Rör mig ej

Eller Sensitiva mimosa pudica som den också heter har landat.
Tanken var att jag skulle så den men så blev det inte av.
Så jag fick beställa helt enkelt.
Jag såg den här hos någon bloggare (kommer inte ihåg vem) 
och blev lite kär, för den är så skör på något sätt. 

När man rör den så drar den ihop sig.
Men eftersom att den stressas av det så är det inget man ska roa sig med,
Tycker den är vacker. Och lättskött är den också.

Nu, njuta av söndag och måla lite stolar.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, Stort grattis i efterskott till dig!
Vad härligt att du hade bra dagar. Kram 

17 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så fina blommor! Ha en fin söndag! Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag skulle nog snabb pilla lite av nyfikenhet, fast bara en gång.
Det var en jättefin växt.
Kramar
AnnaMaria

VisaLiza sa...

De är verkligen vackra i sin enkelhet. Har prövat att ha dem här hemma men de trivs inte riktigt bland katter och barn som är på dem hela tiden. Lycka till med stolarna. Kramar Liza

Villa Björkenäs Backen sa...

Fint ! Enkelt !
En God söndag önskar jag dig fina du !

Kram

HönaPöna sa...

vilken vacker... lättskött säger du? Låter absolut som något för mej!

Hajan sa...

Så vacker blomma, har aldrig hört
tals om den.
Inte vill man stressa den, visst är
det konstigt med våra växter.
kram

Nyanser av vitt sa...

Så vackra bilder Hannis.
Ha en fin söndag.
Kram Agneta

kavallinskan sa...

Stress är ju inte alls bra! Vilken rolig växt, den har jag aldrig hört talas om men väldigt vacker är den!
Kram viktoria

Systrarna Hjertén sa...

Har aldrig hört talas om denna växt tidigare, men den var fin om den är lättskött också så gillar jag den ännu mer!

Lycka till med målandet!
Frida

åse sa...

visst är den vacker. ha en fin söndagskväll. Kram

Madame Edith sa...

Men gud vad fin!

Kram Madame Edith

Lily sa...

De är ljuvligt söta..
Kramar
Lily

Therese sa...

Så fint at jeg fant veien inn til deg via Mormorsglamour! Har kost meg med å titte rundt på bloggen din og på IG :)
Jeg hadde en slik plante i sommer, men den døde da barna tok på den hele tiden, stakkars :)

Håper det venter en fin uke på deg. Klem

tinajo sa...

Har inte hört talas om den innan, men fin var den!

Anna S sa...

En sån intelligent blomma! Tror inte jag visste att just Rör Mej Ej fanns.

Tack så mycket för grattis! :-)
Ja, har haft några bra dagar nu. Kom hem igår kväll och kände att det var skönt att vara hemma igen. Blev taxi hem från vännen igår för jag hade värk i kroppen. Man får vara lite snäll mot sej själv och unna sej när det behövs.

Stor kram, hoppas att du har en fin måndag!

Helén i Vilrummet sa...

Spännande växt, och vacker!
Kram Helén

Charlotte sa...

Det skulle man vetat när man var liten.... då växte de vilt och man rörde vid dem jämt.... Men nu vet man bättre. Jätttevackra är de!
Ha en fin dag!