När det blir lite trångt

När det blir lite trångt, 
både i huvudet för att det händer mycket & i lägenheten för att det ska
 hända saker där också då vrider jag på musik och försöker hämta andan. 
Någonstans mellan kvällsmötet och tidig morgon.
Just nu är det Jimi Hendrix, för att få lite tempo.

Ni vet när man får den där känslan att: Hallå! Blås av!
Jag måste tänka en stund!
Så är det nu, inte privat men på jobbet.
Så blir det för alla ibland.

Då tar jag till såna där som Jimi.
Vrider på högt och fuldansar en stund, sjunger med och släpper
alla tankar. Och tar nya tag och tänker att snart blir det lite flyt.
Jag är bra på mitt jobb.
Utan att slå mig för bröstet så kan jag säga att jag är bra mitt jobb.
Men ibland...då vill jag bara gäspa och stänga dörren en stund.
Så känns det lite nu.

Så det blir Jimi ikväll, och stapla nya golvet i högar.
Och ta mig tusan så ska det bli en kaffe och en amaretto också.
Sen så, blir det nya tag.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, hoppas att du mår bra!
Kram Hannis



15 kommentarer:

Mina drömmars hus sa...

Musik är som balsam. Bästa vännen många gånger. Härligt att ta sig en sväng om för sig själv och skingra tankarna.
Ha re
Kram
AC

Anci sa...

Det är så härligt hos dig ! Det händer något hela tiden. Du är så kreativ jag skulle vilja vara.

Kram
Anci

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ibland kan jag känna att jag måste ha något som överröstar alla tankar i huvudet och då är musik på hög volym perfekt, något som distraherar och tar plats. Önskar dig en fin dag idag!
Kram,
Regina

Johanna Stålros sa...

Älskar att kika in till dig innan jag sätter fart för dagen- det ger mig energi;) Ha en fin dag vännen. Kärlek♥

Therese sa...

Håper dagen i dag blir bedre. Og jeg liker at folk våger å si at man er flinke! Flotte bilder, som alltid :)

Le petit jardin sa...

Ha,ha..härligt att få fuldansa, släppa loss och bara komma igen...själv är jag mer låg just nu och då blirdet mjukjazz med Monica Z och Rod Stewart, för att komma i fas...men sen ska nog jag med sparka av skorna och fuldansa till JimmY

kram kajsa

Charlotte sa...

Det måste man för att kunna orka med! Musik gör väldigt mycket! Ibland avgörande!

Helén i Vilrummet sa...

Skönt att du har hittat vad som funkar för att få dig i balans igen. För mig är det tvärt om när det blir lite för mycket. Då vill jag ha det lugnt och stilla och meditera, tömma huvudet, få ner andningen i magen igen.

Kram Helén

Flower of Fame sa...

Det tycker jag du gör rätt i. Låter som en fin fin lösning. Digga på. Det snurrar i mitt huvud med fast det är min foto kurs som får mig att få huvudbry. Kärt bekymmer ioch för sig. Kram Pernilla

Edith och jag sa...

Du är väl för härlig! Jimi och fuldans :) Tja jag är villig att prova för det är lite för trångt här också. Massor både på jobb och hemma. Undrar om fuldans kan hjälpa mot halsont som inte vill ge med sig också?
Kram Maria

Melody and M.E sa...

Ibland är det skönt att blåsa rent, men ibland kan det vara tystnaden som renar! Själv söker jag mig till havet och låter vågornas brus ge mig nya krafter!
Just nu sitterr jag här och tittar på CD spelaren och undrar om den har gjort sitt i köket!
Kram M.E

Home2tiny sa...

Hendrix, fuldans o amaretto, låter som den bästa kombinationen för att rensa skallen. Kramisar Tina

Bara Sara sa...

Låter som ett toppenbra sätt att komma ner i varv! Fuldans. Älskar ordet!

VisaLiza sa...

Blir så glad av att läsa att du är bra på ditt jobb. Det är så sällsynt att någon faktiskt vågar lyfta fram det som den är bra på. Det är märkligt mycket enklare att hålla fram tio svagheter än en enda styrka. Det är som att det är fult att säga att man är bra på något. Kramar Liza

Mamma C sa...

Musik kan vara toppen ibland när man känner så.
Kram Mamma C