Sista besöket hos odlarna

För i år alltså.
För nu stänger dom snart för säsongen.
 Så här skulle jag vilja ha det.
Blommor som får växa vilt genom ett bord.
Jag faller för sånt.

 Tomater som får ta stöd på ett gammalt fönster.

Jag använder ofta ordet älska.
Mest för att det finns massor med saker jag älskar förstås.
Men också för att jag tycker det är vackert.
Och jag älskar också det här, dom operfekta odlingarna.
Men det vet ni ju redan.

Igår hos mamma så provade vi mammas nya hatt.
Jag, mamma och min ena syster.
Och låtsades vara divor och gjorde konstiga miner.
Så drack vi lite skumpa för att fira en sak för min syster.
Sen låg vi allihopa i mammas säng och skrattade.
Åt våra personligheter som vi driver hejdlöst med.
Och pälsbollen låg också där mitt i allt.
Jag älskar det också.
Att trots att jag är vuxen och har fyllt 42 så vänder jag mig
till mamma när jag behöver tröst och styrka. Och till mormor.
Och syskonen.
Och när jag går hem så känner jag mig styrkt.
Igår hade jag en dag där jag var väldigt ledsen.
Det har jag inte idag.
Älskar det också.
Dom där kontrasterna igen som jag brukar tjata om.
Fy fabian vad livet vore tråkigt utan dom.

Nu slutar jag svamla och gör mig i ordning för en dag på grönan.
Med de minsta i flocken.

Kram och fin dag/Hannis




12 kommentarer:

Mamma C sa...

Snyggt med en välvårdad trädgård. Men vackrare med en personlig trädgård. Med blommor och grönt som växer så det knakar. Här hemma har vi slutat att ligga på knä i rabatterna så fort vi sticker ut huvudet i trädgården. För det är inte vi. Med raka led och inte ett ogräs så långt ögat kan nå. Så vi älskar nog samma. Ha en fin och solig lördag.
Kram Mamma C

Hanna sa...

Hoppas du får en toppen dag på Grönan. Fina bilder. Själv skall jag iväg på fotbollsmatch och titta på en av döttrarna.
Ha en toppen lördag
Kram
Hanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Inte svårt och förälska sig i den härliga odlingslotten, och tänk att till våren är den din! Det är lycka.
Ha så roligt på grönan.
Kramar/AnnaMaria

Flower of Fame sa...

Härligt med kontrasterna i glädje och ledsamhet . Håller med att för att kunna känna glädje måste man ha ledsamma dagar ibland. Ha en super härlig dag . Hoppas solen lyser även hos dig. Kram Pernilla

Helén i Vilrummet sa...

Det spelar väl ingen roll vilken ålder man har, man kan behöva finna styrka ändå. Underbart att kunna få det från familjen. Våra det ömt!

Lite sorgligt är det allt, att alla sommarsaker börjar stänga inför vintern nu. Men snart kommer våren igen, det kommer gå som i ett huj.

Önskar dig en underbar lördag!
Kram Helén

svart vitt och rött sa...

Så där skulle jag absolut kunna tänka mig att ha det... gillar också när det inte är perfekt ( kanske för att jag inte gillar att greja i trädgården, hehe)Ha det gott!

Anna Svensson sa...

Så härligt med mamma, mormor och syster, att få vara tillsammans. Och så pälsbollen med förstås!
Jag finner styrkan i min egen lilla familj. Är nog styrkan i min mammas liv tror jag mer ön att hon är styrkan i mitt. Ju mer tiden har gått så har det blivit omvänt på något vis....
Kram
//bara anna

Choices By Annie sa...

Vilka vackra bilder och tänk nästa år visar du bilder från din egna jordplätt;) härligt.

Livets kontraster hör till livet och jag håller med dig fy Fabian vad tråkigt det vore annars;)
Ha det så ljuvligt på grönan idag
Kram
Annie
Ps. Så roligt att du antar upcykling utmaningen ser fram emot ditt bidrag

Anna S sa...

Hej Hannis, så härligt att ni låg och skrattade åt allt och er själva. Jag tycker också det är kul att driva lite med mej själv. Att inte ta sej själv gravallvarligt jämt. Livet blir lite för jobbigt då. :-)

Och kolonilotten är där och väntar på dej tills nästa år. Håller med, härligt med det operfekta.
Kram Anna S

Jennica... sa...

Underbart att höra att du kan älska stort som smått, även då livet ibland inte är på topp. Precis som du skriver så är ju livet verkligen upp och ner, hit och dit - kontraster. Då är det extra viktigt att även kunna älska....

Och att ha en fin relation till sin mamma och systrar är guld värt, det vet jag!

Kram på dig!

Le petit jradin sa...

Vad skönt att älska, att ha sin mamma och sina systrar så nära sig..och så pälsbollen såklart. Att få skratta, gråta och bara vara med varandra - underbart!!

Kul söndag där ute med hundarna i skogen

kram kajsa

Charlotte sa...

Underbart vackert!
Och stöd av mamma etc, är jätteviktigt oavsett hur gammal man är...
Hoppas du har en bra vecka!