Lillördag

Var det igår.
Då kom en av pärlorna direkt från jobbet.
För en sån där snabb middag som görs på fem minuter iklädd målarbrallor.
Det behöver inte vara så märkvärdigt när vi träffas.
Det viktiga är att träffas.
För att babbla om saker som är viktigare än jobbsaker.

 Hon har skaffat sig en vacker ring.
Kickstart my heart.
Den passar henne.
Och när jag går sällskap med henne en bit när hon ska hem så möter vi hundgänget. 
Och då måste vi ju stanna för pälsbollen ska också få hänga lite. 
När jag kommer hem ringer en av de mest kreativa människor jag känner och 
vi babblar ännu mera. Och där ligger jag i målarbrallor och har fortfarande inte 
gjort det jag ska, typ inget av det. Men det gör ju ingenting tänker jag för mina
väggar lär stå kvar idag när jag kommer hem. Då ska jag måla klart allt.

Jag klagar inte, jag gillar det där kaoset när jag gör om.
Att det ur röran kommer något fint.
Eller i alla fall vad jag tror ska bli något fint.
Ja, ni fattar.

Fina torsdagen till er.
Kram Hannis
Ps. Anna.S, en stor kram till dig!




12 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Taco en onsdag är aldrig fel, har man sen roligt sällskap är det ännu bättre. Idag kan du måla.
Kramar
AnnaMaria

My everyday life sa...

Härligt att kunna ta dagen som den kommer och inte stressa upp sig för alla måsten. Det är i vardagen man måste njuta för att få en bra balans...(är väldigt inne i det tänket just nu ;) uppdaterade precis min blogg i ämnet. Kram och ha en skön dag! Kram Nina

Anna S sa...

Härligt med lite göra-om-planer. Att ha förväntningar på bra och kul saker. Också att ta saker som de kommer och chilla.
Låter som en mysig vardagsträff med din vän.
Fin ring med. Stilren, det gillar jag.

Kramar tillbaks till dig!

Helén i Vilrummet sa...

Det gör inget när planerna grusas av så trevliga aktiviteter. Väggarna finns ju som sagt kvar.
Kram helén

Hanna sa...

mysigt.
Ha en fin torsdagskväll.
Kram
Hanna

tinajo sa...

Det är fint att träffa vänner bara "så där"! :-)

Mamma C sa...

Låter toppenbra att inte stressa för en massa måste göra grejer.
Kram Mamma C

Johanna / Fru form o fix sa...

Ibland behöver man de där stunderna med vänner så mycket att det inte gör det minsta att man inte hinner med det som egentligen planerats.

Flower of Fame sa...

Härligt när man tar dagen som den kommer. Som sagt väggarna finns ju kvar. Fin ring din väninna har. Kram Pernilla

Melody and M.E sa...

Du har rätt inställning till vad som är viktigt!
Mystid med vänner ska man prioritera!
Kram
M.E

Charlotte sa...

Precis så det ska vara! :)
Ha en fin helg!

VisaLiza sa...

Låter rätt härligt tycker jag. Kanske är det babbla som var det du skulle göra och inte måla! Då har du ju faktiskt gjort det du ska! Kramar Liza