Tema ordning och reda

Jag höstrensar.
Gör ett race varje vår och höst.
Sånt jag inte använder säljs eller ges bort.
Nu rensade jag skåpen i köket för att en unge som inte är unge längre
har flyttat hemifrån och behövde lite sånt som jag har överflöd av, som
kökssaker. Vilket gjorde att mina skåp fick sig en ordentlig genomgång. 
Jag behöver inte fyra stycken sockerkaksformar till exempel. 
Så igår var dom här och hämtade mitt blandade bidrag till det nya boendet.
Kökssaker, lite myskuddar, ljusstakar och gardiner.
Och det blev en väldig ordning i mina skåp på kuppen.
Och jag står och ser förvånad ut.

 Jag hade en så mysig torsdagskväll så jag ler fortfarande.
Med vin och kex hos en fantastisk människa med glittrande ögon.
På vägen hem pratade jag med mormor i telefonen och vi pratade strövtåg, 
Sicilien och vulkaner som hon sett. Vi pratade om kärleken till djur och hur 
det känns när man måste fatta beslutet om att avliva dom och säga hej då.
(ingen fara, min pälsboll är frisk!)
Så pratade vi om kärlek, gammal kärlek och fnissade lite.

Och när jag kom hem var jag så fylld av energi att jag började
greja med sånt man inte ska börja greja med innan man får
främmande som ska sova över i helgen. Och absolut inte när
 man som jag ska gå upp klockan 03. Som att måla stolar.
Men jag tror det blir bra!
Eller så är jag bara övertrött och ser i kors.

Hörrni, fina helgen till er!
Kram Hannis

Ps. Anna.S, hoppas du får en bra helg.
Ska du bara njuta eller har du saker planerat?
Kram Hannis








16 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så skön känsla det är när man rensat. Så fint det blev. Hoppas du får en fin helg. Kram Pernilla

Good Enough sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Good Enough sa...

Vilken härligt energigivande dag. Att rensa ut är så skönt. Älskar att plocka, städa och rensa.
Samtal med en person vi tycker om är fantastiskt. Man blir uppfylld av energi, värme och energi.
Hoppas din fredag fortsätter på samma fina sätt.

Kramen /M

Tack för fina kommentarer. De hjälper o värmer.

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !!!

Du Hannis. kanske kan du komma hit en sväng när du ändå är i rensartagen....
Här har vi allt mellan himmeln och jorden.
Jag här nog förmåga att ha kvar saker . gömda ;)

Men jag Lovar att bli bättre !!!

Så härlig energi du här fått ! Så fint skrivet.
Det vet du väl att du fångar dom rätta orden !

Ha nu en Riktigt skön och härlig helg med gäster ! :)

Kramen

ps....könner igen mig i målandet ;)

Fröken Grön sa...

Åh, jag vill också rensa. I alla våra högar. Renovering är trevligt, men ack vad man stökar till det. Köksskåpen hade också behövt sig en omgång. Snart...
Ha en fin fredag!
/Anna-Karin

Choices By Annie sa...

Visst är det härligt att rensa och röja, det är något speciellt med hösten och våren som gör att de där rensningarna äntligen blir av. Konstigt att man hinner fylla upp skåpen igen innan det blir dags för en ny rensning bara;) Undrar hur det kan komma sig;)

Härligt med massa energi, ljuviga möten och härliga samtal. Ibland är livet bara helt perfekt;)

Önskar dig en ljuvlig helg, här blir det rensa och röja i trädgården och kanske hinns det med ett loppisbesök för att fylla på de rensade skåpen lite ;)
Kram
Annie

Charlotte sa...

Vilken härlig ordning! Kanske skulle göra så hemma också..!
Ha en fin helg du också! :)

Kia sa...

Jamen vad skönt att få lite rensat. Rätt befriande att få slänga och rensa ibland. Man får ju sina ryck ibland! :)

Önskar dig en toppen helg!
Kram Kia

Hajan sa...

Ha,ha Du är för rolig , det blev nog bra. Inte sjutton såg du i kors
tänk att Du är så duktig med pensel och färg, och med kameran, Du är härlig.

Trevlig helg önskar jag Dig.
kram Hajan

Maria sa...

Vad härligt att höra att du är full av energi, smitta gärna av dig lite ;)

KRAM

Maria sa...

Vad härligt att höra att du är full av energi, smitta gärna av dig lite ;)

KRAM

Mamma med ambitioner sa...

Hoppas du får en härlig och pigg helg vännen. Här rensas också. Lillebror vill vara stor ......
Kram Kristina

Mamma C sa...

Härligt när man får rensa lite ibland. Tror nog stolarna ser gör bra ut.
Ha en fin helg du med.
Kram mamma C

Hemma på Sjuan sa...

Skönt med rensning! Perfekt när man kan lämna vidare, vi skickade med sonen en del oxå.
Ha en fin helg, kram Suss

Anna S sa...

Hej Hannis! Så bra att du kunde dela med dej av det du hade för mycket av i dina skåp och annat!
:-) Jag behöver rensa just köksskåp också.Och klädkammare , vind och källare. Ta undan och sortera om. Besticklådan och en låda med "småkrafs" fixade jag i början av veckan och det kändes ganska bra.

Jag har haft kalas här, fyllt år. Det har varit trevligt och fullspäckade dagar. Idag blir det tecknad film och Thaimat och vin hos en barndomsvän.
Kanhända jag sover över också om det blir sent. :-)

Hoppas att din dag blir fortsatt mjuk och snäll!

Kramar!

VisaLiza sa...

Härligt att få lite ordning och reda :) Gillar också det här med att flera bidrar till någon som skall flytta hemifrån. Så var det när jag flyttade. Några delar loppis och sedan många delar skänkta saker. Genom åren har sakerna givetvis bytts ut men en uppsättning tallrikar som jag ärvt i femte led är fortfarande de absoluta favoriterna. Kramar Liza