Stolar

Hörrni, nu vill jag höra er åsikt.
Dom här stolarna som jag släpade hem..
Jag har pillat bort lite av det slitna skinnet.
Och under skinnet finns det vackra beige tyget som jag 
tycker om och inte kommer ihåg vad det kallas just nu.
Men jag funderar på att måla dom svarta, matt svarta.
 Skjortan har inte ett dugg med det här att göra förutom
 att det är en favorit som hänger framme.

Två har blivit vita som ni sett tidigare här och dom ska få vara vita.
Men det är alltså fyra kvar.
Kanske ska ha två svarta och två vita?
Vad tycker ni som alltid brukar ha bra ideér?

Kram Hannis


20 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon på dig !

Ja du så här på morgonkvisten....
Vilken trivs du mest med ?
Som du säger så mätt svarta skulle nog kunna vara fint.
Då blir det ju fint mot det beiga och detaljerna på stolarna....
Du får det till ! Det är jag helt säker på !

Ha en fin fin dag! Kram

Flower of Fame sa...

De blir säkert fint med vilken som. Fast jag gillar nog svart bäst. Blir en fin kontrast till dina nya fina ljusa väggar. Kram Pernilla

Choices By Annie sa...

De kommer nog bli helt supervackra som svarta, och du har ju så många så testa på en och kolla först,)

Önskar dig en fin dag
Kram
Annie

svart vitt och rött sa...

Ja, men visst vad snyggt det skulle bli! Mattsvart blir ju läckert och en mix med färger på stolar är alltid snyggt! Go for it! Ha det gott!

Hemma på Sjuan sa...

Snygga stolar! Vitt är alltid fint men jag är inne i svart period nu så jag håller på mattsvarta ;) kram Suss

Le petit jardin sa...

Snygg kontrast till varandra med både vita och svarta stolar, så kör på svart. Stolarna är ju supersnygga!!

kram kajsa

LissenTo sa...

Det blir nog bra vad du än gör. Men ta mattsvart, gå på den känslan. Urfina stolar du fått

Kram Lissen

Mina drömmars hus sa...

Svart är snyggt, även om jag gillar vitt mera. Nackdelen med svart är att allt damm syns så väl, dammet finns ju på vitt också.
Ja som du kanske förstår så har jag inget bra råd, mer än att provmåla en kanske........
Ha en helskön dag
Kram
AC

Catarina Alexandersson sa...

De var ju fantastiskt vackra i vitt, men kan nog bli lika fina i svart, matt svart :) Jag har ett par matt svarta möbler, de bryter fint mot allt vitt.

Ha en fin dag,
kram Catta

kavallinskan sa...

Jag tycker matt svart skulle vara jättefint till det beige tyget!
Ha en fin onsdag!
kram viktoria

Rosenhäxan sa...

Vilka snygga stolar. Skulle välja svart eftersom du redan har 2st vita. Snyggt att blanda kanske!!!!
Kramen Gittan

Good Enough sa...

Svårt val, men jag uppskattar ju vitt så min röst faller på vitt. Men det är du som ska trivas med dem - så följ magkänslan. Det blir toppen vilket som!

Stor kram /M

Anna S sa...

Jag håller med de andra som redan skrivit. Mattsvart blir nog en höjdare på två av stolarna. Tänkte också att nån grå nyans kan vara fin mot det beige tyget.
Men svart är verkligen nåt som bryter av, blir som två fina utropstecken i rummet.

Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du gillar ju svart, jag tror dom kommer bli det. Och så har du ju redan två vita. Ska bli mycket intressant och se hur det blir.
Kramar
AnnaMaria

Melody and M.E sa...

Jag skulle nog måla alla vita! Jag tycker det är snyggt med vitt mot beige! Om stolarna ska stå bredvid varandra tycker jag det blir mera harmoni om alla har samma färg! Kanske är det säckväv under skinnet?
Blir nog bra hur du än gör!
Kram
M.E

Mamma C sa...

Mattsvart lät snyggt tycker jag. Två av varje färg också låter toppenfint.
Kram mamma C

I min smak sa...

Hej Hannis
Det var med viss bävan jag tittade på kommentarerna men såg snabbt att flera tror att de gör sig i svart. Om du vill se hur de blir kan du titta på matsalsbilderna min blogg (bifogar länk)där jag har nästan likadana stolar.
Susanne

http://www.medsmak.blogspot.com/search/label/Hemma%20hos%20oss%20i%20stan?updated-max=2012-12-25T20:43:00%2B02:00&max-results=20&start=27&by-date=false

Ett Vitare Hem sa...

Tror de kan bli snygga mattsvarta även om jag är extremt vit ;o)
Kram/Lena

VisaLiza sa...

Jag gillar tanken på kontrasterna. Ställer du dem tillsammans blir det som ett schackbräde. Kramar Liza

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Men så vackra stolar !!!! Jag röstar nog för svarta...enbart svarta.

Kraaaam på dej