härlig tisdag <3 Jennie

Bara Sara sa...

Så avslappnat det ser ut. Som du skriver, skönt att odla det man känner för och fokusera på njutningen mer än prestationen! Kram Sara

tinajo sa...

Himla fint du!

Helén i Vilrummet sa...

Å vad mysigt!
Och så vackra bilder!
Kram Helén

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Låter jättehärligt! Fina bilder också...
Kram
MArie

LissenTo sa...

Det operfekta låter som en väldigt bra utan måsten. Planera är ju på något vis halva nöjet och man får ju ändra om planerna sååååååååååå mycket man vill.

Kram Lissen

Good Enough sa...

Visst är det härligt att längta. Härligt och lite besvärligt :-)

Tror du kommer stortrivas i vår!

Kram M

Flower of Fame sa...

Härligt med sin egen lilla oas. Blir säkert hur mysig som helst. Kram Pernilla

Melody and M.E sa...

Då har du en härlig vår att se fram emot! Jag har nog vandrat några gånger över de där odlingslotterna!
Roligt med stolen, jag två precis likadana här som är hela! Köpte dem på loppis och nu står de bara här och väntar på att någon ska vilja ha dem!
Kram
M.E

Villa Björkenäs Backen sa...

där kommer det vara toppen för dig att hämta dig mellan allt annat.
Riktigt fint oas !
Håller med dig att så häftigt att det är så nära stan.
Kommer du att ha en stuga också ?
Eller odling ?

Så vackra bilder du har tagit.
Ha en god fortsättning på denna veckan !

Kram från mig

Home2tiny sa...

Vilken avstressande o ljuvlig miljö förstår att du längtar efter att få sätta spaden i jorden. Kramisar Tina

Mamma C sa...

Så skönt att bara slå sig ner på sin stol och insupa alla dofter. Förstår att du längtar till nästa sommar.
Kram Mamma C

Kia sa...

Åh, vad kul du ska få. Klart du kan börja planera redan nu! Det är ju halva nöjet. :)

Vädret skiljer sig stort från tidig morgon till eftermiddag. Kan tänka mig att hösten är mer påtaglig vid fyra. Vid sju när jag åker är det runt 10 grader och jag vill att barnen ska ha jacka för då är det inte varmt och sen när jag hämtar vid tre är det 20 grader. Lite svårt med kläder! Imorse var det 16 vid sju och det är inte så vanligt i september antar jag.

Ha det toppen!
Kram Kia

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Åååå...vilka sköna bilder !!! Förstår att du inte kan släppa tanken på att du ska stå där till våren...va kul !!!!
Det är något som är väldigt vackert i det operfekta..håller med..kanske för att det inte är tillgjort eller konstlat utan naket och ärligt !!

Tack rara för ditt tips om min "glugg"..jag blev lite inspirerad av den idén...va läckert det skulle va !!!!

Kramen till finaste Hannis

Le petit jardin sa...

Oh, så roligt...blir alldeles glad för din skull

Kram kajsa