Ljusterapi minst sagt

Köket före.
Svarta väggen har varit en favorit.
Men inför höst och vinter behöver jag ljus.
Så istället för att måla en ny fondvägg så är det nu helvitt ett tag.
Före...
 Efter...
 Det blev ljusterapi kan man säga!
Köket badar i ljus.
Dom andra väggarna var vita men vita med en gul nyans i som gjorde att 
det inte riktigt blev så ljust som jag ville så jag målade om alla väggar.
Lite konstig vinkel men ni ser.
Snabbfotade bilder.
 Gamla bordet är tillbaka och plankorna som låg där har fått 
flytta på sig för originalskivan som är slipad och nött.
Och på golvet ännu en matta.
En i plast. Men det ser inte ut som plast och känns inte som plast.
Perfekt då hunden brukar ligga under bordet när jag är i köket.

Ja, så ska då saker ställas in.
Stolar, tavlor och gardiner.
För det ska ju synas att det bor någon här också.

Ny vecka, bara att ge sig iväg!
Kram Hannis

29 kommentarer:

Ellinor sa...

Wow vad snyggt! Älskar både mattan och bordet. Och det är fantastiskt vad lite färg kan göra! Har du köpt mattan nu? Och i så fall, kan man få ett tips om var?
Bra början på veckan till dig!
Kram
Ellinor

Choices By Annie sa...

Som vanligt fantastiskt vackert. Ja på vintern behövs ljus. Ljus och mer ljus då man håller sig vaken:(

Önskar dig en fin dag
Kram

Johanna sa...

Verkligen jättefint! Älskar bordet. Ja, vita väggar ger hemmet mycket välbehövligt ljus nu när vi går mot mörkare tider.

Kramar Johanna

Blommiga Rutan sa...

Jättefint!

Och bordet är verkligen fint!
Mattan också! Så fint du får det i köket, härligt med ljust, nu behövs ljus framöver...

Fin vecka till dig
Kram Anncathrine

Good Enough sa...

wow vad ljust o fint det blev! Älskar mattan. Blev sugen att lägga en matta under köksbordet jag med. Kanske ska ta o göra det nu så här i höst-tider.

Önskar dig en magisk måndag.
Kramen

Den där Victoria sa...

Åh, vad ljust och fint det blev, jag är också nyfiken var mattan är ifrån.

Kram Victoria

Pemsplatser sa...

Såå fint det blev med vitt, jättefräscht! Och supersnyggt bord:) Kram

kavallinskan sa...

Men sååå fint och ljust det blev! Nu blev jag sugen på att måla om i mitt kök!
Snygg matta också, vart kommer den ifrån?
Jag letar nämligen en passande matta till mitt kök :)
Kram viktoria

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad ljust och fint det blev!!! Det känns som allt skulle behöva vara vitt för att det ska fånga upp och reflektera det blygsamma ljuset som vi kommer att få dras med nu ett tag framöver. Ha en fin start på veckan!
Kram,
Regina

dnyahuset sa...

Det blev väldigt bra! Ja under hösten behöver man få så mycket ljus man bara kan.

Hanna sa...

bara så fint.
Ha en bra dag!
Kram
Hanna

Flower of Fame sa...

Så fint det blev med vitt överallt. Sobert och fint! Ha en bra dag Kram Pernilla

Stina sa...

Så fint det blev...Jag har helt vita väggar i hall. sovrum och vardagsrum och är så nöjd med det.

Men var har du hittat mattan? Jag har letat som et tok efter en svartvit plastmatta, som inte ser plastig ut men har inte hittat någon.

Läser din blogg varje dag som vanligt :)
Största kramen!
Stina

Anna S sa...

Jättesnyggt!! Jag behöver måla om mina väggar i nytt vitt. Det var några år sedan och färgen gulnar ju lite.

Snygg matta! Liknar en antik jag sett på nätet som finns i en affär. De är svindyra så jag ska inte köpa nån sån. Men bra att det finns kopior som man har råd med.
Jag tror att du har en likadan fläkt (i ditt fönster) som jag har. :-)

Jag är hes och sjuk förfarande. Lite frustrerande när det finns viktiga saker att göra. :-p
Får träna mej på att koppla av, koppla bort sånt som ändå inte går att göra just nu, idag eller denna veckan.

Önskar dej en härlig måndag och start på veckan!
Kram!

Le petit jardin sa...

Skönt att fräscha upp!! Det svarta var snyggt men det kan vara frächt att få in ljus om man har ett litet kök. Mattan verkade ju praktisk för pälsbollen...för usch när man måste kämpa med pälsen i mattorna.

Kram kajsa

Mina drömmars hus sa...

Vilket tjusigt bord och vad härligt med ljusterapi, passar fint nu när mörkret kommer fortare och fortare.
Ha en skön start på veckan.
kram
AC

Anna Svensson sa...

Ljust och fint!
Mattan ser jättefin ut, blir hemtrevligt under det mysiga bordet och så pälsbollen så är allt perfekt.....
Kram
//bara anna

Jennica... sa...

Vitt är ändå bäst på nåt sätt! Det är en fantastisk grund. Och nu kan vi verkligen behöva allt ljus vi kan få, mörkret sänker sig....fast lite mysigt är det ändå!
Kram!

Home2tiny sa...

Älskar vita vägger, blir så ljust o fint. Supersnyggt bord o fräsch matta. Kramisar Tina

My everyday life sa...

Gillar mattan skarpt, snygg och praktisk verkar den ju också vara. Ja en dag som denna så behöver man allt ljus man kan få. Kram Nina

tinajo sa...

Vitt fungerar alltid bra! :-)

Rosenhäxan sa...

Så fint det blev. Och ditt bord ljuvligt. Du kan du.
Ha det så mysigt i höstmörkret.
Kram Gittan

Mamma C sa...

Så himla fint och vitt det blev.
Kram mamma C

Melody and M.E sa...

Jag är så ljusberoende, så mörka väggar klarar jag inte av på vintern! Nu fick du ett härligt kök att trivas i under den mörka årstiden! Härligt med gamla bord!
Kram
M.E

Maria-Snickaregården sa...

Åh vad ljust och härligt det blev. Snygg matta! Vore perfekt här med hundar.
Kram Maria

VisaLiza sa...

Härligt resultat! Gillar hur ditt hem är som en föränderlig levande organism. Blinkar man så hinner det ändras. Modigt och härligt tycker jag :D Kramar Liza

LissenTo sa...

Vad fint det blir med vitt och det där ljuset kan man inte få för mycket av. Snyggt bord med dom svarvade benen och ser fram emot att se hur du fixar med tavlor och allt.

Tack du goa, för att du fixade flera röster. Gick inte vägen, men det är inte hela världen.

Kram Lissen

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Vad fint det blev med vitt på väggen. Visst är det smidigt att måla man kan ju variera sig efter varje årstid ju hihi.
Ha en fin kväll.
Kram Jennie

Charlotte sa...

Vad finte det blev! Härligt ljust! :)