Lördagsmorgon

Jag älskar kontrasterna i livet.
Att lämna jobbet en fredag efter en vansinnig vecka och hamna vid köksbordet.
Och diskutera kriget i Syrien och kyrkovalet.
Sen vakna tidigt en lördag för att främmandet ska med ett flyg.
Jag och pälsbollen sticker ut med kameran.
Och jag slås av att det är September och jag morgonpromenerar i t-shirt.
Grillar står framme fortfarande.
 Morgonsolen börjar ta sig fram i en folktom storstad.
Vi möter en hundägare, annars är det tomt.

 Jag står och filosoferar.
Hunden är i en buske, läsandes Dagens nyheter för hundar som jag kallar det.

Efter en timma går vi hem.
Till morgonkaffe och P1.
Det här blir en mjuk dag, en riktigt mjuk dag.

Det hoppas jag att ni också får.
Kram Hannis

18 kommentarer:

Jenny sa...

Underbart!

Villa Björkenäs Backen sa...

Underbart säger jag med !
Det är så härligt att gå ut så på morgonkvisten...
Jag har också fångat denna morgonen på jobbet. nu ska jag sova och fortsätta att njuta av helgen.
Och alla lediga dagar som jag har framför mig ;)
En mjik helg får det bli här med.
Vi njuter av det !

Må så gott ! Ta hand dom dig ! Kram på dig

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Dagens nyheter för hundar...fniss, den var bra. Bra start på dagen, kommer bli en fin lördag.
Varm kram
AnnaMaria

dnyahuset sa...

Vilken härlig blandning på samtalsämnen, Syrien och kyrkovalet! Ni måste ha väldigt roliga och trevliga fredagskvällar. Jag hoppas också på en mjuk dag. Ha det gott och trevlig helg!

Anci sa...

Härligt med sådana mornar :) Jag önskar er båda (du och pälsbollen) en fortsatt trevlig dag !

Kramar
Anci

Anna Svensson sa...

Känns som om det blir en mjuk dag här med, har inga planer, tänker bara vara hemma och skrota runt.
Kram
//bara anna

Good Enough sa...

Ibland känns livet lite extra och det kan vara riktigt underbart! Fortsätt njuta av din mjuka helg. Min helg ser också riktigt lovande ut. Inte för många hållpunkter och sol. Ska försöka njuta allt jag kan!

Stor kram /M

Good Enough sa...

Ibland känns livet lite extra och det kan vara riktigt underbart! Fortsätt njuta av din mjuka helg. Min helg ser också riktigt lovande ut. Inte för många hållpunkter och sol. Ska försöka njuta allt jag kan!

Stor kram /M

Jennie Bergius sa...

Underbara foton och vilken underbar morgon. September är ju bara bäst :)

Ha en fortsatt härlig dag fina Hannis <3 Jennie

Flower of Fame sa...

Vilken härlig morgon! Min Tippen brukar också läsa tidningen i buskarna. Hi hi! Kram Pernilla

Helén i Vilrummet sa...

Vilka fina bilder och ett inspirerande inlägg.
Kram Helén

Fröken Fräken sa...

Jag tror att det inte bara är Dagens nyheter, de surfar nog hela internet där i buskarna!
Och jaaa, visst är det underbart att det är sol och varmt i september! Fast jag har inte riktigt än slutit fred med den månaden med tanke på det som hänt förr om åren just i september.

My everyday life sa...

Härligt det låter med en mjuk dag. Om mjuka dagar finns så har jag också haft en, en dag att ta det lugnt inga tider att passa och härliga samtal.

Nu sitter jag och mannen ute och delar på det sista av vinet och njuter av att det är sol och värme trots september.

Kram Nina

Edith och jag sa...

Visst är det fint att ha med sig en pälsboll och en kamera på promenad och nog är det fint trots allt med kontraster. Och att ha en mjuk dag låter ljuvligt! Det ska jag satsa på i morgon.
Kram Maria

Rosenhäxan sa...

Ja en underbar lördag har det varit. Sommarväder, inga måsten .
Gick upp jättetidigt vid 0.600 ca fikade o läste en stund.
Har tagit in björkved o förberett för lite kyligare kvällar.
Imorgon väntas det sommarväder igen. Härligt.
Hoppas du är ledig och kan njuta av solen.
Ha det så bra
Kram Gittan

tinajo sa...

Låter som en skön stund! :-)

VisaLiza sa...

Underbara morgonbilder. Även om morgonluften är något kallare så är det fortfarande sommar och det känns helt ljuvligt. Jag tycker om att gå upp så där tidigt när världen fortfarande sover och man kan promenera ensam med sina egna tankar. Kramar Liza

Lily sa...

Underbara bilder!
Kramar
Lily