Svart vitt

Temat på fotoutmaningen är svart vitt.
Jag skulle kunna visa bilder från mitt hem eftersom att det är svart/vitt.
Men min tolkning får bli svart/vita foton.
När jag fotade analogt så fotade jag bara i svartvitt.
För mig är det tidlöst och det blir ofta ett annat djup i bilderna.
 Att fota porträtt i svartvitt är en favorit.
Min ena lillasyster som ni sett förut.

Om ni inte hakat på fotoutmaning så gör det!
Det är ingen tävling utan just en utmaning.
För ens egen fantasi.
Tjejerna kommer alltid på roliga teman och jag ser fram emot 
de tisdagar temat presenteras. Det är kul och prestationslöst!
Mer information och flera bidrag hittar ni här och här

Kram Hannis



26 kommentarer:

dianasdrömmar sa...

Älskar svartvita bilder så fint kram Diana

Flower of Fame sa...

Så vackra bilder. Jag gillar också svartvita foton. Kram Pernilla

Le petit jardin sa...

Svart vit ger en fantastisk känsla och djup åt en bild, snyggt!!

Åse sa...

Svartvita bildet är vackra, oftast lite magiska. Du har fångar temat fint. Ha en fin söndag. Kram

Melody and M.E sa...

Underbara foton! Svartvita foton är alltid något extra!
Kram M.E

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vackert, du är en underbar fotograf.
Kramar
AnnaMaria

LissenTo sa...

Dom två översta bildernas djup och den sköna softa svartvita färgen tilltalar mej. Duktiga du.

Blir lite sugen på fotoutmaningen. Får se

Kram och ha en fin fixardag

Karin sa...

Fina bilder och jag håller med dig om att det alltid är kul med fotoutmaningen och vad temat ska bli framöver eller vad man ska fota som passar. Ha en riktigt bra dag Karin

Kia sa...

Jag älskar svart vita bilder! De ger en helt annan känsla än färg. Brukade framkalla hemma förut för typ 100 år sen, himla kul!

Om du har vägarna förbi Stockholm så ska jag ta med dig och klättra. : )

Ha en skön söndag!
Kram Kia

dammråttor och rabarber sa...

Vackert ljus i bilderna!
kram Lisa

Arja sa...

Halloj!
Åh, vilka underbara s/v bilder.
Ha d gott kram kram Arja

Anna S sa...

Vackra bilder! Jag brukade fota statyer i svartvitt en del när jag också körde analogt. Var bland annat på Carl Millesgården och gjorde det med min syster för några år sedan.
Porträtten av din syster är superfina också!

Kramar, hoppas du har en mjuk söndag!

Mamma med ambitioner sa...

Jag läste ditt inlägg i morse men glömde kommentera :)
Bilderna är liksom texten underbar. Jag ska verkligen träna på att fotografera svart och vitt.
Ha en fin vecka.
Stor kram Kristina

Helén i Vilrummet sa...

Vackra bilder som alltid! Och supervacker lillasyster!
Kram Helén

LillaMy sa...

Kan bara hålla med dig. Det är verkligen roliga teman och kravlöst :) / LillaMy!

Rosenhäxan sa...

Så fina bilder. De svart/vita är så speciella. Har kanske nämnt att jag samlar på dem o gärna de äldre. Vilken vacker syster du har. Läste nu ditt förra inlägg. Livet är så upp o ner. Att känna sorg är nog det tyngsta jag varit med om. Det gäller att leva här och nu. Njuter av närheten till döttrar o alla söta små. Bästa medicinen. Ha det bäst fina blogg o IG vän
Kram Gittan

Rosa i huset i vitt sa...

Det är så fint med svartvita bilder...min man fotade mycket förr och framkallade själv och höll på ,,men fina bilder gjorde han i svartvitt
kram Rosa

Edith och jag sa...

Underbara bilder som alltid hos dig! Och tack för de fina orden om vår fotoutmaning ♥.
Kram Maria

My everyday life sa...

ÄLSKAR svartvita foton...underbart snyggt och tidlöst. Gillar verkligen bilderna på din vackra syster. Ha en fin kväll! Kram Nina

Mamma C sa...

Svartvita bilder blir bara så vackert.
Kram Mamma C

Team Åsgård sa...

Svartvita bilder är det nåt särskilt med. Tidlöst som du skrivit. Du har en mycket vacker syster:)
Kram!

Bara Sara sa...

Ljuvliga bilder - vacker din syster är! Kram Sara

Good Enough sa...

Fantastiska bilder. Jag tycker väldigt mycket om svart/vita bilder. Känns renare på något vis.

Första bilden är min favorit.

Stor kram /M

Ananas sa...

Superfina bilder!

Charlotte sa...

Svartvitt är så mycket mer känsal på nåt sätt! Jättevackert.

Charlotte sa...

känsla menar jag såklart.. :)