Starta dagen

Jag har sovit tio timmar.
Det är ovanligt för att vara jag.
Och när jag vaknar så vill jag starta projektet på en gång.
Men man kan ju inte väcka grannarna med sticksåg klockan 07 på morgonen.
Så jag tar det lugnt istället.
Med en bok och kaffe.

Jag tänker på veckan som varit.
Där flera personer jag känner drabbats av förluster.
Det är inga jag känner på djupet.
Men som jag har haft en relation till i flera år.
Dom där förlusterna som är så smärtsamma.
När någon blir svårt sjuk eller dör.
Och jag tänker på hur maktlösa vi är när livet slår till.
På hur snabbt det kan vända.

Och idag ska jag leva runt med en av de finaste människor jag känner.
Den människan som när jag stod vid på en trottoar och grät 
lotsade mig hem via telefon. Och sedan fanns där dygnet runt 
när jag förlorade en av dom jag älskat mest i hela mitt liv. 
Vi ska leva runt idag.
Bland golv och målarfärgsburkar.
Puttrande köttgryta och bokhögar.
Och i målarbyxor och glittertofflor.
Det är jag tacksam för!

Så hoppas jag att ni har en mjuk lördag framför er.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, tack att du tar tid att lämna
spår här hos mig. Det är jag glad över!
Kram till dig




8 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

Så sanna ord !
Varje gång ! Alltid lika härligt att få titta in hos dig !
En mjuk lördag för dig med din fina vän.
Jag och min A sitter precis i bilen och pratar om detta som du skriver...

En mjuk lördag till dig !!!en varm kram

Hajan sa...

Jaa, lilla vän så är livet, men det
är så svårt att till sig detta.
>Men dagarna går i alla fall, en efter en.
Jag har om ett par veckor varit
ensam nästan ett helt år.
Är så tacksam att jag har mina barn. Det hjälper lite i varje fall. Hoppas Ni fick det trevligt nu med vad Ni skulle göra, din
kära vän och Du.
kram Harriet

Flower of Fame sa...

Härligt att du har en så fin vän. Ha en riktigt skön lördag Kram Pernilla

Le petit jardin sa...

Snabbt kan det vända, livet..men det är ju så det är, tyvärr.

Men du verkar ju iallafall ha en skön lördag framför dig, ditt projekt låter så himla kul!
Och att starta dagen med att läsa om lökar och drömma om sin trädgård, kan vara en skön start på dagen.

Själv ska jag fota Malmö Tweedride, där cykel & tweed hedras med ett lopp genom stan

kram kajsa

Mamma C sa...

Ha nu en toppenfin och skön lördag med din fina vän.
Kram Mamma C

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
Hoppas din dag varit toppen och är det ännu nu när klockan är strax efter 9!! Att livet är tuppft är vi många som fått erfara på olika sätt och alltid lika svårt att förstå och den där frågan VARFÖR ständigt så närvarande.

Jag börja sakta men säkert hela och en nybyggaranda har vaknat i mig...

KRAM du vackra vän!!
Monica

Ellinor sa...

Hoppas din dag blev så där alldeles underbar!
Livet vänder ju verkligen ibland och de där riktiga vännerna, ja, de är ovärderliga!
Lycka till med stora projektet!
Kram
Ellinor

Kia sa...

Man vet aldrig vart livet leder. Vi skulle ha fått vara med som vittnen när min barndomskompis gifte sig idag men bröllopet fick ställas in när brudgummens mamma blev akut sjuk. Nu väntar de bara på slutet....

Lycka till med golvet!
Kram Kia